• FruP88

Påbörja IVF april/maj

Hej
    Jag och min man har precis påbörjat våran 2:a ivf-behandling.
    Så började med att injicera menopur i torsdags och ska på mitt första
    ulraljud nu på tisdag. Hoppas att allt går lika bra som förra gången, men att
    vi får ett positivt resultat:)

• FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-04-18 13:45:17 följande:

Spännande FruP88. Håller tummarna för UL! Har du känt av sprutorna något?

Zamira - då är vi noviser båda två. Känns lite läskigt och spännande på samma gång.

Jag var lite orolig för att ta spruta på mig själv men jag provade sist hos Gyn och det var ju inga problem. Nu är det mest äggplock jag är lite nervös inför

Förra gången hade jag gonal-f och då upplevde jag dom vanliga biverkningarna som nämns i bipacksedeln,  Men allt de är värt de om man håller fokus på slutmålet. Det var något min man hjälpte mig med att fokusera på under tiden med sprutorna.Ännu är jag ännu bara inne på min tredje dag av menopur och har ännu inte känt av nått.

Det är helt klart inte lätt att ge sig själv sprutor, men för varje dag så kan jag lova dig att det blir lättare och lättare. Jag var också jätte nervös inför mitt första äggplock och de är nog mycket för att man inte vet vad som ska hända. Känner mig även denna gången lite nervös om jag ska vara ärlig för det är ju trots allt ett ingrepp.

Kan lugna dig med att jag inte upplevde de som traumatiskt och har inga problem att göra de igen. Sen hade jag väldigt bra personal runt mig som ingav mig med trygghet och var lyhörda för mina behov. Så tveka inte utan fråga om det är
    något funderar över.
  • FruP88
    iaeh skrev 2015-05-05 11:56:55 följande:

Ja man får göra det. För man kommer ju inte ifrån det. Äggplocket måste ju bli av.

Nej man får sina svackor i tänkandet ibland, men barnlängtan är större och man fortsätter kämpa.

Uppsala ringde mig nyss, jag har blivit framflyttad en dag och ska göra äggplock på torsdag istället. Verkar rätt logiskt med tanke på att Västerås var oroliga för överstimulering så fredag kändes långt borta.

Tror ni att man orkar jobba på fredag? Hur har ni mått efteråt? Jobbar inom vården så jag har rätt tunga arbetsuppgifter.

Hej

Jag har oxå jobb inom vården och gjorde mitt 2:a äggplock för snart 1 vecka sen. Rekommenderar inte själv att jobba dagen efter då de fortfarande känns i kroppen. Så ta hellre en extra dag för att vila upp dig:)
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj