• Hanzi

BIM maj 2015

Hoppar in här! Är 21 och planerar första barnet'

mensen tog slut så beräknad ÄL 27/4 och BIM runt den 11/5! :)

• Hanzi
    Kixpix skrev 2015-04-24 22:44:39 följande:

Jag hoppar in här. Jag har BIM i mitten på maj, ca 10-11/5. Första försöket för oss så får se om det blir något. Har just nu ÄL. :)

Har också beräknad BIM 11/5. Första försöket!

Väntar på positivt ÄL-test, men blir starkare för var dag! Längtar sååå!! Men vi kör på varje dag nu fram till iallafall den 28 om inte ÄL-testet visat +!

Håller tummarna för oss båda runt den 11e:)
  • Hanzi
    Kixpix skrev 2015-04-24 23:39:31 följande:

Vad roligt! Jag har inte gjort något test på ÄL, vi kör så det ryker istället ;) men jag vet ju på ett ungefär när jag har ÄL & det är nu :)

Då får vi se runt den 11-12/5 kanske, när man vågar sig på att ta ett test ;)

Jag kommer inte testa mig förrän BIM + några dagar till.

Nä jag har haft preventivmedel sen min jag va 13 så har ingen aning om min normala ÄL. Så tänkte kolla den första cykeln om det nu inte tar sig på första.

Jag testar inte heller förrens några dagar efter BIM. Känns dumt att slösa på dyra test innan det kan ge säkra resultat :)
  • Hanzi

Jag sitter o väntar på denna jäkla ÄL som inte vill släppa. Har testat sen i månades och visst lite stegring är där på stickorna men för Sören det ska ju vara nu till helgen.( använder dock de billiga stickorna) Äh vi kör på varje dag nu i allafall fram till den 28e sen varannan dag.

Jag är väldigt känslig i det området och brukar känna minsta lilla. Och jäklar vad det sticker i äggstockarna. Kan även känna lite hugg om dagen. Aldrig kännt så, hoppas på att det inte är inbillning :p

• Hanzi

Finns det inte möjlighet att två ägg kan släppas? Därför du fått stegring igen? Kan ha läst om det någonstans..

• Hanzi

Blir så irriterad!!!

Har tagit sen den 17/4 och enl app och andra sidor borde ÄL varit mellan 24-27/4!

Fick mens 8/4 och brukar jag normal cykel.

Men det visar knappt någon stegring..

Är det att ägget fortfarande inte släppts eller vad händer, någon som kan förklara bättre än vad jag förstår? :(
  • Hanzi
    lanylena skrev 2015-04-28 13:18:42 följande:
    Har du testat bara en gång om dagen? Då är det lätt att missa. Annars vet jag inte.

Ja en gång om dagen vid samma tidpunkt, ska man ta flera gånger?? haha.. 

Vi har ju haft sex varje dag sen den 24e för att inte missa något och innan dess varannan. så det ska ju inte vara något problem att ha pricka fel. men vill ju ha kolla på vilken dag jag ÄL så man slipper köppa test varje månad. 
    aja jag får väl fortsätta testa tills BIM ialla fall.. 

• Hanzi
    lanylena skrev 2015-04-28 14:05:47 följande:
    Sen vet jag att det finns en del som aldrig får positivt utslag på ÄL-tester. Har du fått positivt utslag förut?
    -nej aldrig, detta är första gången jag provar, kanske är så... jaja då får vi köra på som man gjorde förr helt enkelt ;) tack för svar! :)
  • Hanzi
    Symetrical skrev 2015-04-28 15:16:42 följande:

Välkommen till min värld! Sååå drygt med utdragen äl! Senaste cykeln hade jag jämnstarkt utslag på stickorna (typ samma som dig) i över en vecka, sen fick jag aningen starkare nån dag, för att sen bli svagare igen!

Trodde först att jag inte hade äl alls, men det stigande tempen bekräftade att ägget trots allt släppt, så de där testerna kan minst sagt vara missvisande i vissa fall!

Ja.. Så jobbigt!! Om det inte visar positivt denna gång så provar jag tempa istället! Tack!
  • Hanzi
    Kixpix skrev 2015-05-01 19:44:52 följande:

Vad roligt! Vilken kommun?

En skåning till! Helsingborgs kommun :)
  • Hanzi
    isali skrev 2015-05-01 22:51:06 följande:

Ja, mina vänner! Jag har varit gasig i magen (mycket), mycket vätska i kroppen, illamående, yr, ilningar i ryggen etc. etc.

Hade bara ett clearblue hemma, har BIM på söndag (3/5), och testen skulle komma på måndag (har varit testoman, och nu ville jag ta det lugnt. Men nu när kvällsillamående och ilningar i ryggen kom, så skrek ryggen åt mig att gå ner och ta det jäkla testet. Alla jäkla stickor har bara lurats!

Och mycket riktigt! Jag kan inte riktigt fatta det  Jag och karln är helt skakiga! Visst är det sant va?

Gud va roligt! Stort grattis!! Som jag längtar när det läggs upp pluss här!

Min ÄL verkar vilja leva sitt eget liv denna månaden så vi får köra på varannan dag tills mensen förhoppningsvis inte kommer :))
  • Hanzi

Okej tjejer! Hjälp mig här, beräknad ÄL skulle vatt 27/4. Har fortsatt ta test efter för det är fortfarande stegring.. Men visst verkar dagens (längst ner) vara bredare än de andra? Vi kör ju på varannan dag ändå fram tills BIM. Men det är såå frustrerande :(
  • Hanzi
    isali skrev 2015-05-03 20:53:07 följande:

Antingen så har du inte haft ÄL än eller så är du preggo! ;)

Gud! Kan det vara så?? Att det visar lite ändå? Har ju jäkla gasig mage och stickningar/ hugg i livmodern. Får hoppas det är andra alternativet, tråkigt om jag ej får ÄL denna månad då vi försökt så ivrigt :p
  • Hanzi

Efter att ha stirrat mig blind på testet så tycker jag mig se världens svagaste streck till vänster... Inbillning eller? Dag 28 på en ca 30 dagars cykel !
Svar på tråden BIM maj 2015