• cameleon

Påbörja IVF april/maj

Jag är också intresserad av att bli sövd under äggplock på reproduktionscentrum i Uppsala. Följer denna tråd för att se eventuella svar :)

• cameleon
    iaeh skrev 2015-05-05 13:29:45 följande:

Jag ska på äggplock i uppsala på torsdag, kan fråga dom om möjligheterna till att bli sövd då om jag kommer ihåg det :) ni får gärna påminna mig om det imorgon :)

Åh det vore ju supersnällt! Jag skall dit på fredag för återföring så jag kan ju faktiskt också fråga :) Tänkte inte ens på det eftersom det är långt till nästa äggplock, har 8 i frysen.
    Lycka till på ditt plock :)

• cameleon
    Mytime skrev 2015-05-05 20:41:29 följande:

Ja har aldrig fått bedövning hos tandläkare.. Är för spruträdd :/ Har blivit sövd hos tandläkare dock..

Har inga problem alls med att bli sövd så ja hoppas verkligen på att få bli de under äggplocket oxå!

Kan man be om de när de ringer o de bestämmer för när äggplocket ska bli av el bör man ringa till dem tidigare el hur bör man gå tillväga!?

Vore oerhört lättande om ja skulle få veta att ja får bli sövd istället för att behöva oroa mig som ja gör nu!

Har inte vågat ta upp de i Västerås pga rädslan att de ska avbryta vårt pågående försök alternativt hade nekat oss att ens börja..

Men mitt äggplock borde ju bli nästa vecka...

Ring till Uppsala direkt imorgon! Inte en chans att du blir sövd när du kommer dit, det har dom varken personal (narkosutbildad) eller utrustning för i operationssalen (har gjort ett äggplock där). Absolut inget du bara kan förvänta dig samma dag du kommer dit.

Blir det ytterligare ett äggplock för min del så skall jag också höra mig för.
  • cameleon
    Mytime skrev 2015-05-05 20:57:20 följande:
    Tänkte om ja ber om de på fredag? Är de för sent?

Har inte fått nåt nr dit än ju :S

Nån här som har det??
    Sorry, läste för snabbt. Nej men då kan du ju fråga när dom ringer och ger dig tiden för plocket, uppdatera gärna här då :)
  • cameleon
    Mytime skrev 2015-05-05 21:06:04 följande:
    Räcker de att fråga på fredagen då? El e de försent!? Nu blev ja ännu mer nervös! :(

Ja antar att vi ska dit på mån el tisdag sen så de e ju några dagarna förväg iaf.

Jodå ja kan uppdatera när ja fått svar men de blir nervösa dagar innan dess
    Alltså jag vet inte.. Men jag får uppfattningen att du är väldigt nervös inför detta så varför inte ringa redan imorgon så har du det avklarat? På så sätt får du ju fler dagar på att förbereda dig inför ett eventuellt plock utan narkos.
  • cameleon
    Mytime skrev 2015-05-05 21:17:31 följande:
    Kanske sant men då behöver ja få tag i ett nr :S

Ja e nervös inför hela den här resan me ivf.

Spruträdd så de heter duga, rädd för smärta o sjukhus. Sista året har ja haft ett mindre helvete.

Ja är grymt imponerad av mig själv att ja fixar puregon-sprutorna överhuvudtaget!
    018-611 57 07 telefontid 8-15 (telefonsvarare) Dom ringer upp samma dag :)
  • cameleon
    Mytime skrev 2015-05-06 09:54:28 följande:

Ja ringde Uppsala idag. De lät inte som nån omöjlighet att få vara sövd me min bakgrund men sköterskan js pratade me sa att ja skulle be Västerås-dr ringa Uppdala-dr på fredag o diskutera.

Vad bra, det löser sig säkert :)
  • cameleon
    Mytime skrev 2015-05-08 06:44:42 följande:

Håll tummarna för mig idag!

Ska till Fert idag o motivera varför ja ska få vara sövd under äggplock!

Livrädd är bara förnamnet!

O givetvis för undersökningen att de ser ut som de ska så de blir äggplock nästa vecka.

Hur gick det igår *nyfiken*
    Får du bli sövd?
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj