• Syllin

BIM maj 2015

Hejsan!!

Jag hoppar gärna med i tråden då vi nu ska försöka få till vårt första barn. Har ÄL 20/4 och BIM 6/5. Lycka till allihopa!! Nu kör vi så det ryker i sänghalmen!

• Syllin

Appen har som standard cykel mellan ÄL och mens på 14 dagar, verkar som att du har tidig ÄL. Under inställningar kan du ändra ägglossningen så det hamnar tidigare i cykeln!

lanylena skrev 2015-04-20 06:56:16 följande:

Morgonens test! Positivt!

P Tracker-appen är ju helt ute och cyklar med ÄL-uträkningen (25/4). FL säger 23/4.

Själv hade jag räknat ut ca 21/4. Vem är närmast, tycker ni?

• Syllin
    Symetrical skrev 2015-04-22 07:17:36 följande:

Med allra största sannolikhet!

Ägglossning sker inom 24-48 timmar efter positivt ÄL-test. Alltså har du ägglossning EFTER att det visar positivt. Så jag skulle nästa gissa på att du hade ÄL den 22(idag).
  • Syllin

Märker att många fixar och trixar med bilder på gravtest och lyser med lampor bakom osv.

När ett gravtest är positivt så vet du det, du kommer inte vara osäker.

Syns det TYDLIGT plus så är det negativt, då är du antingen inte gravid eller testat förtidigt!

• Syllin

Oj skrev lite fel i farten, menas naturligtvis "syns det INTE tydligt plus, så är de negativt"

• Syllin
    Donner82 skrev 2015-04-24 20:49:18 följande:

Hej! Enligt de flesta ägglossningskalendrar så ska jag ha ägglossning runt den 6/5. Har 31 dagars cykel och min mens började i måndags och slutade idag. 

Nu till min fråga - är det inte lite konstigt att jag redan nu har två streck när jag kollade med ÄL sticka idag? Det är absolut inte lika starkt som kontrollstrecket - men ändå - det är ju bara dag 5 i min cykel. 

Fler som testat precis efter mens och fått liknande streck? Har er ÄL kommit tidigt i så fall? 

Känns ju jätteskumt att jag skulle ha en lutealfas på si sådär 20+ dagar eller?

Jag får ta foto i morgon och lägga upp...

Tack på förhand för hjälp!

Är strecken inte lika starka är det alltid negativt just för att många får svaga streck alla dagar i månaden, därför kan man bara gå på just när strecket är lika starkt eller starkare än krontrollstrecket. Lycka till!
  • Syllin

men är det en nidblödning så betyder det att ägget fäste nu, och då har hormonet inte hunnit höjas så de visar sig på test. Men det skadar heller inte att testa!

Lycka till, jag håller tummarna!!

• Syllin

ÄL+ 8 för mig idag, tiden går snabbt men ändå så långsamt!

Jag vill bara göra lite "reklam" för www.mammaprat.blogg.se

En blogg som jag och min vän startat då vi tillsammans med våra respektive planerar barn samtidigt. Vi skriver öppet om allt runt våra försök om att båda ska få barn 2016.

En heldel fakta om tester och hur dem egentligen fungerar osv. Och öppna diskussioner ni kan vara med på!

Välkomna till den nakna sanningen om barnplanerandet!

Www.mammaprat.blogg.se

• Syllin
    cocospaj skrev 2015-04-28 15:57:15 följande:

Stiger tempen hos er allihop när ägget släppt?

Min var som vanligt runt ÄL, 36.4. Dock kollade jag nu och har 37.0. Känner mig sjuk när jag ligger så högt haha, mår illa och känner mig övervarm.

Tempen stiger efter ägglossning, under och strax innan sjunger den ofta ytterligare något
  • Syllin

Tog ett nytt test imorse, jag tycker att detta är lika negativt som igår, men många tyckte gårdagens visade ett svagt pluss. Gå gärna in på bloggen och se dom nya bilderna och svara vad ni tror om dem? Negativa eller posetiva?

• Syllin

Nu kan ni lägga till mig på pluss-listan, på dagens test såg jag och sambon också strecket!

Kan inte förstå att jag är gravid!!

Följ min resa som gravid i bloggen jag och min vän har tillsammans, så får ni samtidigt följa hennes resa till plusset som inte blev denna månaden.

Svar på tråden BIM maj 2015