• Pommac1

FET/IVF 2015 Maj

EricaSE83 skrev 2015-05-12 21:27:43 följande:

Okej! Hoppas att kombinationen Menopur och ICSI gör susen för oss båda!!!

Ja det får vi hoppas på! Även om mina förväntningar känns låga. Månad fick jag SCSI från? Haha! Inte lätt att få bokstäverna på rätt plats. :)
  • Pommac1

Sprutdag nio idag och ska på VUL. Spännande. Enligt blodprovet som jag tog i tisdags låg jag lite lågt och fick därför höja dosen menopur. Nu återstår det att se om äggen blivit tillräckligt stora för att ta uts på måndag eller om det blir tisdag eller onsdag. Har inte någon blekaste hur många ägg jag har heller. Brukar ha kring nio -tio. Blir nästa nervös.

• Pommac1
    EricaSE83 skrev 2015-05-15 08:25:25 följande:

Lycka till idag!! Håller tummarna för många fina jämnstora äggblåsor!!

Tack! Tyvärr var äggstockarna ganska ojämna (då de på ena sidan var större än på andra sidan). Men sist gick det bra ändå trots att storleken var olika. På ena äggstocken hade jag en på 17, 14, 14, 13, 9 och på andra äggstocken var de 11,11, 10, 9 och en på 6. Om man räknar att de växer 2 mm/dag så borde ju tisdag vara en bra dag. Vi får se vad de säger när de ringer.
  • Pommac1

Fler som har/har haft blodiga flytningar innan äggplock? Igår kom det lite och idag kom det lite. Ska troligen ta ägglossningssprutan i morgon och ha äggplock på onsdag. Bör jag oroa mig?

• Pommac1

[quote=75322463][quote-nick]Blomster84 skrev 2015-05-19 21:25:19 följande:[/quote-nick]

Vad roligt! Stort lycka till!!! Hoppas det blir många fina ägg. Kram

[/

Tack! Blir allt nervös att det ska gå åt skogen. Men vi hoppas det blir bra.

• Pommac1
    EricaSE83 skrev 2015-05-19 21:31:00 följande:

Skönt att ha kommit fram till äggplock! Stort lycka till!!!

Tack!
  • Pommac1
    Ia84 skrev 2015-05-19 21:29:05 följande:

Åh vi ska göra på fredag! Stort lycka till!!

Tack detsamma! :)
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2015-05-19 22:04:47 följande:

Har för mig att ni gjort ivf innan va?

Ja. Första gången var äggen för dålig kvalitet. Nästa gång var äggen i toppen blev inte befruktade. Så nu hoppas vi på en bättre utgång.
  • Pommac1
    Zamira skrev 2015-05-20 06:53:49 följande:

Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).

Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.

Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?

Efter äggplock har jag haft ont i fyra dagar (båda gångerna). Håll koll på vågen så att du inte går upp flera kilo (vätska) då kanske du är överstimulerade.
  • Pommac1
    Blomster84 skrev 2015-05-20 12:24:27 följande:

Hoppas verkligen det går vägen. Tredje gången gillt! :)

Tack! Ja, vi hoppas på det.
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 12:53:08 följande:

Äggplocket gick bra idag och 14 ägg fick vi :) återföring av 2 på måndag pga utgången på våra andra ivf försök.

Vi skulle också få tillbaka två men nu blev det inget. Åter igen så blev inget befruktat trots ICSI. Tror jag går och dör!
  • Pommac1
    Längta skrev 2015-05-22 13:59:14 följande:

Fy fan va orättvist de ska va.

Så ledsen för er .

Ja, visst är det hemskt. Men jag hade det på känn sedan sist. Blir dock lite arg att de inte kunde ringa på morgonen eller förmiddagen och berätta detta. De ringer så sent som vid ett! Väntade de på ett mirakel kanske? Suck! Tack vad snäll du är. Läkaren ska ringa oss kring 16:30 så då får vi veta mer. Hoppas det går att försöka igen.
  • Pommac1
    Söndag skrev 2015-05-22 14:44:17 följande:

Å nej varför inte! :( hoppas på bättre lycka nästa gång! Kram

Ja, vi får veta lite senare idag när han ringer. Känns så meningslöst. Tack! Kram!
  • Pommac1

Tack för ert stöd! Läkaren ringde och han var förbryllad. Det hade inte hänt att man misslyckas med menopuren två gånger i rad i hans 30 år i branschen. Så vi är Unika. Inga fel hittades heller varken på ägg eller spermier. Första gången vi gjorde ivf körde vi korta protokollet med gonal-f och då fick vi fem ägg befruktade (ett bra som vi fick tillbaka). Ingen klarade sig till frysen och vi blev inte gravida. Så hans förslag var att vi skulle köra korta igen och med gonal-f eftersom det tydligen fungerade då. Men han hade ingen förklaring till varför det blev som det blev.

• Pommac1
    mom2012 skrev 2015-05-22 22:32:51 följande:

Pommac har ni testat långa protokoll med gonalf högre dos? Jag fick 375 u.

Sen finns även Elonva som är ny på marknaden.

Tycker ni ska prata om fler alternativ. 5 ägg med gonalf var ju inte dåligt men Heller inte superba.

Vilken dos körde ni?

Vi fick ut 8 ägg men gonal-f men fem befruktades på helt egen hand. Kommer inte ihåg vilken dos men läkaren sa att vi skulle höja dosen direkt. Så vi satsar väl på det till hösten. Känns segt just nu. Kommer bli en lång sommar detta.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj