• Ia84

FET/IVF 2015 Maj

Blomster84 skrev 2015-05-21 22:08:05 följande:
    Har inte riktigt haft nåt val. Vi är bara tre stycken som jobbar i butiken och har fått både missfall och utomkveds (op båda gångerna o sjukskriven 1 vecka/gång) medan jag varit på jobbet. Svårt att förklara bort frånvaron där. Och måste planera ivf behandlingarna runt alla högtider då jag omöjligt kan ta ledigt då. Hur gör ni andra när ni behöver ledigt från jobbet för ul, ÄP, ET, FET osv?
    Jag berättade för min chef och närmaste kollega förra veckan så jag började första behandlingen. De tyckte det var jättebra att jag berättade så dem vet om jag mår dåligt eller behöver vara borta. Önskade oss lycka till! Min kollega hade själv gjort ivf flera ggr berättade hon utan att det gick vägen, då med henne kan jag prata.
  • Ia84

Mitt äggplock idag gick jättebra, tyckte inte det var så farligt. Fick ut sju ägg, får reda på imon hur många som blivit befruktade. Så underbar personal o så bra information hela tiden.

• Ia84

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

• Ia84
    Längta skrev 2015-05-23 13:38:21 följande:
    Grattis va rolig

Sitter och e så sjuk nervös över att de ska komma ett samtal i helgen.

Vill inte ha ngt.

Men av 14 ägg hoppas vi att åtminstonde ngt ska vara bra och sätta tillbaka på måndag.

Varför flyttade de återföringen tills onsdag?
    Jag bad att dem skulle ringa idag och meddela hur många befruktade det blivit.

Om det är fem ägg eller fler som blir befruktade så odlar dem vidare till en blastocyst. Oddsen var väl egentligen inte på vår sida då vi bara fick ut sju ägg o fick då en tid på måndag för insättning på dag 3. Men nu blev ju resultatet bättre än dem trodde o då flyttade dem insättningen till onsdag.
  • Ia84

Vi är egentligen oförklarligt barnlösa, inte fått någon diagnos direkt, står det i vår journal, men har hört att jag har pco o får inte alltid ägglossning. Hade p-stav i åtta år o inte någon mens på hela den tiden, tror själv att det kan ha rubbat hormonerna hos mig.

• Ia84
    Mytime skrev 2015-05-24 10:53:16 följande:
    Såg nu att du har test dag 1/6

Undrar varför ja fått nästan en hel vecka längre fram... 7/6
    Jag ska få en blasto insatt på onsdag om inget tillstöter. Jag har redan fått reda på att jag har testdag 7/6. Jag går privat på fertilitetscentrum carlanderska Göteborg. Konstigt att det skiljer så. Det kan inte vara så att dem kollar på ens menscykel när de bestämmer testdag, vi kanske alla har olika lång menscykel?!
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-25 14:09:32 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Åh vad roligt! Hur var själva insättningen? Varför två ägg? Lycka till!!
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-25 15:42:52 följande:
    De känns inte alls mkt.

Vi har 3 ivf försök bakom oss. Oxh inte ngn gång har ngn klarat sig till frys. Därför ville läkaren sätta tillbaka 2 för att öka chanserna
    Då håller vi tummarna nu!!
  • Ia84
    Coocoo skrev 2015-05-27 12:44:38 följande:

Vet inte hur det gick till... tempen ligger lågt.. men detta var dagens test på icke morgonurin!

php2aKrsE59529.jpg

Åh vad roligt! Stort grattis!!
  • Ia84

Nu är man ruvare. Fick tillbaks ett fint litet embryo idag, ett 5-dagars och ett till frysen. Tre st som ska odlas tills imorgon och ev då till frysen. Nu är det bara den jobbiga väntan kvar. Har testdag 7/6, man önskar så att vårt lilla frö nu ska bädda in sig ordentligt i mig och stanna där i nio månader. Kommer bli en lång vecka, man får nog försöka och sysselsätta sig så man inte tänker så mycket. Lycka till alla!! Så roligt när man ser plus här i tråden, det får en verkligen att hålla hoppet uppe!

• Ia84

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade testdagen på ruvardag 11 med en blastocyst. Har känt en hel del symtom de sista dagarna som illamående, öm mage och bröst mm, men försökt att tänka att det nog är vagitorierna som orsakar dem civ inte berättat för min partner om alla symtom, detta lite för att skydda oss om det test skulle visa sig vara negativt. Vaknade tidigt i morse och två olika test, kände mig typ bergis då på att jag var gravid, det ena testet ett starkt + och det andra gravid 2-3, helt underbart. Har så svårt att ta in det, kollat testerna 100 ggr precis som att jag tror att de ska ändra sig helt plötsligt. Vi är så lyckliga här, efter fem års kämpande lyckades vi med första IVF-försöket. 
    Grattis till alla er andra som plussat!!

• Ia84
    helnil_ skrev 2015-06-07 14:12:34 följande:

Stort, stort grattis till er! Kan föreställa mig känslan :) hoppas allt går bra nu! Hade ni testdag 11? Jag har inte förrän dag 15 så får vänta lite till ;)

Stort tack allihopa!

Japp vi hade testdag på ruvardag 11 med en blastocyst. Det verkar vara väldigt olika vilken testdag man har. 

Stort lycka till!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj