• En PantherTant

FET/IVF 2015 Maj

faith88 skrev 2015-05-21 10:42:35 följande:

Hej!

Fick min mens i morse. Misstänkte att något var på G igårkväll.. så nu har vi inga gratis - försök kvar. Känns väldigt hopplöst! Har försökt bli gravida i 4 år nu. Under denna tid har man alltid fokuserat på mig (pcos). Men när vi kom till ivf kliniken pratade dem mest om min mans situation. Något vi inte kände till. Tydligen var hans sperma kvalité något nedsatt. Rörligheten var här ett litet problem. Dock långt ifrån något allvarligt menade dem på.

Nu.. sista behandling fick vi ett sammanfattning av vår behandling. Där de hade skrivit "manlig faktor" och några siffror som jag sedan googlade. Där stod det "kvinnlig inferilitet som följd av manlig faktor".

Vi har ju kört ICSI hela tiden dessa 3 försök. Men det gör ont i mig att dem inte tar sig tiden att diskutera detta med oss. Vi MÅSTE ju veta vad som händer.

Nu är jag som ni kanske förstår lite allmänt nedstämd. Vet inte riktigt hur vi gör...

Kram på er alla. Hoppas verkligen ni lyckas bli gravida!

Trist
  • En PantherTant
    Jennie skrev 2015-05-21 12:27:48 följande:
    Jag går hos Fertilitetscentrum i Stockholm, så det är en privat klinik. Vad får dig att tro att den inte är privat?

@faith88: En stor kram till dig! Gör ju inte besvikelsen mindre...

@Gina43: En kram till dig med! Och tack för vad du skrev om sommaren. Jag känner mig väldigt nere idag och har på känn att det inte blir någon graviditet eftersom jag inte har några känningar överhuvudtaget. Det gör mig stressad, för om det inte blir något nu, måste jag ju vänta till hösten innan nästa försök. All denna väntan är ju fruktansvärd och tar på krafterna.
    Tänkte bara på detdär läkaren sagt om styrketräning direkt efteråt. Lät lite väl tufft på själva insättningsdagen.. Alltså inte att det inte skulle stämma, utan att det lät lite som ett uttalande från en läkare inom offfentliga sektorn som inte bryr sig desto mer om slutresultatet. Privata är ju mera beroende av att ha bra statistik och vill därför oftast vara extra försiktiga och inte råda till eventuella extra risker som kanske kan påverka slutresultatet.
  • En PantherTant

Ruvardag 4 här också, och tiden går verkligen olidligt långsamt. Magsjuk dotter så vi får snällt hållas hemma, trist.

Inga symptom, men det har jag heller inte räknat med, aldrig haft det förrän tidigaste 1-2 dagar före testdag. Och de symptom man har beror ju mest på hormonerna man tar. Idag borde embryot fästa, hoppas verkligen den håller på och borrar fast sig nu just!

• En PantherTant
    Coocoo skrev 2015-05-23 12:34:51 följande:
    Vi satte ju in FET samma dag, men jag trodde ägget fäste typ dagen efter insättning. Kan det dröja så här många dagar med en blastocyst? Eller du satte inte in en blasto?
    Nej, ingen blastocyst, en 7cellig så tar ju några dag extra därför
  • En PantherTant

För mig är endometrios orsaken till ivf.

Bara ruvardag 5 ännu. Känns som en evighet till 1.6 då jag har testdag.

• En PantherTant

Om testdagarna; vad jag förstått det så har varje klinik själv bestämt på vilken ruvardag det skall testas. Beror väl lite på ivfmetod, testmetod, medicinering, hur säkra de vill vara osv

Jag går hos en klinik i Finland, alltid haft 13 dgr ruvtid om gör blodprov, 14 dgr om gör hemmagravidtest. Alltid valt att ta blodprovet (på min vanliga vårdcenter).

Fått insatt en 7 cellig, vad är det en 2 dagars eller 3 dagars kanske?

• En PantherTant

Flera av er pratar om BIM före testdag och att resultatet syns då redan. Undrar om hormondoserna också varierar mellan klinikerna?

Har själv aldrig fått mens under behandling, den har alltid kommit först en 2-5 dagar efter att jag slutat med hormonerna efter negativt testresultat. Så har också läkaren sagt, att utebliven mens inte kan ses som ett gravidtecken under ivf-behandlingen.

• En PantherTant
    Coocoo skrev 2015-05-24 20:41:56 följande:

phpJE1SHR45721.jpg

Testade idag på rd5. La testet och gick in och duschade när jag kom ut såg jag detta? Kan det verkligen stämma? För visst ser ni oxå det svaaaga spökstrecket?

Härligt, Grattis!
  • En PantherTant
    Längta skrev 2015-05-25 15:09:32 följande:

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

Kul med två ägg, lycka till! Som tvillingmamma håller jag lite extra tummarna för att båda två stannar kvar
  • En PantherTant

Ruvardag 6, och 5 dagar till BIM (och ännu en vecka till testdag) och världens mensvärk.. Månne det är bra eller dåligt..?

• En PantherTant

Ruvardag 7 och nu har också jag fått magsjukan barnen haft hela veckan. Suck! Det ökar väl inte oddsen precis för positivt gravidtest..

• En PantherTant
    Coocoo skrev 2015-05-27 13:44:38 följande:

Vet inte hur det gick till... tempen ligger lågt.. men detta var dagens test på icke morgonurin!

php2aKrsE59529.jpg

Fint, grattis!
  • En PantherTant

Ännu ett plus i tråden! FET 20.5, testdag imorgon med blodprov, men valde att ta ett test ikväll för att vara lite förberedd på resultatet. Och denhär gången verkar det ha lyckats! Nästan otroligt med tanke på att jag hela veckan haft världens diarre (gått ner 3 kg). Härligt!

• En PantherTant

Skulle gissa de är olika känsliga, dvs på hur låga hcg-nivåer de ger utslag.

Mytime skrev 2015-05-31 18:56:22 följande:

Vi har gjort IVF och jag är samtidigt lite av en testoman så ja har ju gjort ett antal tester redan. Enligt beräkningar borde ja va i vecka 5 nu (4+2) och i måndags gjorde jag ett test ifrån graviditetskollen en stav och fick ett helblankt resultat. Testdag eg om 7dagar nu så de va ju inte så konstigt i måndags alls!

Bim typ igår el nåt sånt.

I onsdags gjorde ja ett test med graviditetskollens tester en sticka och fick ett svagt extra streck. I torsdags samma sak men då tog ja även ett digitalt test clearblue på kvällen som visade "gravid 1-2" så ja andades ut en aning.

Igår (lördag) tog ja ett clear blue vanligt utan digital o de blev nästan genast ett starkt plus. Andades ut igen o hoppas på att ja kan lita på detta.

Nu ikväll tog ja ett nytt test igen, med en stav ifrån graviditetskollen. Blankt! Tog därför en sticka samtidigt oxå den av graviditetskollens tester o ja kan ana ett svaaaaaagt extra streck men inte lika "starkt" som de första svaga som syntes.

Vad ska ja tro!?

Som sagt båda clear blue´s tester har gett tydliga svar, så vad beror de på att de blir såhär?

Nån med erfarenheter kring dessa tester?

• En PantherTant

Lycka till alla ni som ruvar!

Gjorde ju igår också ett gravtest via blodprov, hcg var 346, mycket högre än min förra, lyckade graviditet, det bådar ju gott Idag fick jag bokat 7veckors ultraljud till mitt lokala sjukhus, ska bli så skönt att förhoppningsvis då se ett tickande hjärta. Då först vågar man tro det nog blir en bebis. Men så lycklig och tacksam över att denna FET lyckades, att det inte behövdes så många försök och att man genast hittat de läkemedelsdoser som fungerar för min kropp.

• En PantherTant

Fick tid 18.6, tror vår gynekologiska poliklinik stänger endera direkt efter midsommar eller från 1juli, så hade lite turen på min sida, med några dagar senare insättning så hade jag nog fått gå privat för att få något ultraljud, eller till något större sjukhus med förlossning och bb öppet hela sommaren.

[quote=75380343][quote-nick]Gweny skrev

En panther tant>> förstår du längtar till vul! Hinner ni få göra det i sommar? Tänkte just med stängningstider.[/quote]

• En PantherTant

Ingen expert men kan berätta om min förra graviditet. Började blöda vecka 6. Blödde av och till fram till vecka 20 ungefär. Ibland lite, ibland en binda i timmen, med klimpar. Bebisen i magen mådde ändå bra hela tiden, och föddes frisk. Så nej, blod behöver inte alltid betyda missfall. (Ingen vet riktigt varför jag blödde, troligen slemhinnorna, syntes inga direkta orsaker på ultraljud, men läkaren sa att blödningar var vanligare under ivfgraviditeter pga de extra stödjande hormonerna man tar)

Niskan15 skrev 2015-06-03 08:41:40 följande:

Ok alla blivande mammor! Nu behöver jag er hjälp!

Som jag skrev till er för 2 dagar sedan fick jag min mens och trodde det var kört. Skippade lutinus igår och "sörjde" men kliniken bad mig ta ett test iallafall. Tog ett test imorse och fick mitt FÖRSTA PLUS någonsin. Nu fattar jag ingenting ..... Väntar på att dem ska höra av sig men lever i alla dessa förhoppningar nu men kan ju även vara en början på missfall?? Är på ruvardag 12 idag, riktiga testdag på sön. Någon med erfarenhet?

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj