• utandig

Nordic IVF Center Göterborg

Linny83 skrev 2015-11-20 11:12:59 följande:

Wiiiiihiiiii :) Jag är gravid!

STORT Grattis, har  inte följt dig och din resa. vill du berätta kort om din väg till denna lyckodag ? vi kör sprutor på försök tre . två missfall efter och ett misslyckat FET. Behöver pepp Skäms
  • utandig

3.e gången gillt brukar man säga, 2 ET, tidiga missfall . Ett FET som resulterade i minus på stickan. Nu har vi gjort 3.e äggplock för några dagar sedan och idag har vi fått två små finingar tillbaka. Men nu kommer den fruktade,värsta biten. Dem första två veckorna. Vi fick även 3 som skall odlas vidare några dagar. 5 av 10 är inte illa . Känns som jackpott för tillfället. Någon annan som satt in två? vad händer om mensen kommer? är de kört då eller kan det finnas chans  på att en överlevt? detta glömde vi så klart fråga . :) 

• utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-05 11:23:52 följande:
    Finns absolut chans att en håller sig kvar även om den andra blöder ut! Sen kan man ju få "mens" med mensvärk och allt utan att det är missfall.

Låter ju helt fantastiskt med så fint resultat! :)
    Tack snälla för ditt svar. Undrar också om någon här upplevt kraftig smärta i ryggen efter insättning? jag har haft detta samtliga gånger men aldrig fått svar på varför inte heller träffat någon här som haft samma . Ryggvärken brukar komma i närheten av missfall eller mens för dem flesta, för mig har det alltså kommit bara några timmar efter insättning. Skulle verkligen uppskatta lite erfarenhet kring detta. Kram på er tjejer, ni är underbara!
  • utandig
    Maraki73 skrev 2015-12-06 00:06:29 följande
    Jag fick ont i ryggen dagen efter insättning och det höll i sig till efter mensen kommit.

Konstigt tyckte jag det var brukar aldrig ha det annars.
    Har du vart med om de fler gånger? Hur många insättningar har du gjort? har du använt lutinus?, fick du något svar på varför? Jag har nämnligen haft super ont i ryggen även denna gång. känner mig helt uppgiven, får inga svar och är no orolig att vi ska misslyckas även denna gång . 
  • utandig
    Så vit skrev 2015-12-06 13:16:08 följande:

Min helt ovetenskapliga teori är att det är för att de sprutar in lite vätska i livmodern och att det är därför det gör ont/ömmar/känns som mensvärk. Har inte googlat på det nånstans eller så, men det känns som att det skulle kunna vara en logisk förklaring. :)

Hej, tack för svar, jo fast det är inte mensvärk. Det är ryggen. Den bränner och värker nått fruktansvärt. i övrigt så blöder jag inte nu om jag kanske vart lite otydlig där, det var mer en generell fråga. vad händer om jag börjar blöda eftersom vi satt in två st. :) men tror jag fick bra svar på detta. Glad
  • utandig

Jag fick böna och be, ska få komma på undersökning på onsdag på kliniken. Dem andra gångerna har vi sökt akut precis som dem bett oss men blivit runt skickade och hemskickade med Alvedon. Nu fick jag vädja med allt jag har, vad är det för fel? vet ni inte så är det ert ansvar att ta reda på de inte någon annan mottagning. Det höll sköterskan med om. Jag bad henne att meddela läkaren så att dem kan höra sig för och ta reda på vad man kan testa för nytt. kan jag ta någonting annat än lutinus tex. Denna gången fick jag även penicillin men det har inte haft nån effekt. Ska bli skönt att få komma på besök. Denna gången ska vi inte ge med oss tills vi vet va tusan de e för fel på min kropp. Så här ont i ryggen är inte normalt är nu konstaterat iaf. 

• utandig
    Maraki73 skrev 2015-12-07 08:53:15 följande:
    Förra gången jag hade ont i ryggen fast mindre än denna gång då var jag gravid. Har gjort 5 insättningar haft ont 2 ggr, nu senast och när jag blev gravid. Använde lutinus den gången jag blev gravid de andra gångerna crinone.

Inget svar på varför tyvärr.
    Får jag fråga hur ryggvärken tedde sig, när kom den? höll den i sig hela tiden? När du lyckades tänkte jag på Glad. För min del så har det gjort fruktansvärt ont alla gånger. Nu har jag som nämnt fått en tid på onsdag för undersökning, måste få svar på detta. Undrar om de kan vara Lutinus som gör mig så här dålig. Jag hoppas ju nästan på de för det betyder att vi kan testa något annat. Men får se vad dem säger på onsdag. 
  • utandig
    Maraki73 skrev 2015-12-07 11:53:41 följande:
    Jag minns att det inte gjorde så ont att jag behövde ta värktablett. Det gjorde inte ont när jag vilade. Det kändes som om jag var trött i ryggen.
    Tack för svar :) ska få komma in imorgon till kliniken eftersom det har vart återkommande alla behandlingar . 
  • utandig

Hej tjejer, jag har legat på inne på kliniken pga svårt att andas och rygg ont from hell. Överstimulering va de visst ja. Är idag på RD 10. tog mitt första test rd 2 för att se att äl sprutan gått ur kroppen. Och det hade den. Sen tog jag ett test igen RD6-minus,7-minus.RD 8 fanns där någonting nästan obetydligt men de va nått, gjorde därför ett till och det visade ett jätte svagt plus. tog igen RD 9 , svagt igen. Idag RD 10 svagt igen MEN så tog jag ett test med CB och där va ett fint plus. Min fråga nu då. våra två andra färskförsök har slutat i tidiga missfall och haft otroligt ont i ryggen och mensvärk till och från, alltså kraftig mensvärk nu ingen molvärk. på kliniken kunde dem inte säga så mycket mer än att jag har vätska bakom livmodern och i äggstockarna fortfarande att de va därför ja har ont. Någon som känner igen denna smärta och har lyckats ändå?. Sen undrar jag hur ni känner i underlivet(ursäkta frågan) när ni sätter in vaggisar, ni som är preggo och plussat?.se bifogade bilder på mina test. Kram till er. 

• utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-14 11:59:27 följande:
    Åh stackare för överstimulering med jättegrattis till plusset! :D Jag har ju aldrig gjort det här innan men min syster (som iofs blev spontangravid) fick en mensblödning och mycket kraftigare mensvärk än vanligt när hon var gravid, men det gick bra! Och har de sett vätska i buken så kan ju det säkert vara förklaringen, det kan ju göra jätteont. Så hoppet är absolut inte ute. Kram på dig!
    Tack så mycket, anledningen att jag testar så som jag gör är att läkaren inte skall kunna påstå att det är pga medicinerna vi får plus. Dem har nämligen velat påstå detta våra andra gånger trotts att vi fått plus tom vecka 7 innan missfall. Att dessutom ryggen gör ont utan H***E är inte kul . känns som att min kropp tycker att det är en dålig ide de här med graviditet. :( . Nu får man ju typ hålla alla tummar och tår att vi kommer förbi test dagen vilket är på fredag egentligen. Roligt med plus men hade känts mycket bättre om jag inte hade haft så ont i ryggen . Ingen blödning eller så än iaf. peppar peppar. 
  • utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 10:54:53 följande:

Bara 3 av mina 10 ägg blev beftruktade... Insättning imorgon, men det känns väldigt pessimistiskt just nu.

Vi hade 5st två sattes in och sen odlades dem andra vidare - bara en blev  till frysen. VI hade ut 14 ägg. Alla våra gånger har det blivit en och två över till frysen. Men jag försöker tänka så här, det finns tyvärr dem som inte får några ägg alls att sätta in eller frysa in .Försök tänka positiva tankar. Jag har nu fått Gravid på digitaltest, samt starkare streck på billiga testet .Men jag har såååå ont i ryggen och får såna fruktansvärda menssmärtor till och från. Min underbara läkare ringde mig nu för att kolla upp och han ville att ja skulle komma på fredag innan Jul stängt. Även om smärtan är skrämmande och 3 ägg låter lite så måste vi försöka ha ljusa tankar , va stark även om det är jobbigt. Stort lycka till på insättning imorgonGlad.kanske kan du önska dig en fantastisk nyår i år med en underbar överraskning. 
  • utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-15 16:08:32 följande:
    Tack för att du försöker peppa mig. De sa inte så mkt på telefon men nämnde att flera ägg var omogna. Så jag är så rädd att de ska ringa imorgon och säga att de tre som finns nu var för dålig kvalité också. Ska försöka tänka positivt men det känns svårt.
    Lotten skrev 2015-12-15 12:52:48 följande:
    Tre ägg är väl jättebra! Jag fick ut 3, av 11 äggblåsor. Men bara 1 blev befruktat.

Försök att se det positivt! :) kram
    Jag trodde det skulle vara flera, på hemsidan står det att 50-70% av äggen blir befruktade så 3 av 10 kändes jättelite... och av de som inte befruktades var flera omogna så är rädd att det ska betyda att även dom som befruktades är av dålig kvalité.

så lite så vännen, uppdatera mig gärna hur det går för dig.  Hoppas verkligen du får en fin odlad tillbaka och kan se fram mot årets slut och ett plus på stickan. ju mer jag läser här inser jag att vi alla e stört sköna. jag borde lyssna på mina egna råd ibland hehe. vi testar alla och analyserar till oändlighet Glad Tur att vi kan stötta varandra. jag känner inte de minsta lycka trotts många fina plus sista dagarna Rynkar på näsan Det kan ha att göra med min brutala rygg smärta och mensvärken som kommer som en våg av dödsångest . Hoppas hoppas vi skall klara oss förbi den egentliga test dagen som e fredag. då ska dessutom min läkare mäta HCG. Ovissheten är den värsta för oss alla. Hang in there!
  • utandig
    Lotten skrev 2015-12-15 21:13:14 följande:

En fråga, kanske lite korkad men blev så himla fundersam. Syrran hade hört från någon att det skulle vara jätteviktigt att testa på just det datumet man fått från kliniken. Men gäller inte det bara så att man inte testar innan? Vi planerar ju att testa dagen efter pga att vi orkar inte med ett negativt på julafton. (Om det skulle bli ett minus vill säga). Det borde väl inte ha så stor betydelse med en dag efter? :)

anledningen att dem vill att man testar just detta datum är pga att du inte skall få plus pga hormonerna, vilket är vanligt om man testar jätte tidigt. Man kan undvika detta genom att testa på tex rd 3-4 då finns det ingen chans att du har HCG vad jag vet iaf. alldeles för tidigt. om du får minus då och sen får plus på tex dag 9 kan du va säker på att pluset är ett plus .Men det kan vara så tragiskt att ägget börjat fästa men sen går ur kroppen ändå. då kan man få ett svagt plus. Man skall helt enkelt helst inte veta om att detta har hänt då kan man bli ledsen i onödan menar klinikerna på . Sen vill man ju helst inte få plus före förväntad mens och sen ändå få mensen. Och det har med planering att göra. I ditt fall antar jag kliniken har stängt när du testar . Om du testar en dag senare eller flera dagar senare ser jag bara det som bra. då kan du vara mer säker på ditt resultat och slipper funderingar.  Lycka till!
  • utandig
    pumpkinspice skrev 2015-12-16 11:33:49 följande:
    Visst är det så, det är så mycket lättare att se förnuftigt på saker och ting när det gäller någon annan än en själv Tungan ute

Usch vad jobbigt med din smärta, sa de något om hur lång tid det borde ta innan den går över?
    Lotten skrev 2015-12-15 21:10:24 följande:
    Jag blev också besviken. Trodde på mer. Men har inte den orken att tappa tron. Så jag väljer att försöka se det lilla positivt.

Jag ska hålla tummarna för er :) kram
    För mig är det lite tvärtom, jag orkar inte hoppas och bli besviken igen. Tack för tumhållning! Skrattande

De har ingen aning om någonting verkar de som, men jag talade med endomentrios centrum idag och de menar på att man kan få väldigt ont när livmodern expanderar om man har ärrvävnad eller liknande runt om. Men jag ska säga att senaste dagarna speciellt idag har vart fruktansvärt. livrädd för att de inte ska bli någonting den här gången heller. har dock pratat med kliniken idag och hon ville att jag skulle testa igen idag. Det va toppen plus på alla tre olika tester som jag körde med. Men å andra sidan har vi ju fått plus dem andra gångerna också och fåt tidiga missfall. Rynkar på näsan.Ska få komma in på fredag så då får vi la domen antar jag. Obestämd. är dessutom oroad för OM det kommer en blödning och jag tar just nu blodförtunnande eftersom läkaren är rädd för propp. tänk om de blöder jätte jätte mycket då eftersom jag brukar ha kraftigt annars och kliniken kommer ah stängt. HUM ne ja får lugna mig själv lite. Hoppas på de bästa. uppdatera mig hur de går för dig. 
  • utandig
    Lotten skrev 2015-12-23 04:34:56 följande:

Vi kunde inte hålla oss! Ett digitalt test är nu gjort och visar att jag är gravid!! :)

Tänk va tidigt symptomen kan märkas av.

Grattis Grattis!Skrattande
  • utandig
    Pipam skrev 2015-12-23 10:45:58 följande:

Jag är inte gravid... Tog blodprov på morgonen.

Nu kom mensen också.

Så då blir det IVF nästa cykelstart.

Beklagar, hoppas på bättre lycka nästa gång! försök njut av julen och drick alkohol,unna dig någonting extra med din partner. typ spa! man får ju inte bada i offentliga bad när man är gravid eller under ruvarttiden. hoppas jag gav dig lite uppmuntran i detta tråkiga. 
  • utandig
    Lotten skrev 2016-01-03 12:37:50 följande:
    Jag fick missfall i måndags :( varit så himla deppig. Ska till kliniken i veckan och kolla så allt försvunnit. Vi vet inte hur vi ska göra nu, om vi ska köra nästa försök med en gång eller om vi ska vänta.

Vi som gör ivf gör ett tidigt ultraljud. Ungefär vecka 7-8 tror jag :)

Hej vännen, stakars er :( blev så himla ledsen när jag läste detta. Jag satte ju in bara några dagar innan dig. vår 4 insättning, vi har gjort tre ägguttag, tre färskförsök och ett frys. denna gången va färs försök efter 3:e plock. Har jag uppfattat de rätt att de va er första? 
    Vet inte om de e någon tröst men du har blivit gravid så det är fullt möjligt för er. Jag blev gravid med båda våra färskförsök innan detta men precis som du som försvann de tidigt därefter. Dom gångerna kollade jag aldrig digital test att det ändrade vecka eller dylikt. Men det va alltså missfall i mycket tidigt skede. Denna gången efter lång lång lång väntan är jag gravid i vecka 6+6 idag , såg hjärtat igår som tickade . Jag vet att de troligtvis känns väldigt jobbigt för dig just nu men det finns verkligen hopp . och dessutom får man försöka tänka så här att par som försöker bli gravida på naturlig väg försöker oftast flera månader även om dom prickar äl. detta pga alla omständigheter som ska klaffa i kroppen och med ägget , sperman ska vara bra osv. Vi har ju samma situation vi som gör IVF. varje försök är en lott. men en dag så händer de :). Vet ni när ni får köra igen? Kram
  • utandig
    Lotten skrev 2016-02-22 11:20:06 följande:

Beräknad mens på torsdag. Kan man redan nu känna symptom på graviditet?

Vi har en paus i ivf:en och kört på själva under tiden.

Hej Lotten, hoppas hoppas det är en liten. ska di vänta på mens eller ska du testa innan? 
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg