Nordic IVF Center Göterborg
Wiiiiihiiiii :) Jag är gravid!
Wiiiiihiiiii :) Jag är gravid!
3.e gången gillt brukar man säga, 2 ET, tidiga missfall . Ett FET som resulterade i minus på stickan. Nu har vi gjort 3.e äggplock för några dagar sedan och idag har vi fått två små finingar tillbaka. Men nu kommer den fruktade,värsta biten. Dem första två veckorna. Vi fick även 3 som skall odlas vidare några dagar. 5 av 10 är inte illa . Känns som jackpott för tillfället. Någon annan som satt in två? vad händer om mensen kommer? är de kört då eller kan det finnas chans på att en överlevt? detta glömde vi så klart fråga . :)
Min helt ovetenskapliga teori är att det är för att de sprutar in lite vätska i livmodern och att det är därför det gör ont/ömmar/känns som mensvärk. Har inte googlat på det nånstans eller så, men det känns som att det skulle kunna vara en logisk förklaring. :)
Jag fick böna och be, ska få komma på undersökning på onsdag på kliniken. Dem andra gångerna har vi sökt akut precis som dem bett oss men blivit runt skickade och hemskickade med Alvedon. Nu fick jag vädja med allt jag har, vad är det för fel? vet ni inte så är det ert ansvar att ta reda på de inte någon annan mottagning. Det höll sköterskan med om. Jag bad henne att meddela läkaren så att dem kan höra sig för och ta reda på vad man kan testa för nytt. kan jag ta någonting annat än lutinus tex. Denna gången fick jag även penicillin men det har inte haft nån effekt. Ska bli skönt att få komma på besök. Denna gången ska vi inte ge med oss tills vi vet va tusan de e för fel på min kropp. Så här ont i ryggen är inte normalt är nu konstaterat iaf.
Hej tjejer, jag har legat på inne på kliniken pga svårt att andas och rygg ont from hell. Överstimulering va de visst ja. Är idag på RD 10. tog mitt första test rd 2 för att se att äl sprutan gått ur kroppen. Och det hade den. Sen tog jag ett test igen RD6-minus,7-minus.RD 8 fanns där någonting nästan obetydligt men de va nått, gjorde därför ett till och det visade ett jätte svagt plus. tog igen RD 9 , svagt igen. Idag RD 10 svagt igen MEN så tog jag ett test med CB och där va ett fint plus. Min fråga nu då. våra två andra färskförsök har slutat i tidiga missfall och haft otroligt ont i ryggen och mensvärk till och från, alltså kraftig mensvärk nu ingen molvärk. på kliniken kunde dem inte säga så mycket mer än att jag har vätska bakom livmodern och i äggstockarna fortfarande att de va därför ja har ont. Någon som känner igen denna smärta och har lyckats ändå?. Sen undrar jag hur ni känner i underlivet(ursäkta frågan) när ni sätter in vaggisar, ni som är preggo och plussat?.se bifogade bilder på mina test. Kram till er.
Bara 3 av mina 10 ägg blev beftruktade... Insättning imorgon, men det känns väldigt pessimistiskt just nu.
En fråga, kanske lite korkad men blev så himla fundersam. Syrran hade hört från någon att det skulle vara jätteviktigt att testa på just det datumet man fått från kliniken. Men gäller inte det bara så att man inte testar innan? Vi planerar ju att testa dagen efter pga att vi orkar inte med ett negativt på julafton. (Om det skulle bli ett minus vill säga). Det borde väl inte ha så stor betydelse med en dag efter? :)
Vi kunde inte hålla oss! Ett digitalt test är nu gjort och visar att jag är gravid!! :)
Tänk va tidigt symptomen kan märkas av.
Jag är inte gravid... Tog blodprov på morgonen.
Nu kom mensen också.
Så då blir det IVF nästa cykelstart.
Beräknad mens på torsdag. Kan man redan nu känna symptom på graviditet?
Vi har en paus i ivf:en och kört på själva under tiden.