FET/IVF 2015 Maj
Någon av er som varit med om att magen blir väldigt hård och lite utåtputande? Jag försöker att inte lägga någon vikt vid det, vet inte om det betyder nåt. Ni som plussat, hade ni molvärk?
Någon av er som varit med om att magen blir väldigt hård och lite utåtputande? Jag försöker att inte lägga någon vikt vid det, vet inte om det betyder nåt. Ni som plussat, hade ni molvärk?
Oj vad spännande! Jag är på ruvardag 8 men har inte testdag förrän ruvardag 15 :) hade du dag 10 eller testade du innan? Vet inte om jag vågar det :) dina symptom låter lite som mina så håller tummarna ;) Man är ju orolig att molvärken är mens men känns samtidigt inte riktigt så. Stort grattis till dig!!! :)
Jag plussade imorse!! På testet stod det "Gravid 2-3". Detta är min första IVF och är idag på ruvardag 10 med en blasto. Jag har haft molande värk till och från i ett par dagar nu. Magen är stenhård, uppsvullen och utåtputande. Jag är gasig och dessutom huvudvärk + att brösten och bröstvårtorna är ömma. Hoppas på ett plus för dig med! :)
Massa symptom. Större ömma bröst. Väldigt konstig i magen, kan inte gå på toa så ofta och igår fick jag världens magsmärtor. Illamående då och då. Molvärk mest hela tiden. Uppsvälld och hård mage. Extra känslig, gråter väldigt sällan men har gråtit flera gånger senaste veckan. Försöker å inte hoppas för mycket men nånting händer i min kropp iaf!
Rd5 och nu har brösten börjat ömma. Ni andra som ruvar har ni några symptom?
JMD jag är på ruvardag 9 :)
Stort, stort grattis till er! Kan föreställa mig känslan :) hoppas allt går bra nu! Hade ni testdag 11? Jag har inte förrän dag 15 så får vänta lite till ;)
Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket.
Grattis till alla er andra som plussat!!
Stort grattis! Verkligen! Så roligt, hoppas allt går vägen ????
RD 13 idag med 5-dagars och jag testar POSITIVT!!!! Helt magiskt!!! Jag hade slutat tro på att detta skulle kunna fungera. Snälla lilla bebis stanna kvar i magen nu
Haha gjorde en smiley men det blev massa frågetecken :)
Stort grattis! Verkligen! Så roligt, hoppas allt går vägen ????
Grattis! :)
Jag var tvungen att ta ett test till igår kväll bara för att se om det verkligen är sant! Köpte ett digitalt och det visade Gravid 2-3, underbart!!! Har så svårt att sova på nätterna, vaknar hela tiden. Någon mer som haft så såhär tidigt?
Håller tummarna för dig!
Fick precis besked från kliniken om äggen.
Av de 9 ägg som plockades ut igår kunde 8 användas.
Det gjordes ICSI på alla och idag kan dom se att 3 av dom är befruktade.
Så kort sagt mycket bättre än förra gången då vi inte körde ICSI och fick noll befruktade men nu är jag istället orolig för om de kommer att delas vidare så att vi får göra ET i morgon. Eftersom det "bara" är tre stycken känns det risky...
Är så himla nervös!!!! HOPPAS dom klarar sig och är av tillräcklig kvalitet!!!
Stort grattis!! :)
Testdag idag och plusset finns fortfarande kvar och har blivit starkare. Inga tvivel nu. Det bor ett litet pyre i min mage. :)