Påbörja IVF april/maj
Jag hoppar in här, har egentligen sprayat sedan 29 mars, men ska förhoppningsvis börja med sprutor på tisdag, då jag ska på ul och undersökning och se så att allt går som det ska :)
Jag hoppar in här, har egentligen sprayat sedan 29 mars, men ska förhoppningsvis börja med sprutor på tisdag, då jag ska på ul och undersökning och se så att allt går som det ska :)
Vad kul! zamira då börjar vi nog samtidigt. Tror jag får mens imorgon och då är det tisdag som gäller. Håller tummarna för UL och att du kan köra igång då!
Johansson 79 spännande inte så lång tid kvar för dig heller.
Har ni gjort IVF innan? Det är vårt första privata försök. Har en dotter på 4 1/2 som blev till på första naturliga försöket. Jag har fyllt 37 så det är min äggreserv och kvalitet som inte är tillräcklig denna gång. Skall börja med 375 ie Menopur.
Ja det gör vi!
Ja och detsamma för dig :)
Nej detta är vårt första försök, går via landstinget, har försökt sedan sept -09 då jag slutade med minipiller, men inte hänt någonting under dessa år.
Mannen har lågt antal spermier samt få rörliga, så därför blir det IVF för oss.
Går på CSK i Karlstad, men blir Örebro för ingreppen :)
Spännande FruP88. Håller tummarna för UL! Har du känt av sprutorna något?
Zamira - då är vi noviser båda två. Känns lite läskigt och spännande på samma gång.
Jag var lite orolig för att ta spruta på mig själv men jag provade sist hos Gyn och det var ju inga problem. Nu är det mest äggplock jag är lite nervös inför
Ja, dock är jag inte ett dugg nervös, konstigt nog.
Har fortfarande inte fått prova att ta sprutan själv, men tror inte att det ska vara några problem, har turen att jag inte är spruträdd alls, så jag hoppas och tror att det kommer att gå bra :)
Hej,
Hur går det för alla. Är på sprutdag 5 och söta tilläggs sprutan ikväll och första UL imorgon. Börjar kännas nervöst!
Vad kul!
Jag hade ju varit ungefär där du är med sprutorna, men när jag var på ul så visade det sig att slemhinnorna var för tjocka (de skulle tydligen vara tunna och fina) så jag sprayar i 8 dagar till så hoppas jag att jag får börja med sprutor runt den 6 maj :)
Ovitrelle sprutan ikväll efter att bara ha fått spraya sen i måndags. Fredag blir det plock :) glömde fråga nör ja pratade med läkaren. Men tar man nässprayen imorgon eller e de inget imorgon?
Nu var ju inte min medicinering som din, men jag fick besked att jag skulle bara spraya sista gången på morgonen, och inget sen på kvällen då Ovitrellen togs :)
Sen har du en dag "ledigt" innan äp, lycka till på fredag :)
Måste ha andras tankar känner jag. Är idag på rd14 efter ett 4-celligt 2-dagars, har td på lördag egentligen men har ju dåligt tålamod så har tyvärr tjuvtestat även om man inte ska det..
Tack så mycket! Ja det var det, kom som en chock det plusset =)
Vad kul att du också plussat, grattis!!
Jag hade också rosa flytningar, tror de började i måndags på rd 11, var även då jag fick ett svagt, svagt positivt test.
Så tänker jag också, skulle även vilja ta blodprov, men Örebro sa att jag skulle ta nytt test om 10 dagar, så fick vi se då vad det visade..
Vad tyst det blivit här inne, hur går det för alla? Ruvar på andra dagen med FET denna gång, den långa väntan hehe
Vad kul att vara ruvare igen!
Jag går och väntar på att min klinik ska öppna igen den 17, de har ju stängt i två månader, en evighet känns det som!!
Så tack och lov att jag jobbar hela sommaren och har fullt upp och slipper tänka så mycket på nästa omgång. Blir ju att börja om på försök 2, fick ju inget till frysen tyvärr, men jag är hoppfull, nästa omgång ska graviditeten gå hela vägen, och jag ska få till frysen, det har jag bestämt! =) Och jag hoppas att vi hinner göra nästa försök innan jag fyller 25, vore en fin present att få!
När har du TD? Det är lite kortare väntan efter FET va?
Ja, och det är så jag tror att det blir för mig också, att man känner sig lite mer varm i kläderna, och då automatiskt känner sig mer lugn över det hela.
Ja, tycker jag läser flera som haft td runt 10 dagar efter återföring, jag hade ju 16 dagar vid min ET!
Jag hade liknande, började blöda 4 dagar innan td, men missfallet skedde nog inte förrän drygt 1.5 vecka efteråt, för mitt beta-hCg steg (var och tog fler blodprover) och hade hellre önskat att det hade visat negativt, för då hade det inte känts lika frustrerande som det gör nu, men jag får vara glad över att jag åtminstone kan få positivt på test, har aldrig haft det innan så.
Oj, ja då fick du plus tidigt!
Ja eller hur, delade känslor kring vad som hade känts bäst.
Ja, jag hoppas på att det lyckas för oss nu!!
Tyvärr så blir det inte "bara" fet, måste göra en hel behandling på nytt, då inget klarade sig till frysen, 19 ägg fick vi ut, 15 som var mogna, men bara 2 som blev befruktade, så en sattes in och den andra odlades vidare, men klarade sig inte.
De pratade på något med antikroppar på spermierna (att det var något på huvudet/svansen på dem), så tror att det var det som påverkade och gav det dåliga resultatet, så funderar på att ringa urolog om de kan gör någon undersökning eller så, och se om det är något man kan göra något åt. Men min klinik öppnar 17/8, så klockan 8 den dagen så ska jag ringa dem och boka tid för nästa start!
Men vet inte om vi ska göra långa prot. igen eller prova korta, sprayade ju i 40 dagar sist, nedregleringen gick lite trögt för mig, men det var helt okej, hade inga problem eller så tack och lov =)