Inlägg från: Valkyr1a |Visa alla inlägg
  • Valkyr1a

V 7 (6+2) men visar inget på vul?

Är gravid för andra gången (plussade på långfredagen), skulle fått mensen 1 mars, men under 3 dagar har jag haft lite ont i magen och haft röd/rosa/bruna flytningar. Var hos gynakuten idag (14/4) och fick göra ett vul som visade att det inte fanns något... Fick lämna prov för att de ska se hur mina gravidtetshormoner är, ska lämna ett på torsdag med för att de ska ha nått att jämföra med.

Min man har läst runt lite (det sista som dör är hoppet Hjärta), och det vi hoppas på är att jag är i någon/några vecka tidigare, alltså att jag kanske är i vecka 5-6..

Finns det någon som känner igen sig i detta och vad hände för dig?

• Svar på tråden V 7 (6+2) men visar inget på vul?
  • Valkyr1a

Hon såg nada, noll. Det första gravtestet gjorde jag på den "vanliga" akuten, och dom sa att det var väldigt säkert att jag var gravid. Dagen efter gjorde jag Clearblues som visade "Gravid 1+2".

• Valkyr1a
    Mama Muu skrev 2015-04-14 20:14:23 följande:

Jag plussade för några veckor sedan och gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 6 ungefär pga smärtor på högersidan. Vul visade inte mer än en hinnsäck, och en cysta på högra äggstocken. cystan ska tydligen vara ett gott tecken då det är därifrån fostret får näring under den första tiden :s De mätte hcg till 5000 och jag fick en ny tid en vecka senare.

Fröra tisdagen, exakt en vecka efter första vul, gjordes en ny undersökning. Det visade fortfarande bara en tom hinnsäck som växt 3 mm sedan sist och hcg mättes nu till 47.000.

Så nu går jag bara och väntar.. läkarna tror att jag är tidigare gången än enligt sista mens. Och eftersom att hcg ökat så markant så tyder det på en vanlig graviditet. det har gått en vecka sedan sista vul och jag har en vecka kvar till nästa. De känns som en evighet och jag gör inte annat än googlar. Hoppet ökar när man läser om alla som sett en hinnsäck på första och sedan kommit tillbaka och sett ett foster också och sedan sjunker hoppet när man läser om de som visar sig haft en ofostrig graviditet. Jag känner att jag verkligen står och stampar på två sidor och det är fruktansvärt jobbigt med den här ovissheten. 50/50 antar jag...

har du fått tid för återbesök ts?

Ska bara in och lämna de där blodprovet imorgon så ska vi utgå ifrån det.
Svar på tråden V 7 (6+2) men visar inget på vul?