Påbörja IVF april/maj
Hej! Jag hoppar in här! Efter 4 misslyckade inseminationen började vi igår med ivf behandlingen. Ska bli spännande att gå igenom det men även nervöst såklart!
Hej! Jag hoppar in här! Efter 4 misslyckade inseminationen började vi igår med ivf behandlingen. Ska bli spännande att gå igenom det men även nervöst såklart!
Välkommen MissX. Spännande, var går ni någonstans?
Hur går det för er alla med sprutorna? Det går bra för mig men är rätt obehagligt och på lördag ska jag ta hemska sprutan 2 också. Gick det enkelt för er eller har det varit jobbigt?
Plockade äggen i torsdags men det gick inte alla bra. Fick ut två ägg och inget av dem befruktades. Misstänker att jag fick för hög dos. Två ägg utvecklades snabbt och var tvungen att plockas ut redan på dag 10 efter enbart 5 dagars stimulering. Riktigt trist...
Idag var jag på ul. Det fanns många små äggblåsor och en stor! Risken nu är att endast den stora mognar och inte de små, då avbryts behandlingen och man börjar om. Men jag fick höjd dos av bemfola och fortsätta med organultran så nytt ul på fredag!
Lycka till imorgon på UL Miss X. Håller tummarna.
Ja jag hoppas att vi kan göra ett försök till innan sommaren.. Ska prata med läkaren imorgon.
Jag är också väldigt orolig för äggplocket men emellanåt går det bra så är bara att bita ihop, får väl störtgråta om det behövs när det väl är dags då!
På kvällen när jag tar sprutorna kan kan tänka att vad är det jag håller på med, ska man behöva gå igenom detta? Kanske ska vi inte ha barn! Men jag fortsätter ju så det måste ju vara värt det i längden. Den psykiska delen är inte jätteenkel emellanåt!
Äggplock på tisdag för mig! Totalt 7 ägg har de sett så hoppas alla är fina och stora nog för att plockas och fungera sedan.
Jag tänker också mkt på själva plocket och är såklart mest rädd för smärtan. Men jag ska klara det, man får ju smärtstillande och man ska ju inte behöva ha för ont för att göra det så ska tänka positiva tankar.
Efter tisdag är det ju snart tillbakasättning om
Allt går som det ska. Hur många dagar väntar man ungefär?
Hoppas hoppas vi får ett fint ägg att sätta tillbaka!
Och alla ni andra hoppas jag såklart med får fina ägg och att plocket går bra och att vi kan se tillbaka på detta som ännu en erfarenhet i livet snart.
Äggplock avklarat och fick 20 ägg !! Jag som trodde det skulle bli tre typ...
Då hoppas vi att du får tillbaka ett fint ägg minna556 på onsdag!
Trist att du ska må dåligt! Vad är det du känner av?
Jag har nu tagit sista sprutan otrivelle ikväll så nu hoppas vi!
Imorgon kl 8 är det äggplock för oss!
Hej! Jag hoppar in på tråden här :) lite sent kanske men ändå.
Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!
Hur går det för er? Kram
var på ultraljud igår, var 7 blåsor. Nästa ultraljud på lördag.. Spännande !! hur går det för Alla?
Har också förstått att många har problem
Med lutinus men har tagit tre ggr/dag sedan torsdag och än så länge går det bra för mig.
Testdag verkar vara olika för olika ställen men 18 dagar?! 17 idag!
Ska försöka hålla mig!
Fick besked om att 15/16 Ägg hade blivit befruktade. Känns helt fantastiskt! Men nu återstår det 3 dagar till insättning så får vi se hur många som är kvar i matchen ;)