Kevin49 skrev 2015-04-16 11:39:32 följande:
Jag förstår det, men jag låter inte någon gå över sin gräns.
När vi var hos dem första gången, så när vi hälsade så han kramade min tjej mer än det normala.
Även hans fru förstod att han är flörtig och ett par gånger ropade hon på honom att hjälpa henne.
Under kvällen så hela tiden så flörtade han med min tjej och även ett par gånger höll han min tjejs hand eller la armen på min tjejs axlar.
Jag kokade innerst inne och min tjej tittade på mig och visste inte hur hon skulle tackla det.
Har varit i den situationen för ett par år sedan en midsommarafton, fast det är jag som är kvinnan i den situationen.
Var bjuden tillsammans med en manlig vän hem till hans mammas och hennes sambos sommarställe. Det var flera gäster där och situationen blev ytterst pinsam. Mammans sambo började rätt omgående att stöta på mig. I takt med hans alkoholintag blev framstötarna allt mer uppenbara. Nu var jag ju inte killkompisens flickvän utan bara en kompis, men skammen jag kände hur han förödmjukade kompisens mamma, hans sambo, var hemsk. Ville bara försvinna.
Så om din tjej blir illa berörd och känner sig obekväm med en granne utan social kompetens får du gå in som en hane som hävdar revir och tydligt klargöra att hans uppvaktning är icke önskvärd.