• Längta

FET/IVF 2015 Maj

MissX skrev 2015-05-24 07:14:55 följande:

BIM idag och massa nervositet. Skulle kunna tjyvtesta men ska hålla mig har jag bestämt! Inte ens något test hemma. 9 dagar kvar tills testdagen... Ja tiden går väldigt sakta.

Ni som är med här i tråden varför IVF? I mitt fall är det min man som helt saknar spermier. I mitt fall ser jag "normal" ut. Intressant och veta.

Lycka till alla!

För oss handlar de om mig. Stopp i äggledarna.
  • Längta

Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.

Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.

Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /

• Längta
    Gweny skrev 2015-05-24 18:47:36 följande:

Tinar dem upp äggen dagen före? Uch har också ångest att dem inte klarar upptiningEn. .. gjort så mycket för sen inte bli... huua

Nej då de e inget som e fryst.

Vi gjorde plock i fredags och återföring imorgon :)
  • Längta

Just fått tillbaka 2 ägg. Ett 7 och ett 9 celligt. Nu e de bara hålla tummarna. :)

• Längta
    Ia84 skrev 2015-05-25 15:00:34 följande:

Åh vad roligt! Hur var själva insättningen? Varför två ägg? Lycka till!!

De känns inte alls mkt.

Vi har 3 ivf försök bakom oss. Oxh inte ngn gång har ngn klarat sig till frys. Därför ville läkaren sätta tillbaka 2 för att öka chanserna
  • Längta
    En PantherTant skrev 2015-05-25 15:59:25 följande:

Kul med två ägg, lycka till! Som tvillingmamma håller jag lite extra tummarna för att båda två stannar kvar

Åh tusen tack. :)

Ja vill såååå sååå gärna att de båda fäster och växer på sig. :)
  • Längta
    Linda8110 skrev 2015-05-28 06:04:44 följande:

3 ruvare är vi :)

4 ruvare. E på dag 3 än bara. E ju en evighetsväntan de här... Mår ni andra bra?
  • Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-01 10:10:55 följande:

Fick tillbaka ett fint 2-dagars igår och 3 st till frysen. Känner mig glad att det blev något, var orolig hela tiden att dom skulle ringa och säga att inget blivit befruktat! Testdag 15/6.

Håller tummarna för er andra och grattis till alla som plussat!

Samma testdag som mig men ja gjorde återföring den 25e. Så har en evighetsruvning som de känns.
  • Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-01 17:39:01 följande:

Ja det var lång väntan! Men en vecka är gjord för dig nu i alla fall :) Kul att vi har samma testdag! Är det er första ivf?

Fruktansvärt låmg väntan..

Nä de e vårat 4de försök.

Första ivfen blev vi gravid men med missfall. Andra inget återfört och 3de tog de sig inte.

Så nu hoppas vi de går vägen. Fick 2 tillbaka denna gång.

För er då? 1a?
  • Längta
    Mysan10 skrev 2015-06-02 08:16:16 följande:

Å hemskt med missfall! Hoppas verkligen det lyckas nu! Med två är det ju större chanser också.

Ja det är vår första ivf så är mest glad att det fanns ägg och spermier och att det blev några fina embryon. Så får det gärna bli en bäbis också :)

Jo vi håller tummarna nu. :)

Åh va härligt. Fick ni många ägg?

Håller tummarna stenhårt för er. :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj