• CJ1

Nordic IVF Center Göterborg

Hej på er,
    Har följt tråden ett tag. Hade aldrig kunnat ana hur mentalt påfrestande detta är. Men har en fråga som jag gärna skulle vilja få åsikter om.

Vi går också på Nordic sedan 1 månad tillbaka. Har gjort 1 färsk försök men det blev minus tyvärr. Har 2 fina blastocyster i frysen så skall göra frys försök nästa gång.

Vi gjorde utredningen på GBG kvinnoklinik och var mycket lättade att provsvaren var bra så vi kunde få köpa paket. Bad att få mina provsvar för någon vecka sedan och där visade det sig att mitt TSH värde var på 2,5. På alla sidor jag har kollat, bloggar, FL samt medicinska så står det att när man planerar graviditet så bör TSH ligga på 1.5 för att vara optimalt. Max 2. Vissa kliniker gör inte IVF innan värdet är under 2. Högre så ökar även risken för missfall. Har jagat dem på Nordic idag för att fråga om detta och varför läkaren sa att nivån var OK när det inte är det. Men har inte fått svar från någon än. Är det någon annan som har kollat detta?
    Jag har annars en mycket positiv känsla från Nordic.

• CJ1

Tack för svaret! Hade du 2,6 när du var på Nordic?
    Jag fick ett email från dem igår att Anna-Lena sa att det var ett normalt värde men att jag fick komma in och ta ett nytt prov, vilket jag har gjort idag. Läkarna verkar tycka väldigt olika om detta samt även om referensramarna. Läste en artikel idag av en läkare på Sahlgrenska att man absolut inte skall godta några andra "normala" värden än mellan 0,5 -2 när man försöker bli gravid. Så tycker inte att det känns så bra med ett värde på 2,5 då när man ganska enkelt kan få ner nivån. Risken för missfall är ju förhöjd samt det är svårare för ägget att fästa. Precis som man behöver oroa sig för mer saker!

Lycka till och hoppas på plus till alla Skrattande

• CJ1

Stort Grattis Pipam!

Bra jobbat Lotten. Hoppas att det är din tur för + nu.

Själv skall jag göra ostimulerat fet om några dagar. Har varit super nervös att jag inte skulle få ägglossning, men den kom nu tack och lov. Har 2 blastocyster i frysen så nu är jag super nervös att de inte skall klara upptining. 

• CJ1
    Lotten skrev 2016-04-16 20:14:36 följande:

Ikväll tar jag sista gonal-F och orgalutran. Imorgon sisa sprutan. Vi har äggplock på tisdag. Hoppas på att få ut fler ägg än sist gång.

Hur går det för er andra? :)

Vad skönt att snart ha sprutorna avklarade! Håller tummarna för ett fint resultat!

testade plus på rd 9 förra helgen efter ett ostim. FET så går nu in i v.6. Känns väldigt overkligt samtidigt som jag är så orolig över att något skall gå fel. Verkar som det är flera i tråden som har fått mf eller Ma. Har tid för VUL i början av maj.
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg