• Semlan1988

FET/IVF 2015 Maj

Idis90 skrev 2015-06-30 09:08:03 följande:

Har fått missfall. Så ledsen

Fyyyyyy så jävla orättvist det är!!!!!!!! Massa styrkekramar till dig <3 <3

Det verkar tyvärr som att det håller på att skita sig här med... Mensvärk sedan igår och idag på RD 10 vaknade jag med brun/rosa flytningar :(
  • Semlan1988
    sanla skrev 2015-06-30 11:59:27 följande:

Har blött massor sen i söndags..nästan mer än vanlig mens (blödde massor klumpar)

Förstår inte vad som hände. 5 dagar tidig mens, missfall 4 dagar efter insättning av 6-dagars? Tror på knappast på så stor implantationsblödning..

Är uppgiven, ledsen, orkar inte mer..

Ledsen för er andra med!

Hoppas det går bra för dig Linda8110 på fredag!

Så tråkigt :( styrkekramar till dig!
  • Semlan1988

RD 11 idag. Mensvärken har avtagit och inga fler (ursäkta tmi) missfärgade flytningar sedan igår. Fortfarande tydligt plus på Stickan, kanske lite tydligare än igår. Vet varken in eller ut just ny, vågar inte hoppas :/

• Semlan1988
    sanla skrev 2015-07-01 09:50:49 följande:

Tack.Vi tar nya tag i augusti, har två blastocyst kvar i frysen. Får gör VUL innan då så att allt ser bra ut.

Låter ju lovande för dig om plusset är tydligare. Är nog inte ovanligt med en liten blödning, slemhinnorna blir ju sköra...Får hoppas till testdag då och fortsättningen

Två blastocyster i frysen låter ju lovande! Hoppas att en eller båda är era guld-embryon! Vi har två tredagars i frysen ifall detta skiter sig. Finns inte så mycket man kan göra förutom att fortsätta kämpa, fortsätta drömma och fortsätta längta... Kram till dig <3
  • Semlan1988
    Linda8110 skrev 2015-07-03 21:05:07 följande:

Hur går det Semlan?

Jag vet inte riktigt... RD 13 idag. Fortfarande plus på Stickan. Inga missfärgade flytningar... Dock mycket mensvärk... Sover oroligt också. Testade med testlagrets sticka imårse och den var starkare idag, vet inte om jag ändå tycker strecket är lite väl svagt? Lägger ut bild som visar stickorna senaste 3 dagarna. Högst upp är från imårse, morgon urin på alla tre, mitten från igår och längst ner från RD 11 (3 dagars)

Hur går det själv?

Kram!

• Semlan1988

Bilden vände sig, Stickan till vänster är från imårse. Mitten igår och höger är RD 11. Vet inte vad jag skall tro. TD på söndag iaf.

• Semlan1988

Tog ett nytt test idag RD 14. Imorgon är TD och det känns ju inte jätte troligt att strecket kommer försvinna tills dess. Är nog lite gravid trots allt... Testen är från idag, RD 13, 12 och 11. BIM var för cirka en vecka sedan.
  • Semlan1988
    Linda8110 skrev 2015-07-04 05:42:00 följande:

Klart du är gravid?!?! Vad är det som säger att du inte är det? Alla tecknen finns ju där och du testar ju positivt :) Grattis!

Går prima för mig tack! Fick se det lilla livet igår och fick med en bild hem hihi!!

Låter helt underbart! Vilken milstolpe! <3
  • Semlan1988
    helnil_ skrev 2015-07-04 09:23:51 följande:

Riktigt starkt nu ju :) jag hade så svårt å fatta att det verkligen var sant när jag tog vanligt test så var tvungen att ta ett digitalt där det står svart på vitt haha. Grattis till dig :) var detta första ivf:en?

Jag tog digitalt på RD 9 och det sa gravid 1-2. Tänker att jag tar ett imorgon på officiella TD och hoppas på att det står 2-3 nu då. Ja första IVF för mig!

Kram
  • Semlan1988

Officiella test dagen! Svårt att greppa just nu. Nu blir det en ny oro och längtan, längtan till VUL första veckan i augusti och oro för att hen inte skall stanna kvar hela vägen. Ha en fin sommar allihop, massa kramar <3
  • Semlan1988
    Söndag skrev 2015-07-11 07:11:39 följande:

Hur har ni det allesammans ? :)

Här går det långsamt, VUL 28/7. Har en del växtvärk annars inga direkta symtom. Själv? :)
  • Semlan1988
    helnil_ skrev 2015-07-11 10:06:31 följande:

Här går de också långsamt! Lite symptom här och där som kommer och går. VUL 24/7, strax före dig då semlan1988 :) jag kommer då att vara i vecka 11 (10+4). Jag har bestämt mig för att den lever! Det måste den göra :) sen har jag inskrivning hos bm i vecka 13 tror jag.

Jag har inskrivning på Mvc 27/7 men funderar på att ändra tiden till efter VUL så man vet om det finns något där inne... Är i vecka 6 nu (5+3) kan ju inte göra annat än att hoppas.
  • Semlan1988
    Linda8110 skrev 2015-07-11 11:31:57 följande:

Denna graviditet kommer göra mig knäpp. Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag skulle må sämre i psyket som gravid än under den hemska processen för att nå dit. Är i v.10 nu och övertygad om att det hela är över trots att jag såg vår bebis på VUL för en vecka sedan...

Håller med och förstår precis vad du menar! Sedan jag plussade har jag enbart känt sorg, oro, ångest och ett mörker. Tänkte för en sekund att innan var man åtminstone "glad och barnlös". Hoppas att det kommer ändras när och om man får se ett litet hjärta på VUL men tvivlar på det just nu, förmodligen är väll det bara början på en ny oro ^^ livet som ivf:are! Svårt att föreställa sig hur det känns när man inte vart där själv. Jag trodde jag skulle sväva på rosa moln när jag plussat...
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj