• pumpkinspice

Nordic IVF Center Göterborg

Lotten skrev 2015-12-16 17:28:20 följande:
    Man har ju läst att flera iaf testar från RD 10 och får positivt.

Vi kommer inte våga testa innan tro är jag.
    Jo men jag fick ju en liten dos HCG vid äggplocket så om jag får ett plus innan testdagen kan det vara för att den sprutan inte gått ur kroppen än... Men som sagt, det kommer nog inte hindra migTungan ute
  • pumpkinspice
    Gina43 skrev 2015-12-16 17:25:53 följande:
    Du hade nog otur med många omogna ägg (de får man ju tyvärr räkna bort). Huvudsaken är att de mogna äggen befruktas och att de har god kvalitet!

Omogna ägg är just omogna ägg - inte helt detsamma som ägg av dålig kvalitet? Omogna ägg kan ju inte befruktas.
    Ja, läkaren sa att de förmodligen var omogna för att jag nog borde fortsatt stimulera ett par dagar till, men samtidigt såg det ju tvärtom ut som att jag var påväg att bli överstimulerad vid andra ultraljudet. Innan hon förklarade det var jag rädd att mina omogna ägg berodde på att jag kanske helt enkelt är dålig på att bilda ägg, det var därför jag trodde det fanns risk att de befruktade var dåliga. Men nu när jag fått det förklarat bättre så känns det mycket lugnare! Glad
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-16 19:40:27 följande:
    Ja, den brukar ju gå ur efter 10 dagar har jag läst på flera ställen.
    Aha, det hade jag missat! Då kommer jag garanterat testa i förväg! Skrattande
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-17 04:46:58 följande:

Vet inte om det är mens jag ser :( vaknade av att det kändes konstigt. Gick på toa och lutinusen ser något ljus ljus rosa ut. Ingen mens nu för bövelen! ;(

De flaggar ju hela tiden för att blödningar är jättevanligt och att det inte behöver betyda att man inte är gravid. Hoppas, hoppas det inte är mensen! Håller tummarna stenhårt för er!
    Pipam skrev 2015-12-17 06:17:52 följande:

Igår var vi på vårt första planeringsbesök! Vi har gjort utredningen vid kvinnokliniken och var det sista paret som fick betalningsförbindelse tillbaka från Sahlgrenska pga väntetiderna. Är så nöjd med informationen, bemötandet och allt.

Får jag mens innan 30 dec så ska jag vänta till nästa cykel, får jag efter 30 dec så ska jag köra direkt!

Jag har PCOS och jag får ju aldrig typ aldrig mens men jag lär få den nu.... Känns lite så. Har gjort en trippelkur pergotime och bör enligt uträkning få mens nu i helgen! Kul att vi är flera som gör detta "tillsammans".

Välkommen! Hoppas mensen håller sig borta då och kommer efter 30e så ni får köra igång!

• pumpkinspice

Är det någon mer som blivit extremt trött efter ET? Undrar om det kan bero på medicinerna? Är helt slut...

• pumpkinspice
    Pipam skrev 2015-12-17 19:52:24 följande:

Jag har vart sjukt känslig idag och lipade på jobbet... Och sen hemma... Är trött, hängig. Tror fan jag får mens imorgon.. Brukar vara helt överkänslig dagen innan det sätter igång.

Hur har det gått?
    Lotten skrev 2015-12-18 08:24:26 följande:
    Okej :) tack för svar.

Inget tecken på blödning idag iaf :) lättnad!
    Ha en bra dag! Kram
    Skönt att det lugnade ner sig! :)
    FruGrävling skrev 2015-12-17 20:18:00 följande:
    Jag är gravid, v 6+1. Hade ett missfall i vecka 6 förra året så blödningen igår gav hemska flashbacks. Har inte blött nåt mer idag så känner mig en liten aning lugnare. Fast inte mycket.
    Hur går det för dig? Håller tummarna stenhårt för att det inte ska vara någon fara!
    linoa131 skrev 2015-12-17 21:27:00 följande:

Hej ! Jag har hittat hit pga titeln på Nordic IVF eftersom jag och min sambo kommer troligtvis påbörja våra IVF behandlingar där. Jag är inte än i samma spår som ni alla verkar gå som har kommit en bit i behandlingarna, men vill gärna skapa kontakt med personer som befinner sig i samma situation som oss. Har ni alla gått genom Nordic IVF enligt titeln eller har det bara fortsatt från första meddelande ? Jag önskar iaf stor lycka till alla med det som oroa/glädjer just nu. HOppas att det är som några säger att blödningarna hör till graviditeten på något sätt.

För egen del väntar jag på operationstid för att kunna börja med IVF. I tisdags sa de att jag borde får det i januari/början av februari och detta görs på Sahlgrenska. Hoppas hoppas att de håller den tiden för jag har nu bokat ett första samtal på Nordic IVF !! Det handlar förresten om en titthålsundersökning för att ta bort äggledarna som är vätskefyllda. Finns det någon annan som också har/haft det problemet?

Välkommen! Jag tror nog rubriken stämmer och alla här går på Nordic! När ska du dit?

• pumpkinspice

God jul allihop! Vad tråkig att det blev negativt Pipam :( Du får försöka njuta av julen och så ta nya tag nästa år.

Jättegrattis Lotten!

Själv har jag kanske gjort något dumt... Jag fick ju trigga med Suprefact istället för Ovitrelle, men sedan fick jag en liten dos Ovitrelle vid själva äggplocket (för 10 dagar sen). Idag testade jag och fick ett svagt positivt. Men är det tillförlitligt? Det är väl fortfarande mest sannolikt Ovitrellen, eller?

• pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-24 10:00:10 följande:
    Tack! :)

Testa om några dagar igen :) håller tummarna!

God Jul! Kram
    Ja, jag får väl göra det. Ville få ett plus i julklapp och det fick jag ju men inte hjälpte det! Så dum man är...
  • pumpkinspice

Grejen är att jag fick ju bara en kvarts spruta ovitrelle, så jag tänkte att den borde vara borta nu. Men jag kan ju inte vara säker. Kommer förmodligen testa varje dag ändå... kommer inte stå ut med att vänta. Har redan köpt en massa stickor så pengarna är redan spenderade :P

• pumpkinspice

Mitt plus är betydligt starkare idag... Vågar inte riktigt vara glad än, det är ju så tidigt. Officiell testdag är ju först 3/1. Men ändå... :)

• pumpkinspice
    Lotten skrev 2015-12-26 07:55:29 följande:
    Håller tummarna :)
    Tack! Alltså, jag måste ju vara gravid, en kvarts spruta kan omöjligt vara kvar nu och hade ju inte kunnat göra att testet blir starkare. Men det är ju så tidigt så det kan ju mkt väl ha gått åt skogen när väl klinikens testdag kommer :P
  • pumpkinspice
    Pipam skrev 2015-12-26 09:32:45 följande:
    Åh! Jag hoppas hoppas hoppas!

Men det är som du säger, det är tidigt så jag håller tummarna att det stannar och fortsätter utvecklas!!!

Min mens har vart oerhörd smärtsam och lite konstig. Funderar på om det var ett tidigt MF ändå.... Det stämmer inte annars med när ÄL var eftersom jag gjorde VUL. Jaja....

Det känns väldigt hoppfullt när man ser era resultat!!

Längtar till IVF-start för oss!!
    Tack! Ja, nu kommer det vara nervöst...

Jag tror absolut det kan varit ett tidigt missfall eftersom du ändå fick ett svagt plus på flera tester. Även om blodprovet var för lågt så hade det ju ändå varit jäkligt konstigt att få så många falska utslag.
  • pumpkinspice

God fortsättning! Det går bra (peppar, peppar), officiell testdag idag som sagt och är fortfarande gravid :) har ju testat varje dag så var inte någon överraskning men känns ändå som att man klarat av ett delmål på något konstigt sätt :P

Vad spännande Pipam, hoppas du får sätta igång snart! :) De gör ultraljud i vecka 7 (nästa delmål för oss!).

• pumpkinspice
    Lotten skrev 2016-01-03 12:37:50 följande:
    Jag fick missfall i måndags :( varit så himla deppig. Ska till kliniken i veckan och kolla så allt försvunnit. Vi vet inte hur vi ska göra nu, om vi ska köra nästa försök med en gång eller om vi ska vänta.

Vi som gör ivf gör ett tidigt ultraljud. Ungefär vecka 7-8 tror jag :)
    Nej fy vad tråkigt! :( Stackars er... förstår att de varit ledsen, alltid hemskt med missfall men när man försökt så länge och gått igenom så mycket... usch! Kram på dig!
  • pumpkinspice

Jag har börjat blöda :( . Det började igår, klart blod men ingen mensvärk och inte så mycket. Slutade efter några timmar. Idag har det varit lugnt, men nu var det en ganska tor rosa fläck på trosskyddet och lite på pappret. Nordic vill inte göra ultraljud den här veckan utan jag får vänta till nästa. Jäkla skit.

• pumpkinspice
    Isaake skrev 2016-01-11 16:52:25 följande:

Hej
    Jag har fått 3 missfall samt har en dotter på 3,5 på naturligväg. Imorgon får jag mensen och snart börjar jag med sprutorna. Jag går på calanderska i Gbg. Jag vill säga till dig som började blöda att det behöver inte vara ngn fara! När jag har gravid med min dotter Inez kom det en blödning som var klart blod. Min svärmor blödde flera gånger under hennes graviditet. Klart man blir orolig men tänk positivt.????????????

Tack! Sköterskan på Nordic sa också att det kan vara helt normalt men det känns som ett dåligt tecken att det kommer tillbaka.
  • pumpkinspice
    Isaake skrev 2016-01-11 17:01:58 följande:

Jag förstår, skulle själv reagerat så men jag håller tummarna????????????????????????????????????????

Tack!
  • pumpkinspice
    Lotten skrev 2016-01-18 11:15:07 följande:
    Hej! Hur har det gått för dig?
    Kram
    Hej! Det har inte blött något mer. Vi ska göra ultraljud imorgon så då får vi se om det var missfall eller ngt annat. Har symtom men står ju fortfarande på östrogen och progesteron så kan ju vara de som gör det. Är jättenervös...
  • pumpkinspice

Allt såg bra ut! Vi fick se ett litet hjärta som tickade på. Fick ingen förklaring på varifrån blödningen kom men plutten är kvar och växer som den ska iaf!

• pumpkinspice
    J1987 skrev 2016-01-23 09:46:33 följande:

Hej, har aldrig skrivit i något forum förut men känner att jag behöver råd då jag och min sambo snart ska börja vår första IVF-behandling... Vad är det som avgör om man gör det korta eller långa protokollet? Vi har infertilitet pga manlig faktor, alla mina prover och undersökningar såg bra ut. Vi ska på vårt första besök på Nordic IVF I Gbg 1 feb. Nu är det så att min mens är beräknad till dagen före det, om det är så att vi gör det korta protokollet, tror ni att man kan få starta med sprutor samma dag då? Tack på förhand! /J

Man kan få börja direkt men det kan vara så att apoteket inte har medicinerna hemma så man måste vänta tills de beställt hem dem.
    Vi har bra erfarenhet från Nordic, sjuksköterskorna och barnmorskorna har varit fantastiska och läkarna har också varit bra, vi gillade särskilt Anna-Lena, men det kan ju vara för att vi träffade henne flest gånger :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg