Om en 30 årig man har sex med en 15 årig tjej så är man pedofil, men om en 45 årig man har sex med en 30 årig tjej så är det vanlig, Är det inte samma sak?
Behöver inte påpeka ditt felaktiga påstående kring att man skulle vara pedofil, då flera redan gjort det.
Till er som menar på att konsekvenstänket hos den generella femtonåringen är så pass dåligt att det blir riskfyllt att ha sex med en äldre så förstår jag inte riktigt resonemanget. Det är ju inte så att det råder brist på konsekvenstänk hos den äldre parten, vilket ni bör tycka är positivt i så fall? Jag förstår mig inte på logiken, ni borde snarare argumentera emot att två tonåringar med lika dåligt konsekvenstänk båda två har sex vilket skulle innebära större risk för tonåringsgraviditet och/eller beteende som på något vis sårar den ena eller den andra.
Vidare så talar ni enbart som om det är ett envägsförhållande där 15-åringen alltid blir utnyttjad samt att attraktionen endast går åt ett håll, att den äldre är tänd på den yngre. Ni förnekar helt det faktum att det garanterat finns massor med tonåringar som tänder på äldre tack vare deras erfarenhet och intellektuella mognad. Som vi vet så ligger den genomsnittliga 15-åriga tjejen före de jämnåriga killarna i utvecklingen.