• MissX

Påbörja IVF april/maj

Hej! Jag hoppar in här! Efter 4 misslyckade inseminationen började vi igår med ivf behandlingen. Ska bli spännande att gå igenom det men även nervöst såklart!

• MissX
    Communitygrodan skrev 2015-04-29 08:31:01 följande:

Välkommen MissX. Spännande, var går ni någonstans?

Uppsala reproduktionscentrum är vi på!

Ja det ska bli väldigt spännande ????
  • MissX

Hur går det för er alla med sprutorna? Det går bra för mig men är rätt obehagligt och på lördag ska jag ta hemska sprutan 2 också. Gick det enkelt för er eller har det varit jobbigt?

• MissX
    Communitygrodan skrev 2015-05-02 13:57:00 följande:

Plockade äggen i torsdags men det gick inte alla bra. Fick ut två ägg och inget av dem befruktades. Misstänker att jag fick för hög dos. Två ägg utvecklades snabbt och var tvungen att plockas ut redan på dag 10 efter enbart 5 dagars stimulering. Riktigt trist...

Nej vad tråkigt! Vad är nästa steg? Börja om med hormonerna?

Ja orgalutranen var jag orolig för men tog den nyss utan problem! Imponerad av mig själv måste jag säga!

Ska på ultraljud på måndag så är spänd att se vad som har hänt! Känner ingenting i kroppen som ändrats ännu men får se nu då efter organultranen. Har någon annan blivit påverkad efter den?
  • MissX

Idag var jag på ul. Det fanns många små äggblåsor och en stor! Risken nu är att endast den stora mognar och inte de små, då avbryts behandlingen och man börjar om. Men jag fick höjd dos av bemfola och fortsätta med organultran så nytt ul på fredag!

• MissX
    Communitygrodan skrev 2015-05-03 19:55:23 följande:

Lycka till imorgon på UL Miss X. Håller tummarna.

Ja jag hoppas att vi kan göra ett försök till innan sommaren.. Ska prata med läkaren imorgon.

Fick du tag i läkaren om ett nytt försök?
  • MissX

Jag är också väldigt orolig för äggplocket men emellanåt går det bra så är bara att bita ihop, får väl störtgråta om det behövs när det väl är dags då!

På kvällen när jag tar sprutorna kan kan tänka att vad är det jag håller på med, ska man behöva gå igenom detta? Kanske ska vi inte ha barn! Men jag fortsätter ju så det måste ju vara värt det i längden. Den psykiska delen är inte jätteenkel emellanåt!

• MissX

Äggplock på tisdag för mig! Totalt 7 ägg har de sett så hoppas alla är fina och stora nog för att plockas och fungera sedan.

Jag tänker också mkt på själva plocket och är såklart mest rädd för smärtan. Men jag ska klara det, man får ju smärtstillande och man ska ju inte behöva ha för ont för att göra det så ska tänka positiva tankar.

Efter tisdag är det ju snart tillbakasättning om

Allt går som det ska. Hur många dagar väntar man ungefär?

Hoppas hoppas vi får ett fint ägg att sätta tillbaka!

Och alla ni andra hoppas jag såklart med får fina ägg och att plocket går bra och att vi kan se tillbaka på detta som ännu en erfarenhet i livet snart.

• MissX
    minna456 skrev 2015-05-08 15:08:20 följande:

Äggplock avklarat och fick 20 ägg !! Jag som trodde det skulle bli tre typ...

20 ägg! Jösses vad med ungar du kan få! Vad bra :) hur har det gått för alla ägg?
  • MissX

Då hoppas vi att du får tillbaka ett fint ägg minna556 på onsdag!

Trist att du ska må dåligt! Vad är det du känner av?

Jag har nu tagit sista sprutan otrivelle ikväll så nu hoppas vi!

• MissX
    Blomster84 skrev 2015-05-11 23:23:23 följande:

Hej! Jag hoppar in på tråden här :) lite sent kanske men ändå.

Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!

Hur går det för er? Kram

Här går det bra, precis plockat ut 5 ägg så hoppas det blir något av dem.

Återföring på fredag! Man vill ju såklart att några klarar sig till frysen med :)

Spännande!

Håller tummarna att den vill stanna kvar denna gång!
  • MissX
    Filli89 skrev 2015-05-14 23:35:25 följande:

var på ultraljud igår, var 7 blåsor. Nästa ultraljud på lördag.. Spännande !! hur går det för Alla?

Vad spännande!

Då närmar det sig plock för dig!

Vi hade plock i tisdags och var tillbaka idag för att stoppa tillbaka ett perfekt 8 celligt, om jag inte minns fel, embryo!

5 ägg kom ut vid plock, ett tillbakastoppat, 2 i frysen och ett ska växa på sig lite till innan frysen!

Så glad just nu men så otroligt otålig!
  • MissX
    Filli89 skrev 2015-05-15 22:48:40 följande:
    Ååh vad kul då är du färdig med allt, får du proggisar nu då? måste kännas nervöst när man är där nästan, är det din första ivf? (Sorry om du talat om tidigare måste missat isf) har tid imorn hoppas jag får tid för äl. Är bara så orolig att det ska vara fel på mina ägg har varit rökare slutade för ett år sedan, går omkring och tänker på om det kunnat påverka negativt hoppas inte, återstår att se!!
    Ja jag började med lutinus i torsdags och ska fortsätta nu.

Sjukt nervös att vara där nästan, att sätta in det lilla Lilla embryot var väldigt overkligt men fascinerande!

Vår första ivf, har gjort 4 insemineringar utan resultat. Testdag om 18 dagar, kan

Jag hålla mig tills dess?

Spännande att veta hur dina ägg mår, massa lycka till! Meddela hur det går! :)
  • MissX

Har också förstått att många har problem

Med lutinus men har tagit tre ggr/dag sedan torsdag och än så länge går det bra för mig.

Testdag verkar vara olika för olika ställen men 18 dagar?! 17 idag!

Ska försöka hålla mig!

• MissX
    Pyssling11 skrev 2015-05-23 20:54:49 följande:

Fick besked om att 15/16 Ägg hade blivit befruktade. Känns helt fantastiskt! Men nu återstår det 3 dagar till insättning så får vi se hur många som är kvar i matchen ;)

Det är ju jättebra!
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj