Inlägg från: Anonym (äldre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äldre)

Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?

Jo, du har rätt, det är samma sak.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha sex med en 30-årig tjej, skulle känna mig som en pedofil då. 30-åringar är förbjudet lammkött och jag skulle inte känna mig bekväm med det.

• Anonym (äldre)

Under senare delen av 60-talet skedde en rejäl och snabb uppluckring av den tidigare sexualmoralen och det blev mer lössläppt. En huvudorsak var att p-pillren började komma i allmänt bruk, vilket i hög grad gav skjuts åt kvinnornas frigörelse och feminismen. Dessutom hade de förr så fruktade könssjukdomarna syfilis, gonorré m.fl under en rad år minskat betydligt till följd av ökad kunskap, medicinska framsteg och kondomanvändning, så folk såg allt färre risker med sex. 70-talet var det sexuellt mest frigjorda årtiondet.

I början av 80-talet kom de första fallen av AIDS, med påföljden att sexualmoralen under detta decennium åter började öka gradvis på grund av folks HIV-fobi. På 90-talet kom ökad kunskap om HIV och bromsmediciner och rädslan lättade åter något.

Sedan kom det nya milenniet med vissa omvärderingar och nymoralism. Ja, varje ny generation som växer upp försöker revoltera mot den förra och de allt stridare strömmarna med blivande nysvenskar med muslimska värderingar influerar även de till ökad nymoralism, vare sig vi vill eller inte, utan att folk är så medvetna om det. Dessutom är könssjukdomar åter ökande. Detta i kombination med allt mer hårdnande ekonomiska tider och karriärfokus kommer göra att moralen under kommande decennier åter stramas upp ganska rejält, det är jag övertygad om. Den sexuella relativa frigjordheten som rådit något halvsekel kommer vad tiden lider att åter avklinga. Den har även med välstånd och konjunktur att göra.

• Anonym (äldre)
    Anonym (äcklad) skrev 2015-04-17 19:51:16 följande:

45årig gubbe som har sex med 30årig flicka är rätt äckligt det med, men givetvis är 30årig gubbe med 15årig flicka värre.

Män åldras ju annorlunda och förfaller fortare än kvinnor med så det är inte alls samma sak om man vänder på könen.

Exakt min mening!

En man brukar i regel framstå som betydligt äldre än en kvinna i motsvarande ålder. Dessutom åldras män på ett mycket sämre sätt. Om gubben är 15 år äldre än tjejen så blir skillnaden än mer brutal och motbjudande. För vad skulle en 30-årig tjej få ut av en ful 45-årig sluskgubbe liksom? Nej, det handlar i så fall om ett utnyttjande från gubbens sida och självdestruktivitet från tjejens sida. 

Där åldersskillnad finns så bör mannen vara den yngre av de två så att någorlunda matchning kan uppstå. 

• Anonym (äldre)
    Anonym (äcklad) skrev 2015-04-19 01:24:08 följande:
    Ja exakt. När båda är runt 20-25 är det ok om mannen är kanske 1-3år äldre med, men det blir äckligt vid runt 30 sträcket när killen blir gubbe, då är det hög tid att bryta upp och 30åriga kvinnan skaffar en yngre kille och 30årige killen en kanske 50årig tjej som blir på samma nivå liksom.
    Anonym (äcklad) skrev 2015-04-19 17:15:03 följande:
    Och givetvis inte mot kvinnor. Det är en helt annan grej med 35årig kvinna och 20årig man än vice versa.

Jag kan inte se varför det skulle vara mer ok att mannen är den äldre just mellan 20-25 år, än i andra åldrar. 

Annars kan jag absolut hålla med om att en 20-årig man och en 35-årig kvinna, eller en 30-årig man och en 50-årig kvinna är en perfect match. Då slår det verkligen  gnistor med stark ömsesidig passion, en win-win-situation som bägge drar nytta av.  

• Anonym (äldre)
    asta66 skrev 2015-05-18 11:37:19 följande:
    Om en trettioårig man har sex med en femtonåring så är han väl inte den mest mogne mannen.
    Sant. Men om en trettioårig kvinna har sex med en temtonåring så är hon frigjord och fördomsfri.
  • Anonym (äldre)

Nej, det är inte samma sak.
    Om en 30-årig man har sex med en minderårig (under 18) så är han pedofil och därmed inte bara omoralisk utan dessutom olaglig.
    Om en 45-årig man har sex med 30-årigt lammkött så är han ett gubbsjukt äckel.
    Om en 45-årig kvinna har sex med en 30-årig man så är hon frigjord och öppen.

Svar på tråden Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?