• Dalkullan

FET/IVF 2015 Maj

Linda8110 - jag har jätteont i skallen för att jag grinat så mycket.. Började blöda kring lunch, testade när jag kom hem från jobbet och fick ett svagt plus. Men molvärken har övergått till mensvärk och blödningen fortsätter så jag har tappat allt hopp.. Känns skit

• Dalkullan

Linda8110 - usch vad jobbigt.. hur går det för dig? Att det inte bara kan få vara bra efter allt som redan varit..!?<3

helnil_ - tack snälla<3

• Dalkullan

Idis90 - beklagar att det inte verkar fungerat denna gång. Önskar dig lycka till med nästa försök!

• Dalkullan

Linda8110 - det lät segt.. Har det lugnat ner sig sen igår? Hoppas att allt fortfarande ser bra ut!

Jag känner mig ganska hängig - sov dåligt. Är inte riktigt som vanlig mens än, men färskt blod varje gång jag går på toa och mensvärk, även om det är mindre än igår.

• Dalkullan

Linda8110 - förstår det..! Och jag förstår verkligen att du inte vill ge upp hoppet<3

Vet inte om det finns så mycket att kolla så här tidigt..? "RD14" med blastocyst.

• Dalkullan

Linda8110 - nä det skulle jag inte säga, knappt nåt på trosskyddet men några droppar när jag sitter på toa och när jag torkar mig. Och bara blod, inga klumpar/slem. Men bekant mensvärkskänsla - inte alls samma som förut när allt kändes bra.

• Dalkullan

Linda8110 - jag testade RD11 och lyckades skela fram ett svagt streck;) När jag testade igår, RD13 så blev det också ett väldigt svagt streck. Testade då med digitalt ist och fick "Gravid 1-2". Har tagit pravidel för ev överstimulering - vet inte om det kan ge lägre hormonnivåer på test? Känns som att det borde vara mer med blasto om det verkligen fäst..? Blödningen är inte som min vanliga mens - men jag vet iofs inte hur en blödning med befruktat ägg ska se ut - har inget att jämföra med. Kändes ok i magen imorse, men mensvärken har kommit igång under dagen. Blöder som sagt "bara" när jag går på toa. Inte mycket men verkligen inte spottings heller. Vill tro att det bara är kroppen som inte fattat men det känns som desperat önsketänkande.. Frustrerande att det inte bara kommer igång så jag kan släppa det. Oavsett så är jag glad att iaf ha fått se hur ett plus ser ut - hade nästan gett upp hoppet efter fyra år. Gör att det känns mer hoppfullt med FET (om de klarar "micron"..;)). Ringt kliniken nu iaf och ska se vad de säger. När borde hormonerna gått ur efter ett tidigt missfall ifall man skulle testa igen?

Önskar dig STORT lycka till hos gyn - hoppas verkligen att det fortfarande är ett litet hjärta som tickar där inne!!

• Dalkullan

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

• Dalkullan

Vill skicka en stor kram till er alla starka som går igenom denna tortyr.. det är otroligt skönt att kunna skriva här och få pepp och hopp från människor som verkligen förstår vad vår kamp innebär!<3

• Dalkullan

Söndag, helnil_ och Linda8110 - tack för era svar! En teori är att jag inte har ägglossning så ofta - förstår att det inte behövs för FET, men tänkte om det kan bli svårt att pricka in rätt tid med stickor då..?

Linda8110 - oj, fyra veckor lät väldigt drygt - känner mig nöjd redan..;) Hur långt gången var du då?

• Dalkullan

Söndag, helnil_ och Linda8110 - blir nog stimulerat FET för oss då.. Tack för era svar!

En fråga - ni som gjort behandling i Falun via landstinget Dalarna, de tre gratisförsöken - hur funkar det med ET och FET? Räknas båda som ett försök vardera, eller skiljer de sig åt?

• Dalkullan

helnil_ - blödningen och mensvärken har fortsatt så jag ser det som avslutat - ska testa om nån vecka igen för att bekräfta. Känns jäkligt trist - tog det hårdare än jag räknat med. Och det känns så tomt nu..!? Nästan så jag saknar dom där jäkla proggisarna;) Samtidigt känner jag mig pepp och hoppfull inför nästa försök så nu ska jag försöka släppa detta och njuta av sommar och ledighet fram till FET!

ET och tillhörande frys-blastos räknas alltså som ett försök?

Hur är det med dig och er andra?<3

• Dalkullan

Linda8110 och helnil_ - tack för era ord! Jag hoppas också att det ska fungera nästa försök. Tyckte jag hade en ganska realistisk inställning till det hela, men det vart tungt (och samtidigt är det det som ger mig hopp nu) att jag hann Känna att det gått bra - hade en känsla i magen som jag aldrig haft förut och det blev ju ett plus, men timmen senare började blödningen och den har fortsatt sen dess.

helnil_ - Stort lycka till med VUL idag - hoppas att allt ser bra ut! Vilken vecka är du i nu?

sanla och Semlan1988 - spännande med ruvning - hoppas att ni får era plus!!

MadArp - vad jobbigt det låter.. Hoppas verkligen att ni får den hjälp ni behöver och att det blir ett plus tillslut!! Lycka till!

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj