FET/IVF 2015 Maj
Okej! Hoppas att kombinationen Menopur och ICSI gör susen för oss båda!!!
Okej! Hoppas att kombinationen Menopur och ICSI gör susen för oss båda!!!
Sprutdag nio idag och ska på VUL. Spännande. Enligt blodprovet som jag tog i tisdags låg jag lite lågt och fick därför höja dosen menopur. Nu återstår det att se om äggen blivit tillräckligt stora för att ta uts på måndag eller om det blir tisdag eller onsdag. Har inte någon blekaste hur många ägg jag har heller. Brukar ha kring nio -tio. Blir nästa nervös.
Lycka till idag!! Håller tummarna för många fina jämnstora äggblåsor!!
Nytt VUL på måndag och troligen äggplock på onsdag här.
Fler som har/har haft blodiga flytningar innan äggplock? Igår kom det lite och idag kom det lite. Ska troligen ta ägglossningssprutan i morgon och ha äggplock på onsdag. Bör jag oroa mig?
Sista sprutan är nu tagen. Äggplock på torsdag.
[quote=75322463][quote-nick]Blomster84 skrev 2015-05-19 21:25:19 följande:[/quote-nick]
Vad roligt! Stort lycka till!!! Hoppas det blir många fina ägg. Kram
[/
Tack! Blir allt nervös att det ska gå åt skogen. Men vi hoppas det blir bra.
Skönt att ha kommit fram till äggplock! Stort lycka till!!!
Åh vi ska göra på fredag! Stort lycka till!!
Har för mig att ni gjort ivf innan va?
Måste bara fråga er som vet, jag gjorde ÄP igår, och där fick de ut 19 ägg (vet inte hur många blåsor det var men var runt 19-20 stycken tror jag).
Och efteråt var jag väldigt öm och svullen (har fortfarande ganska ont så hemma från jobbet) och läkaren pratade om att risken fanns att jag blivit överstimulerad, och att jag skulle vara vaksam på om jag fick några symptom på det.
Jag var på ul i fredags där läkaren sa att allt såg jättefint ut (hade då 16 blåsor över 11mm), men borde det inte ha synts tecken på ös redan då, eller är det sånt som kan uppkomma efter äp?
Hoppas verkligen det går vägen. Tredje gången gillt! :)
Äggplocket gick bra idag och 14 ägg fick vi :) återföring av 2 på måndag pga utgången på våra andra ivf försök.
Fy fan va orättvist de ska va.
Så ledsen för er .
Å nej varför inte! :( hoppas på bättre lycka nästa gång! Kram
Tack för ert stöd! Läkaren ringde och han var förbryllad. Det hade inte hänt att man misslyckas med menopuren två gånger i rad i hans 30 år i branschen. Så vi är Unika. Inga fel hittades heller varken på ägg eller spermier. Första gången vi gjorde ivf körde vi korta protokollet med gonal-f och då fick vi fem ägg befruktade (ett bra som vi fick tillbaka). Ingen klarade sig till frysen och vi blev inte gravida. Så hans förslag var att vi skulle köra korta igen och med gonal-f eftersom det tydligen fungerade då. Men han hade ingen förklaring till varför det blev som det blev.
Pommac har ni testat långa protokoll med gonalf högre dos? Jag fick 375 u.
Sen finns även Elonva som är ny på marknaden.
Tycker ni ska prata om fler alternativ. 5 ägg med gonalf var ju inte dåligt men Heller inte superba.
Vilken dos körde ni?