• J1987

Nordic IVF Center Göterborg

Hej, har aldrig skrivit i något forum förut men känner att jag behöver råd då jag och min sambo snart ska börja vår första IVF-behandling... Vad är det som avgör om man gör det korta eller långa protokollet? Vi har infertilitet pga manlig faktor, alla mina prover och undersökningar såg bra ut. Vi ska på vårt första besök på Nordic IVF I Gbg 1 feb. Nu är det så att min mens är beräknad till dagen före det, om det är så att vi gör det korta protokollet, tror ni att man kan få starta med sprutor samma dag då? Tack på förhand! /J

• J1987
    FruGrävling skrev 2016-01-23 11:00:55 följande:
    Som jag uppfattade det vid samtal med två olika läkare så brukar de på Nordic vanligen börja med korta protokollet (om det nu inte finns någon särskild anledning att välja långa protokollet som ex endometrios där man kanske väljer att göra en nedreglering under en längre tid).
    Tack för ditt svar! Jag håller tummarna att vi kan börja direkt men vi får se helt enkelt :) Har du bra erfarenhet från de på Nordic?
  • J1987
    FruGrävling skrev 2016-01-23 21:07:09 följande:
    Jag är jättenöjd. Vi har gjort två IVF (första fick avbrytas efter redan fem dagar då dosen var för låg och äggblåsorna inte reagerat samt att jag hade en cysta, andra försöket gick bättre men blev totalfrys) samt ett FET. Jag hade Anna-Lena som min läkare under båda IVF och träffade sedan Eva i samband med FET och jag tycker att de är jättebra båda två. Sköterskorna är toppen. Nu är jag gravid i vecka 12.
    Vad roligt, grattis till graviditeten! :) Vi ska ha Eva!
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg