Påbörja IVF april/maj
Ska till Uppsala på fredag för äggplock! Ska blanda ihop puregon ikväll, blir spännande Glasampullerna såg svåra ut att öppna.
Ska till Uppsala på fredag för äggplock! Ska blanda ihop puregon ikväll, blir spännande Glasampullerna såg svåra ut att öppna.
[quote=75263538][quote-nick]Sofia I skrev 2015-05-06 20:51:38 följande:[/quote-nick]
Hej!
Slänger in en fråga till er som varit igång ett tag. Hur många dagar efter mensens första dag började ni med behandling (Den korta varianten) och hur många dagar tog det sedan till äggutplockning?
(Har precis fått tid att sätta igång med behandling i slutet av maj, men vi sitter här och försöker ordna med ledighet till min man som egentligen jobbar på annan ort under den aktuella perioden. Vill få ett humm om när han behöver vara här så att säga...)
[/
Jag fick mens den 23 april och började med sprutorna den 24 april. På fredag 8 maj ska jag göra äggplock. Alltså två veckor för mig.
Äggplock avklarat och fick 20 ägg !! Jag som trodde det skulle bli tre typ...
[quote=75279327][quote-nick]MissX skrev 2015-05-10 16:48:35 följande:[/quote-nick]
20 ägg! Jösses vad med ungar du kan få! Vad bra :) hur har det gått för alla ägg?
[/
Jag vet inte, det var ju fredags och jag antar att de inte meddelar resultatet under helgen. Däremot ska vi tillbaka på onsdag, dvs ett 5-dagars. Hoppas att något överlever tills dess.
Har börjat med lutinus och känner redan av biverkningar...
Rd 9 idag och Bim. Har molvärk i tjejmagen, det vandrar runt. Inte alls som mensvärk. Brösten ömmar, de känns nästan ivägen ibland. Igår fick jag ont i vänster äggstock, är öm när jag trycker på den. Kände inget ös efter äggplock trots att de hittade 19 ägg och de flesta i vänster. Har läst någonstans att om man blir gravid och kroppen producerar egna hormoner kan äggstockarna svullna upp... Hoppas det är ett positivt tecken!!
Åhh, känns som om alla får ägg till frysen. Vi fick ut 19 ägg, 10 befruktades och ett till mig. Inget till frysen.. .suck, jag måste verkligen ha dålig kvalité på äggen..