• EricaSE83

FET/IVF 2015 Maj

Tack för alla svar. Skönt att höra att det är normalt i alla fall. Tänkte i min enfald att det skulle bli skönt att slippa hormonerna när stimuleringen var klar men det här var ju lika påverkande det.

Låg och känslig, trött, spänd livmoder, hård i magen, svullen. Och så det eviga Lutinuskladdet på det... Man känner sig verkligen på topp!!! :P

• EricaSE83

Fick hem papper nu som meddelar att inga embryon gått att frysa.

Tacksam att vi fick tillbaka ett fint, men blev ändå lite ledsen. Blir ännu mer nervös över om det ska funka eller inte nu. Om det inte gör det är det dubbelt jobbigt, att behöva köra igång nya behandlingar efter sommaren är inget jag går och hoppas på...Rynkar på näsan

Snälla snälla snälla låt det få funka nu!!!!

• EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-16 20:55:28 följande:
    Det kommer gå bra vännen. Tråkigt att ni inte fick några till frysen men vi hoppas ju att det var guldägget du ruvar på nu. :) vilken dagar du på?
    Jag hoppas så himla mycket samtidigt som jag mer och mer liksom inte "vill" hoppas för jag vet hur ledsen jag kommer bli om det inte funkar. Så försöker förbereda mig på dåliga besked men det gör ju ingen nytta egentligen.

Jag är på RD6 idag, med vårt tvådagarsembryo. Så vi är helt i fas va, om du är på dag 3 med femdagars? Hur känner du dig?
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-16 21:12:52 följande:
    Just det! Jo rd 3 här med blastis. Lite molvärk men annars inget. Tar ju inga hormoner så vi får väl se om det håller i sig :)
    Hoppas molvärken beror på att den gottar in sig därinne :)

Jag har också rätt mkt molvärk och rejäla knip ibland, men det är ju massa progesteron i omlopp för min del så omöjligt att säga om det är ett tecken eller ej.

Vad himla skönt att du kunde göra FET i naturlig cykel. Skönt att du får må bra, efter omständigheterna. Hoppas verkligen att det är din tur nu!!
  • EricaSE83
    Söndag skrev 2015-06-17 04:56:36 följande:

Tidigt kort på vår förhoppningsvis blivande familjemedlem! Fet 6 dagars blasto 9/5

Så underbart!!! Stort grattis!!!
  • EricaSE83
    JMD skrev 2015-06-17 06:06:14 följande:

Idag är jag allt annat en glad :(

Testade ju positivt på Rd 10 med ett svagt plus. Testade om idag Rd 15 och idag är plusset så svagt så man kan knappt se det.

Vill bara lägga mig ner o skrika, gråta, varför???? Finns väl inget hopp kvar :(

Har du bara tagit dessa två så kanske det kan vara skillnad mellan testerna? Ta ett nytt eller digitalt, hoppas allt jag kan att det ska ge bättre besked!!! Kram till dig
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-17 10:49:41 följande:

Söndag>> åh så härligt det måste varit att få se eran lille!

JMD>> uch att det ska vara så svårt att det ska få lyckas, kram!

Själv så har jag fått lite rosa på trosskydd och pappret, var lite igår och mer idag. och öm i magen. Så känns inte hoppfullt detta.   

visst kan vaggisarna ge såna flytningar då dem göra slemhinnorna sköra, men känns inte bra. blää

Är på rd 8.

Jag hade lite lite rosa på trosskyddet igår och förrgår (rd 5 och 6) och lite bruna fläckar idag på rd 7. Inatt hade jag dessutom rätt kraftig mensvärk. Hoppas verkligen att det är vaggisarna och inte dåliga tecken... Men man blir ju helt klart orolig av det :/
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-18 16:54:39 följande:

Va men fy vad tråkigt! Det tror man ju nästan säkert med så många uch.

Mycket tråkigt i tråden nu. Jag kan ju fylla i att det tog sig inte för oss och det känns så tungt.

Nej vad tråkigt att höra! Har du redan fått mens? För du har väl egentligen testdag på måndag eller så?

Stor kram
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-18 20:43:07 följande:

Inte helt, men är på g. Är precis som sist tyvärr...

Usch vad jobbigt :(:( Hoppas såklart du har fel!

För mig börjar det också kännas rätt hopplöst. Mensvärk och brösten är inte det minsta ömma. Rd 9 idag så man borde väl ha ömma bröst nu om det tagit sig
  • EricaSE83
    Linda8110 skrev 2015-06-19 10:23:34 följande:

Du behöver ABSOLUT inte ha ömma bröst! Det hade inte jag när jag plussade. Min kompis kände inte av sina bröst alls förrän hennes son föddes.

Jag får ömma bröst av Ovitrelle och jag tänkte att eftersom det är samma hormon som gravidhormonerna borde mina bröst reagera om jag blir gravid. Men jag hoppas såklart verkligen att det är som du säger även för mig :) Har inte TD förrän om en vecka men tänkte testa på måndag om jag inte fått mens då det är två veckor sen äggplock (alltså egentliga Bim-dagen)

Tack för att du skänkte lite hopp!
  • EricaSE83
    Linda8110 skrev 2015-06-19 10:23:34 följande:

Du behöver ABSOLUT inte ha ömma bröst! Det hade inte jag när jag plussade. Min kompis kände inte av sina bröst alls förrän hennes son föddes.

Jag får ömma bröst av Ovitrelle och jag tänkte att eftersom det är samma hormon som gravidhormonerna borde mina bröst reagera om jag blir gravid. Men jag hoppas såklart verkligen att det är som du säger även för mig :) Har inte TD förrän om en vecka men tänkte testa på måndag om jag inte fått mens då det är två veckor sen äggplock (alltså egentliga Bim-dagen)

Tack för att du skänkte lite hopp!
  • EricaSE83
    Blomster84 skrev 2015-06-19 23:06:18 följande:

Börjat blöda ordentligt nu. Skit! :( Nåja, glad midsommar till er alla och håller tummarna för er :) stor kram!

Men vad tråkigt att höra :(:( Fan att det ska vara så svårt alltså, nu tycker jag det får räcka med kämpande. Hoppas ni kan få en skön avkopplande sommar med ett mentalt break från allt det här, så gott det går. Håller tummarna för att det tar sig på första försöket efter sommaren. Det måste bara vara er tur snart!

Stora kramar till dig!!!
  • EricaSE83
    Gweny skrev 2015-06-20 17:05:53 följande:

Samma för mig tyvärr!!

Blir nu att försöka njuta av sommaren och sen ta nya tag i höst.

Lycka till ni andra!

Vad himla tråkigt att höra :( Hoppas du också kan koppla av under sommaren och njuta så mycket det går. Skickar stora kramar!!!
  • EricaSE83

Det sket sig för mig också. Har precis börjat blöda. Fan också.

Lycka till alla andra och ha en skön sommar!!!

Kram

Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj