• MammasWilda

Nordic IVF Center Göterborg

Ellenirondellen skrev 2015-04-16 19:32:16 följande:

Det var ju inte så farligt som jag trodde. Så till första försöket är det bara kopia på utredningen man ska ha med sig? Jag ska ha mens nästa vecka så finns en risk för stt jag har mens vid första försöket. Då kan man väl inte göra vill?

Tack för att jag får svar på mina frågor:) betyder massor!

Uppdatera mig gärna hur det går för dig. Känns skönt att man inte är ensam.

Kan ju ha så tur så du får göra korta protokollet. O då börjar man väl vid/runt mens.

Jaa, dom bad inte om vår utredning då vi får gör privat o får betala för försök. Så då spelar inte fel nån roll :)

Jo dom kan göra vul vid mens. Om du går med på det dvs :)

Det gör jag absolut :D
  • MammasWilda
    FruGrävling skrev 2015-04-17 10:40:18 följande:

Hej. Vi var på första besöket förea veckan. Vi fick träffa Anna-Lenna Wennberg. För vår del tog det bara ca 1 timme allt som allt men vi har ju gjort vår utredning hos dem (eller Göteborgs kvinnoklinik men det är ju i stort sett det samma) så hon hade ju alla papper o provsvar redan. Vi pratade om planering och hon berättade snabbt hur det går till. Ett snabbt VUL o sen fick jag sprutschema (ska köra korta protokollet). Därefter fick vi träffa bm som visade sprutorna och hur man hör med dem.

Nu väntar jag på mens. Vi ska flytta i början av maj så vi valde att vänta med behandlingsstart tills efter det. Sen stänger de ju labbet ungefär vid midsommar så i kombination med min oregelbundna o icke tillförlitliga mens blev planeringen lite svår. Men nu väntar jag alltså. Kommer mensen innan valborg får jag vänta till CD 16 o sen ta Provera för ny blödning o sen sprutstart. Har jag inte fått mens till Valborg blir det Provera då o sen direkt sprutstart efter den blödningen. Så sannolikt mitten till slutet av maj. Men hade vi inte haft flytten som ställer till det hade jag kunnat köra igång direkt

Skönt att det händer nått o inte står still.
  • MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 12:02:57 följande:

Slänger ut en fråga här. Jag har läst mycket om AMH-värde. I vår utredning alltså när jag tittar i vår journal kan jag inte se om detta är "testat". Någon som har koll på detta? Är lite orolig att jag kanske måste komplettera med detta innan jag kan börja behandling.

Kan inte hjälpa dig med det svaret.
  • MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 12:57:45 följande:
    Okej! Då hoppas jag mensen kommer i samband med besöket så vi kan börja typ direkt:)
    Hoppas åt dig :)
  • MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 13:55:28 följande:
    Tack detsamma!:) ingen mens förstår jag?!
    Inte en tillstymmelse av varken mensvärk eller mens.

Bara att livmodern känns hela tiden.

O ljust test igen.

Säg till om jag spammar. Men efter 3 misslyckade försök greppar man efter halmstrån.

• MammasWilda
    Ellenirondellen skrev 2015-04-17 14:06:34 följande:
    Ingen fara. Det är ju därför dom här fantastiska trådarna finns. Åh håller tummarna!! ????
    :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg