• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

Linny83 skrev 2015-09-12 07:23:50 följande:

Äntligen har vi fått en kallelse efter många månaders väntan. (Använde vårdgarantin till slut och valde Nordic). Någon mer som har första besök i oktober?

Vi har precis bestämt oss för att välja nordic pga vårdgarantin. Hur länge har ni fått stå i kö hos nordic?
  • Lotten

Är ni nöjda med nordic? Vi har försökt i 2 år. Väntar på hjälp från Sahlgrenska men nu pga vårdgarantin så valde vi nordic. 7 mån väntetid på Sahlgrenska, så vi bestämde oss för att köra på nordic.

• Lotten
    Linny83 skrev 2015-09-12 16:03:26 följande:
    När sa ni till att ni ville åberopa vårdgarantin? Det tog inte alls lång tid efter att vi begärde det fram till att det blev klart med papper och så.
    Vad snabbt det gick :) ringde nu i veckan kanske 9 september.

Läst att folk är nöjda o så men mest med bemötandet. Bemötandet bryr jag mig inte så mkt om egentligen. Det är mer resultaten jag varit ute efter. Försökt läsa av statestik m.m.
    För att se om de är duktiga. Lite nojig över att lämna Sahlgrenska måste jag erkänna.
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-09-12 09:50:09 följande:

Jag har gjort mina behandlingar på Nordic (helt privat) och vi är mycket nöjda så här långt!

Alla vi har träffat eller pratat med på telefon har varit trevliga och det känns som om de verkligen bryr sig.

Vet du något om deras resultat? Kunskap osv :)

Hur långt i behandlingen är du? :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-09-13 19:42:51 följande:
    Då ska du se att det snart dimper ner ett brev i postlådan :) Hur länge stod ni i kö hos landstinget?
    För just ivf:en 3 månader, men vi har först gjort utredning på ett annat ställe, sedan när vi blev skickade till Sahlgrenska då skulle dom göra om alla prover igen. Vårdgarantin gick ju in efter 3 månader, annars skulle det vara 7 mån från och med nu innan vi skulle få börja med ivf.
  • Lotten
    Communitygrodan skrev 2015-09-16 21:31:46 följande:

Hej.

Vi skall göra vårt andra försök nu i oktober på Nordic. Jag valde dem utifrån att de hade bra statistik. Men som sagt den kan vara svår att tolka. ?

Vi gick på en annan hwm klinik där de rekommenderade Nordic i Just Göteborg, inte Malmö samt en annan klinik i sthlm. Vi valde nordic. Skall göra långa protokollet denna gång.

Svår att tolka ja! Körde på magkänslan i slutändan. Bra att de rekommenderade nordic :) lycka till!
  • Lotten
    Gina43 skrev 2015-09-13 21:42:01 följande:
    Här kan du läsa lite mer: www.expressen.se/halsoliv/basta-och-samsta-klinikerna-for-ivf/

..men det är äldre siffror. Tyvärr är även de senaste siffrorna från qivf inte heller purfärska. Men du är i goda händer både på Nordic och på det andra ledande privata alternativet i Göteborg (Carlanderska).

Jag vet dock inte om det går att luta sig så mycket mot statistik när det kommer till IVF. Alla har ju olika fertilitetsproblem - en del svårare än andra. Och vissa kliniker kanske nekar svårare patienter behandling (låg-oddsare) eller är snålare med tre-packen medan andra kliniker är öppnare. Ev statistik visar ju inte sånt. Statistiken visar inte heller antal försök och/eller om det finns syskon osv (har man blivit gravid genom IVF tidigare så ökar ju sannolikheten att lyckas med syskonförsök och för en del blir det först ett barn genom offentlig vård, sedan syskon via privat vård). Statistiken kan alltså bli hur missvisande son helst.

Vad som är viktigare är att kliniken har modern utrustning, att de hänger med i den senaste utvecklingen och att personalen är kunnig. Ett proffsigt bemötande är en bra början.
    Tack för länken! :)

Så sant! Nu när vi bestämt oss så har jag släppt det lite. Känns skönt :)
  • Lotten
    Lotten skrev 2015-09-15 07:42:10 följande:
    För just ivf:en 3 månader, men vi har först gjort utredning på ett annat ställe, sedan när vi blev skickade till Sahlgrenska då skulle dom göra om alla prover igen. Vårdgarantin gick ju in efter 3 månader, annars skulle det vara 7 mån från och med nu innan vi skulle få börja med ivf.
    Idag kom brevet!!! Galet! Grät av lycka. Vi ska dit 2/11 :) hur går det för er? Kram
  • Lotten
    MammasWilda skrev 2015-10-02 21:14:53 följande:
    Åh va härligt.
    Ja det känns så himla bra. Dock väldigt nervös! Men det går säkert bra!

Går ni där?
  • Lotten
    MammasWilda skrev 2015-10-02 21:14:53 följande:
    Åh va härligt.
    Läste ditt först inlägg :)

Hur har det gått för er?
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg