• helnil_

FET/IVF 2015 Maj

Inlägget kanske upplevdes som att min syster inte vet vad vi går igenom men det gör hon. Både våra familjer, vänner och mitt jobb vet, vi har varit öppna med det hela tiden. Som jag skrev så förstår jag att hon är ledsen men att ens lyckas bli gravid på första försöket är det få som lyckas med så tycker ändå att man kanske borde glädjas lite åt att ha lätt att bli gravid? Jag upplever det tyvärr som att de runt omkring oftast inte riktigt förstår när de inte varit där själva.

Linda8110 skrev 2015-06-15 06:33:52 följande:

Tänk på att din syster är i sin verklighet och inte i din. Det kan vara svårt, men hon måste ju få sörja sina misslyckanden precis som vem som helst. Jag upplever att det är bättre att berätta för vänner och familj om kampen istället för då slipper man (oftast) kommentarer som tar ens energi? 

• helnil_

Ja visst är det kanske fel person att söka tröst hos mig samtidigt som jag är glad att hon vågar vara öppen mot mig. Självklart är det svårt att sätta sig in i andra människors situationer men ibland kan man tänka sig lite för och kanske anstränga sig lite mer för att få ett annat perspektiv. Jag lägger inte så stort fokus på min syster, inlägget var inte riktat mot dig utan mer en erfarenhet jag har av att kanske inte riktigt få förståelse eftersom det var det mysan skrev om.

Linda8110 skrev 2015-06-15 07:32:31 följande:

Nej personer runt om en, som aldrig gått igenom samma sak, kommer aldrig förstå. Precis som med alla andra sorters dilemman som man kan gå igenom i livet. Sen spelar det kanske ingen roll om hon vet eller inte, hon blir ju självklart ledsen ändå? Ett missfall är ju ett missfall. Dock så kanske det är fel att söka tröst hos just dig (om det är det som hon gjort). Jag har varit ganska klar med mina vänner som blir gravida på egen hand att jag glädjer mig med dem, men jag är fel person att söka tröst hos om de har en jobbig graviditet. Dock så har jag fler vänner som behövt genomgå ivf än vad jag har som blivit gravida på egen hand. Lägg lite mer fokus på dig själv än din syster 

• helnil_

Åh vad tråkigt att ni inte fick några till frysen :( men förhoppningsvis behövs de inte! Förstår dock din oro när man känner att man inget har i "reserv". Jag tror på ditt lilla ägg i magen ja :)

EricaSE83 skrev 2015-06-16 20:31:03 följande:

Fick hem papper nu som meddelar att inga embryon gått att frysa.

Tacksam att vi fick tillbaka ett fint, men blev ändå lite ledsen. Blir ännu mer nervös över om det ska funka eller inte nu. Om det inte gör det är det dubbelt jobbigt, att behöva köra igång nya behandlingar efter sommaren är inget jag går och hoppas på...

Snälla snälla snälla låt det få funka nu!!!!

• helnil_

Åh nej :( något annat tecken på att det inte är bra? Kram på dig

JMD skrev 2015-06-17 06:06:14 följande:

Idag är jag allt annat en glad :(

Testade ju positivt på Rd 10 med ett svagt plus. Testade om idag Rd 15 och idag är plusset så svagt så man kan knappt se det.

Vill bara lägga mig ner o skrika, gråta, varför???? Finns väl inget hopp kvar :(

• helnil_

Åh vad fantastiskt! Vad innebär det att du är i för vecka nu? Grattis! :)

Söndag skrev 2015-06-17 04:56:36 följande:

Tidigt kort på vår förhoppningsvis blivande familjemedlem! Fet 6 dagars blasto 9/5

• helnil_

Rd fem är ju otroligt tidigt, jag hade nog absolut inte plussat då om jag testat. Det måste vara ovanligt att man får ett plus så tidigt. Jag fick ett svagt plus på ruvardag 11, det var inte ens särskilt starkt då.

Idis90 skrev 2015-06-17 13:19:12 följande:

Åå jag var då dum så jag testade idag på rd fem med blastis. Minus såklart. Jag vet att det är tidigt men man läser ju att många redan plussat på rd fyra. Ni som har plussat, på vilken rd visade det positivt? Kram

• helnil_

Åh nej. Beklagar verkligen :( det låter ju onekligen inte bra om du även har kramper. Finns ingenting man kan säga eller göra men är verkligen ledsen för din skull om det är som du tror :( dom säger isf att man inte kan orsaka det pga tex tunga lyft så du får inte lägga skuld på dig själv.

Linda8110 skrev 2015-06-17 21:37:36 följande:

Jag har kramper och blöder hela tiden. Inte mycket men hela tiden och tillsammans med kramperna så känner jag att detta är kört... Vi förlorar vårt barn... Nu när jag äntligen började våga tro på att det faktiskt går...

• helnil_

Ledsen för din skull om det visar negativt på måndag :( förstår besvikelsen! Kram till dig

JMD skrev 2015-06-17 17:46:37 följande:

Tack alla.

Jag har testat med både clear blue och doc morris, alla har gett positivt resultat men svagt o i morse var det knappt synligt med clear blue plus. Pratade med mottagningen idag och bm trodde att det kan ha varit en kemisk graviditet, dvs embryot har varit befruktat och börjat dela sig men inte fastnat. Vi kom överens om att fortsätta med lutinus och progynon över helgen och ta ett nytt test på måndag för att vara helt säker på att det inte är något kvar.

Har lärt mig en sak iaf, att aldrig testa innan BIM igen.

Kram och tack för att ni finns.

• helnil_

Jag tycker verkligen inte du ska testa för tidigt, man blir bara besviken. Ja, jag har satt in en blastis. Jag hade massa symptom, molvärk mest men även andra konstigheter men har insett att det mesta berodde på lutinus. Nu känner jag typ ingenting så blir lite orolig men jag plussar fortfarande starkt iaf och inga blödningar. Kämpa på och försök och roa dig med annat för att skingra tankarna :)

Idis90 skrev 2015-06-17 16:42:24 följande:

Okej ja jag ska försöka hålla mig ett par dagar tills jag testar igen. Fick du en blastis? Hade du några symtom? Jag känner jättemkt i magen, typ mensvärk (gjorde det vid de tidigare försöken oxå som blev minus). Kan ju bero på lutinusen också. Detta är så psykiskt påfrestande:(

• helnil_

Beklagar verkligen :( fy vad tråkigt att ingen av så många klarade sig. Vad händer nu? Kram till dig

Bolih84 skrev 2015-06-18 13:23:21 följande:

FET avblåst då inget av de 6(!) embron i frysen klarade upptining.. Bara vända och åka hemåt igen...

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj