• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Mina456>> Vad tråkigt! Jag fick som vanligt vid mens själv.

En pantertant>> krya på dig, inte kul med magsjuka. Men den ligger ju väl skyddat där inne och tar inte näring från dig än, så behöver ju inte påverkas.

• Gweny

Vi har bara några få nära vänner som vet om våran sits.

det känns så privat och jag vill inte höra folks "goda råd" som ofta kan komma klumpigt när man läst andra berätta. Sen skulle våra närmaste i familjen bli ledsna och må dåligt för vår skull, så vill skona dem. Kommer inte IVF fungera, då berättar vi. För då har vi försökt allt i vår makt. (Vi kommer inte adoptera)

• Gweny
    iaeh skrev 2015-05-26 19:58:53 följande:

[quote-nick]Gweny skrev 2015-05-26 18:23:25 följande:[/quote-nick]

[quote-nick]EricaSE83 skrev 2015-05-26 19:34:25 följande:[/quote-nick]

Det där med alla tips känner jag igen. Och så frustrerande och irriterande det är.

Jag vill inte ha deras medlidande blickar känner jag och behöva handskas med deras besvikelse. Min familj vet men min sambos familj vet bara hans bror. Som säger att han förstår eftersom det var sååå jobbigt för honom dom 3 månader som dom försökte innan hans tjej blev gravid. Jag blev rasande när han sa så.

Smart sätt att tänka på, det ska jag bära med mig :)

Fy vad sån kommentar är störande!! En vän sa så till mig med "förstår hur jobbigt det är, tog 3 mån för oss" öhhhh ok!!! Morr
  • Gweny

Coocoo>> åh Grattis, vad härligt!

soni>> fy vad trist, man ställer ju in sig. Hoppas dem får fina att frysa in då iallafall.

Niskan15>> Men det är väl ganska bra med 5-celligt tillbaka från 2dgrs? Har tom hört att vid upptining att dem kan tappa en cell, fast det ändå gått bra sen. så tappa inte hoppet.   Jag ska få tillbaka en fryst 2 dgrs vid vårat nästa vecka, får se hur många celler det har.

• Gweny
    Ia84 skrev 2015-05-27 21:53:40 följande:

Nu är man ruvare. Fick tillbaks ett fint litet embryo idag, ett 5-dagars och ett till frysen. Tre st som ska odlas tills imorgon och ev då till frysen. Nu är det bara den jobbiga väntan kvar. Har testdag 7/6, man önskar så att vårt lilla frö nu ska bädda in sig ordentligt i mig och stanna där i nio månader. Kommer bli en lång vecka, man får nog försöka och sysselsätta sig så man inte tänker så mycket. Lycka till alla!! Så roligt när man ser plus här i tråden, det får en verkligen att hålla hoppet uppe!

Spännande, hoppas nu! Ruvdagarna går så segt tycker jag. ska själv börja få ruva nästa vecka igen.
  • Gweny

Blåblomman>> Grattis! !

Missmissi>> uch vad tungt, kan det bara inte få funka. Har ni några i frysen?

Lycka till nu alla som börjat ruva!

Själv på väg till kliniken nu för kolla livmoderns slemhinna inför återföringen. håll tummarna!

• Gweny

Var inte som jag hoppade. slemhinnan var "bara" 6 mm så blir ingen återföring till veckan, utan ökning av tabletterna och även börja med östrogenplåster. Hoppas det hjälper.

Typiskt nog hade tiden gått ut på apoteket med, så var bara glatt att betala 400kr.

Ingen rolig start på helgen.

• Gweny
    mom2012 skrev 2015-05-29 12:57:30 följande:

Hur tjock vill de slemhinnan ska va? Min va 7 mm eller Ngt efter mens och jag lyckas ej få mer än 9 mm vid åf.

minst 7 mm sa hon till mig. Har dock läst någon som gjort utomlands och där skulle den vara 9 mm.
  • Gweny
    JMD skrev 2015-05-29 16:53:31 följande:

Stort grattis till alla pluss!!!!

Denna veckan har verkligen varit up and down. ....... I onsdags låg jag o grät för att jag inte fick jobbet som jag sökt och så gärna ville ha. Idag var jag på återbesök för o kolla slemhinnan, har ätit progynon i 2 veckor och jag har ju varit så övertygad om att jag hade en cysta, men i gen cysta och slemhinnan var 12-13mm tjock TJOHOO! Så det blir återföring på tisdag OCH när jag är inne hos läkaren ringer det från min praktikplats, (där jag sökte jobbet som jag inte fick) o nu ser det ut som jag får jobba 3 mån över sommaren iaf.

En helt fantastisk avslut på en vecka som inte började så bra.

Kram kram

Åh vad kul med återföring och jobb!
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj