• Pipam

Nordic IVF Center Göterborg

Jag är inte gravid... Tog blodprov på morgonen.

Nu kom mensen också.

Så då blir det IVF nästa cykelstart.

• Pipam

Tack! Ja jäklar vad mycket getost och vin det ska bli.

Känns skönt med IVF nu så det "ligger i någon annans händer" jag kan bara göra som jag blir tillsagd och hoppas på det bästa. Håller tummarna för er övriga som ruvar!!!!

• Pipam

Jag håller tummarna! Men om jag vore du skulle jag vänta också ett par dagar. Jag har ju precis testat ihjäl mig och det är ju verkligen pengarna i sjön. Ingen tillfredställelse alls med svaga pluss... Och det kan ju vara så att Otrivellen spökar!

Men jag hoppas hoppas hoppas för er!! Uppdatera oss hur det går :)

• Pipam
    pumpkinspice skrev 2015-12-26 08:46:19 följande:

Tack! Alltså, jag måste ju vara gravid, en kvarts spruta kan omöjligt vara kvar nu och hade ju inte kunnat göra att testet blir starkare. Men det är ju så tidigt så det kan ju mkt väl ha gått åt skogen när väl klinikens testdag kommer :P

Åh! Jag hoppas hoppas hoppas!

Men det är som du säger, det är tidigt så jag håller tummarna att det stannar och fortsätter utvecklas!!!

Min mens har vart oerhörd smärtsam och lite konstig. Funderar på om det var ett tidigt MF ändå.... Det stämmer inte annars med när ÄL var eftersom jag gjorde VUL. Jaja....

Det känns väldigt hoppfullt när man ser era resultat!!

Längtar till IVF-start för oss!!
  • Pipam

Har mailat kliniken nu. Jag får ju aldrig spontan mens (i princip) utan på sin höjd när jag tagit pergotime eller när jag sätter igång den med letrozole.

Jag hoppade över att köra en trippelkur pergotime igen nu i väntan på nästa cykel för jag kände att kropp och knopp behövde vila.. Men sen har jag börjat oroa mig över att jag inte får mens på flera månader och att vi måste vänta tills dess...

Frågade om jag kan sätta igång mensen med provera i slutet på denna cykel för att vara säker på att få den.

Fick även reda på att min chef kommer vara ledig 3 veckor i februari och fick lite panik. Hur ska jag få till ledighet med den som är tf chef när hon är borta... Vill inte att han ska veta. Om jag sätter igång med provera kan jag ju veta på ett ungefär och be chefen informera honom redan innan att jag kommer vara ledig en dag i februari... Typ...

Jaja! Hoppas jag får svar på måndag :)

• Pipam

Officiell testdag idag för pumpkinspice va?

Jag hoppas på svar från kliniken imorgon om Provera. Hur går det för dig Lotten?

OM man blir gravid, när får man göra Ultraljud då? Får man göra det tidigare än normalt eller hur funkar det?

• Pipam
    Lotten skrev 2016-01-03 12:37:50 följande:

Jag fick missfall i måndags :( varit så himla deppig. Ska till kliniken i veckan och kolla så allt försvunnit. Vi vet inte hur vi ska göra nu, om vi ska köra nästa försök med en gång eller om vi ska vänta.

Vi som gör ivf gör ett tidigt ultraljud. Ungefär vecka 7-8 tror jag :)

Nej, beklagar :(
  • Pipam
    FruGrävling skrev 2016-01-21 21:57:33 följande:

Inte Pipam men svarar ändå. Jag har PCOS och väldigt oregelbunden mens. Har tagit Provera inför båda mina IVF-cykler samt inför FET. Utskrivet av Anna-Lena. Kan inte se varför du (och Pipam) inte skulle kunna göra det ni också om det behövs.

Hej tråden!

När jag gjorde mitt VUL och frågade om provera så såg han ett fint 15 mm äggblåsa. Detta är 16 dagar sedan. Så min kropp fick en sista chans att lösa en grav själv. Har inte testat ännu. Jag fick välja själv om jag ville sätta igång med provera men jag tänkte att det skiljer på typ 3 veckor så jag gjorde inte det.

Har inte jag fått mens på torsdag och jag inte är gravid tar jag provera och sätter igång!

Så ja, inget konstigt med provera.

:)
  • Pipam

Idag borde det vara ÄL + ca 14 dagar. Negativt test.

Så jag tänker att jag kör igång med Provera idag.

Det borde då bli sprutstart runt 3-4-5 februari.

Inom vilket tidspann kan äggplock ske då tror ni? Det är ju individuellt och varierar ju, men mellan vilka datum borde jag kunna räkna?

Jag är supernöjd med Nordic.

• Pipam

Hämtat ut alla mediciner idag. Sprutstart borde bli 4-5-6 februari någon gång där. Tog första tabletten provera igår.

Vet du när ni gör nästa försök Lotten?

• Pipam

Jag fick mens idag!!

ska ringa imorgon igen och meddela att den kommit igång "på riktigt" så vi vet när första dag blir. Vilken tur jag löste ut medicinerna igår :)

• Pipam
    Isaake skrev 2016-01-29 13:16:35 följande:

Hej alla ivfare

Den 13:e började jag med sprutorna och i tisdags så plockade det ut 7 blåsor som innehöll 7 ägg. 1 bar omoget och 6 befruktades, dagen efter såg man att 3 hade lyckats. Dag 2 hade 2 gått vidare och igår fredag den 28 sattes ett embryo in av toppkvalite!

Så nu ruvar jag och hoppas på ett plus, testdag 15/2

Spännande!!

Jag börjar med sprutorna idag :)
  • Pipam

Hoppas Lotten!

Jag har molvärk och tyckte allt luktade starkt idag på jobbet... Säkert bara inbillning. Har BIM på fre, är på ÄL +10 idag.

Gällande TSH så behandlade de mitt värde på 2,6 och jag är nu nere på 0,9. Kolla absolut med dem gällande det! Vilken läkare hade du?

• Pipam

TSH är sköldkörtelvärden.

Har man ett förhöjt värde på det kan det bidra tull att man inte blir gravid samt att missfallsrisken ökar.

Hypotyreos är själva sjukdomsnamnet. Jag medicinerar mot detta sedan snart 2 år. Mår mycket bättre överlag nu också. Piggare, inte så torr hud och hår, fryser inte längre osv. Mig har det hjälpt enormt mycket men mina värde. Har vart uppe på 4,5 någonstans så jag har den sjukdomsbilden i botten. Ibland behandlar de värden från 2,5 och neråt för de har märkt att det kan vara gynnsamt.

• Pipam

13 dagar efter Ovitrelle...

Tog ett igår med och tror det är liiiiite skarpare idag.

• Pipam
    CJ1 skrev 2016-02-23 17:49:19 följande:

Tack för svaret! Hade du 2,6 när du var på Nordic?

Jag fick ett email från dem igår att Anna-Lena sa att det var ett normalt värde men att jag fick komma in och ta ett nytt prov, vilket jag har gjort idag. Läkarna verkar tycka väldigt olika om detta samt även om referensramarna. Läste en artikel idag av en läkare på Sahlgrenska att man absolut inte skall godta några andra "normala" värden än mellan 0,5 -2 när man försöker bli gravid. Så tycker inte att det känns så bra med ett värde på 2,5 då när man ganska enkelt kan få ner nivån. Risken för missfall är ju förhöjd samt det är svårare för ägget att fästa. Precis som man behöver oroa sig för mer saker!

Lycka till och hoppas på plus till alla

Det var Anna som satte mig på levaxin, men minns inte exakt värdet. Mitt värde svängde flera "enheter" mellan gångerna och det var väll det som gjorde att de valde och behandla. Jag sökte för ett par år sedan för trötthet mm och då låg jag på 3,4 på VC minns jag. Men de behandlade inte....
  • Pipam

Håller alla tummar jag har Lotten!

Ja, Gina, vi var där i måndags och fick se en liten böna med pickande hjärta! Så mysigt! Är i vecka 9 nu.

• Pipam

Jag är inne och läser fortfarande. Jag är i vecka 14 nu och de ultraljuden vi gjort hittills har gått bra :)

Du borde kunna testa nu Lotten? Eller väntar du på TD? :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg