• Lotten

Nordic IVF Center Göterborg

utandig skrev 2015-12-16 08:32:30 följande:
    anledningen att dem vill att man testar just detta datum är pga att du inte skall få plus pga hormonerna, vilket är vanligt om man testar jätte tidigt. Man kan undvika detta genom att testa på tex rd 3-4 då finns det ingen chans att du har HCG vad jag vet iaf. alldeles för tidigt. om du får minus då och sen får plus på tex dag 9 kan du va säker på att pluset är ett plus .Men det kan vara så tragiskt att ägget börjat fästa men sen går ur kroppen ändå. då kan man få ett svagt plus. Man skall helt enkelt helst inte veta om att detta har hänt då kan man bli ledsen i onödan menar klinikerna på . Sen vill man ju helst inte få plus före förväntad mens och sen ändå få mensen. Och det har med planering att göra. I ditt fall antar jag kliniken har stängt när du testar . Om du testar en dag senare eller flera dagar senare ser jag bara det som bra. då kan du vara mer säker på ditt resultat och slipper funderingar.  Lycka till!
    Ja men precis. Den personen som hade pratat med min syster måste ha missuppfattat. För jag menar senare gör ju inget att man testar.

Tack för svar :)
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-16 15:17:18 följande:

Ett embryo var i toppkvalité så det har vi satt in, de andra två hade klarat sig så det ska dom testa att odla vidare och isf frysa i helgen. Skrattande

Vad härligt att det gick bra :) nu hållet vi tummarna för att det blir ett plus. Vilket testdatum fick ni?
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-16 17:18:55 följande:
    3/1 blir det! Vet ju att man kan få falskt positiva svar innan men kommer ha jättesvårt att inte testa innan! Tungan ute
    Man har ju läst att flera iaf testar från RD 10 och får positivt.

Vi kommer inte våga testa innan tro är jag.
  • Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-16 19:01:23 följande:
    Jo men jag fick ju en liten dos HCG vid äggplocket så om jag får ett plus innan testdagen kan det vara för att den sprutan inte gått ur kroppen än... Men som sagt, det kommer nog inte hindra migTungan ute
    Ja, den brukar ju gå ur efter 10 dagar har jag läst på flera ställen.
  • Lotten

Vet inte om det är mens jag ser :( vaknade av att det kändes konstigt. Gick på toa och lutinusen ser något ljus ljus rosa ut. Ingen mens nu för bövelen! ;(

• Lotten
    pumpkinspice skrev 2015-12-17 10:47:17 följande:
    De flaggar ju hela tiden för att blödningar är jättevanligt och att det inte behöver betyda att man inte är gravid. Hoppas, hoppas det inte är mensen! Håller tummarna stenhårt för er!
    Pipam skrev 2015-12-17 06:17:52 följande:

Igår var vi på vårt första planeringsbesök! Vi har gjort utredningen vid kvinnokliniken och var det sista paret som fick betalningsförbindelse tillbaka från Sahlgrenska pga väntetiderna. Är så nöjd med informationen, bemötandet och allt.

Får jag mens innan 30 dec så ska jag vänta till nästa cykel, får jag efter 30 dec så ska jag köra direkt!

Jag har PCOS och jag får ju aldrig typ aldrig mens men jag lär få den nu.... Känns lite så. Har gjort en trippelkur pergotime och bör enligt uträkning få mens nu i helgen! Kul att vi är flera som gör detta "tillsammans".

Välkommen! Hoppas mensen håller sig borta då och kommer efter 30e så ni får köra igång!

Tack!

Det känns lite bättre hopp om det. För nu är det försvunnet. :)
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-12-17 14:53:20 följande:
    Jag har haftolika varianter av ljus beige, ljust persikofärgat och ljust rosa lutinuskladd den senaste veckan. Men blödningar är vanligt och slemhinan blir ofta lite extra irriterad av lutinus.

Däremot fick jag en lite större (typ fyllde ett trosskydd) ljust röd blödning igårkväll. Total panik. Det har lugnatner sig idag och är nu beige/persikofärgat (fock lite mörkare än tidigare). Läste allt jag kunde om blödningar i tidig graviditet och hittade att det är vanligt - 25-30% av alla gravida får nån gång en liten blödning. Dessutom lär det visst vara lite vanligare till och med efter IVF. Men visst fan skrämmer det skiten ur en.
    Ja det gör det. Vilken RD är du på?
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-12-17 20:18:29 följande:
    Jag är gravid, v 6+1. Hade ett missfall i vecka 6 förra året så blödningen igår gav hemska flashbacks. Har inte blött nåt mer idag så känner mig en liten aning lugnare. Fast inte mycket.
    Ah! Förlåt :) och grattis! <3 förstår att du är lite orolig :/

När du testade, vilken dag gjorde du det på då? Upptäckte du tecken innan du testade?
  • Lotten
    FruGrävling skrev 2015-12-17 21:42:00 följande:
    Nja, hade nog inga säkra tecken innan jag testade - ömma bröst men det fick jag så snart jag började med Lutinus dvs redan innan återföringen. Lite trött men kan också bero på Lutinus. De tydligare symtomen (illamående och enorm trötthet) har kommit de senaste dagarna eller så dvs långt efter att jag plussat.

Jag testade redan RD 5 och såg ett jättesvagt streck (typ krävde ficklampa o fantasi), testade igen RD 6 och strecket var svagt men tydligt (min man kunde se det). Trodde inte att jag skulle få positivt så tidigt, testade då för att bli av med testdjävulen. Tänkte att det skulle vara negativt så tidigt.

Kan nämnas att jag gjort FET så har inte tagit Ovitrelle.
    Okej :) tack för svar.

Inget tecken på blödning idag iaf :) lättnad!
    Ha en bra dag! Kram
  • Lotten
    Pipam skrev 2015-12-18 18:08:01 följande:

Pumkinspice, det är säkert medicinerna som gör dig trött!

Ingen mens här men känns som det är på G hela tiden. Ska göra ett gravtest men har inga förhoppningar.

Har ni testat?
Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg