FruGrävling skrev 2015-04-17 10:40:18 följande:
Hej. Vi var på första besöket förea veckan. Vi fick träffa Anna-Lenna Wennberg. För vår del tog det bara ca 1 timme allt som allt men vi har ju gjort vår utredning hos dem (eller Göteborgs kvinnoklinik men det är ju i stort sett det samma) så hon hade ju alla papper o provsvar redan. Vi pratade om planering och hon berättade snabbt hur det går till. Ett snabbt VUL o sen fick jag sprutschema (ska köra korta protokollet). Därefter fick vi träffa bm som visade sprutorna och hur man hör med dem.
Nu väntar jag på mens. Vi ska flytta i början av maj så vi valde att vänta med behandlingsstart tills efter det. Sen stänger de ju labbet ungefär vid midsommar så i kombination med min oregelbundna o icke tillförlitliga mens blev planeringen lite svår. Men nu väntar jag alltså. Kommer mensen innan valborg får jag vänta till CD 16 o sen ta Provera för ny blödning o sen sprutstart. Har jag inte fått mens till Valborg blir det Provera då o sen direkt sprutstart efter den blödningen. Så sannolikt mitten till slutet av maj. Men hade vi inte haft flytten som ställer till det hade jag kunnat köra igång direkt
Hej!
Åh vad spännande. Skönt att vara igång. Vet du varför du fick köra korta protokollet? Vi har gjort vår utredning i skövde så vi får väl se hur lång tid vårt besök tar. Är livrädd för sprutorna!! Mår illa så fort jag ser en spruta så det ska bli intressant. Haha. Får ta hjälp av sambon:) vad är er orsak till ivf?
Lycka till nu!