Påbörja IVF april/maj
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Jag kommer börja spruta, korta protokollet, inom några dagar och önskar kontakt med fler som vill dela erfarenheter under resans gång.
Vad kul! zamira då börjar vi nog samtidigt. Tror jag får mens imorgon och då är det tisdag som gäller. Håller tummarna för UL och att du kan köra igång då!
Johansson 79 spännande inte så lång tid kvar för dig heller.
Har ni gjort IVF innan? Det är vårt första privata försök. Har en dotter på 4 1/2 som blev till på första naturliga försöket. Jag har fyllt 37 så det är min äggreserv och kvalitet som inte är tillräcklig denna gång. Skall börja med 375 ie Menopur.
Du hoppar du också på hög dos direkt skönt! Jag gjorde min utredning i april förra året när min sambo var utomlands 6 mån. Vi har valt att vänta till nu då vi inte riktigt känt oss redo att dra igång en IVF. Men nu känner vinnas redo.
Var går ni?
Spännande FruP88. Håller tummarna för UL! Har du känt av sprutorna något?
Zamira - då är vi noviser båda två. Känns lite läskigt och spännande på samma gång.
Jag var lite orolig för att ta spruta på mig själv men jag provade sist hos Gyn och det var ju inga problem. Nu är det mest äggplock jag är lite nervös inför
Nej den var så liten så det kändes inte överhuvudtaget!
Skönt att inte vara nervös!
Jag sa till min gynekolog i början av utredningen att visar det sig att vi behöver göra IVF så är vi nog nöjda med ett barn. Han säger tålmodigt att de känslorna kan komma att förändras när man står inför det faktum att det är ens enda val. Han har varit med förr Så klart det blev så!
Hej,
Hur går det för alla. Är på sprutdag 5 och söta tilläggs sprutan ikväll och första UL imorgon. Börjar kännas nervöst!
Vad tråkigt Elisabeth. Hoppas det ger bättre effekt med högre dos. Vad jag har hört så brukar man ge Menopur till äldre för att den ska ha bättre effekt. Jag fick gå på en dos på 375 ie direkt, är 37 år gammal. Är super nervös för att inte få tillräckligt med blåser..
Zamira hoppas du snart är på g igen då! Håller tummarna.
Hur går det för er?? Vi har äggplock redan imorgon... Dag 10 i cykeln. Känner mig lite ganska nervös och uppgiven faktiskt. Gjorde UL på dag 8 som visade att två ägg redan var tillräckligt stora. Två är ju pyttelite.. Läkaren sa att antingen vill de plocka de två äggen redan på torsdags alt vänta in de andra två mindre. Men det blir äggplock imorgon efter bara 5 dagars stimulering. Lyckades spruta ut en del från ovitrelle sprutan igår när jag skulle ta den. Hade inte fått någon genomgång och var super nervös och stressad. Är rädd att jag förstört allt nu.. Fick inte tag i kliniken. 2 ynka ägg att hoppas på. Jag var inte alls förberedd på detta! Har någon varit med om så kort stimulering någon gång?
Välkommen MissX. Spännande, var går ni någonstans?
Jag tyckte inte den sprutan var värre än de andra faktiskt. Det gick super bra, tog den själv.
Plockade äggen i torsdags men det gick inte alla bra. Fick ut två ägg och inget av dem befruktades. Misstänker att jag fick för hög dos. Två ägg utvecklades snabbt och var tvungen att plockas ut redan på dag 10 efter enbart 5 dagars stimulering. Riktigt trist...
Lycka till imorgon på UL Miss X. Håller tummarna.
Ja jag hoppas att vi kan göra ett försök till innan sommaren.. Ska prata med läkaren imorgon.
Ja fick tag på läkaren. Kommer inte bli något nytt försök innan sommaren. Måste vänta till september nu då min sambo är borta i augusti. Ev kommer jag få göra långa protokollet då.
Då hamnade du lite i samma sits som mig.. Hoppas fler ägg utvecklas så du slipper avbryta. På mig plockade de ju bara två blåsor. Hoppas du får en till! Håller tummarna.
Ang äggplock så tycker jag inte alls drt var farligt. Var hysteriskt rädd och ledsen innan och grät en massa. När jag väl hade gjort det så kände jag själv att jag överdrivit en del!
Jag kände också innan att jag helst ville bli sövd men jag lovar att det är faktiskt inte alls så farligt!!! Man får bedövnings sprutor och de känns betydligt mindre än en tandläkar bedövning. Sedan kände jag knappt av någonting. En gång råkade hon trycka fel och då gjorde det ont men det var ändå inte outhärdligt på något sätt.
Ni kommer fixa det galant tjejer! Önskar att jag inte hade stressat upp mig så mycket innan för det är inte alls så farligt jag lovar. Jag tycker det är betydligt värre att laga en tand!