• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

• Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-16 16:29:33 följande:

Hej! Vi har vår första tid inbokad på torsdag på nordic ivf i Göteborg. Känns skönt att äntligen få sätta igång! Dock lite nervös. Någon som vet vad man hör på första träffen? Har fått en mycket bra känsla av personalen iaf :)

Håller tummarna för dig mammaswilda!

Åh va roligt för er.

Vilken läkare fick ni?

På vårt första så fick vi berätta lite, hon gick igenom alla mina journaler från utredningen. Hon gjorde vul o tog prover på oss båda.

Fick träffa en sjuksköterska som gick igenom allt med nässpray o sprutor mm.

Tog väl 3 timmar allt som allt.

Håller tummarna för er!
  • MammasWilda

Har haft Eva några gången. Men från start hade vi eva-lena. O sen har vi haft sven oxå :)

Japp. 2-3 timmar ungefär.

Vart bor ni?

Åhh hoppas papprerna hinner dit. Jobbigt annars. ;)

Håller hårda tummar att allt går direkt för er ????

• MammasWilda

Okej, vi bor i Vara.

Det kommer ni hinna. Vi hade tur. Från första mötet till behandlingsstart tog det 3 dagar då jag nästintill hade haft ägglossning då.

Vi har bara kört långa. Vet egentligen inte varför.

Men det avgör läkaren direkt :)

Hoppas det går fort nu !

• MammasWilda

För mig började nässprayen (nedregleringen) dag 23 i min cykel. Dvs 7 dagar innan beräknad mens.

:)

O då är min cykel på ungefär 30 dagar.

• MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-16 18:20:43 följande:

Börjar själva behandlingen när man har ägglossning? Om jag räknar rätt då så kanske jag hinner två gånger innan sommaren:) skulle ju va toppen! Men som sagt, papprena måste in först. Ska ringa och pusha på dom imorgon!

Var du ruvare från i lördags? Har de öppet även på lördagar? Hoppas tiden går snabbt nu och stt det avslutas med ett positivt resultat:)

Japp, sen i lördags.

Så bim imorgon. Typ. Men har svaga streck idag.

Ja hoppas ni hinner två omgångar ???? dom har alltid låtit mig köra på utan att vila.

• MammasWilda

Kör bara! Förhoppningsvis klarar ni det på första försöket :)

Vi fick en dotter efter 9 års försök. Blev spontant gjord 2 v innan ivf-starten.

Då hade dom spolat mina ledare 3 v innan. Har pco, endometrios o stopp i äggledarna. Men en simmare hittade igenom.

Nu har jag totaltstopp. Därav ivf.

• MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-16 18:50:14 följande:

Det var bra gjort av simmaren!:) vår orsak är slöa simmare. Tror dessutom att antalet är lågt. Svårt att förstå journalen så hoppas få det förklarat nästa vecka. Dock orolig att ingen spermie ska duga för icsi. Åh man oroar sig så mkt för allt hela tiden. Behöver annat att tänka på:)

Även om ni har slöa simmaren så lyckas embryologen nog att hitta några att befrukta med :)

Bara ställ era frågor till läkaren.

Ja oron känner jag till.

Vi va på sahlgrenska när tösa blev till och nu är det privat denna gång.
  • MammasWilda

Första besöket. Sen syns man som oftast inte fören äggplock.

Jag gjorde mina blodprover på vårdcentralen, gav dom ett vadderat, frankerat o adresserat kuvert så dom kunde posta det när de hade centrifugerat det klart.

Ultraljuden gjorde jag hos en privat sammarbetspartner i lidköping.

O sen träffade jag dom vid äggplocket igen. Sedan insättning. Sedan nästa äggplock, sedan nästa FET O NU DETTA FETet. Totalt 8 ggr på 4 försök.

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg