• Mytime

Påbörja IVF april/maj

Hoppar in här.

Började spraya 30/3 o 30/4 dvs igår började ja äntligen med sprutorna.

• Mytime

Började me puregon i torsdags o va precis in o tog blodprov för att se om dosen är korrekt. Detta borde innebära äggplock på måndag... Nervös!

Pga andra omständigheter är min kropp alltför "van" vid morfin o andra starka smärtstillande så ja e orolig över om de vågar ge mig de mängder de behöver.

Skulle mkt hellre vara sövd under plocket, nån med erfarenhet av att få det?

Nån som varit på Uppsala reproduktionscentrum o fått vara sövd enligt önskemål?

• Mytime

Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?

Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.

Vad beror det på att de höjer dosen?

Hinner de verkligen få nån effekt?

Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...

• Mytime

Ja har aldrig fått bedövning hos tandläkare.. Är för spruträdd :/ Har blivit sövd hos tandläkare dock..

Har inga problem alls med att bli sövd så ja hoppas verkligen på att få bli de under äggplocket oxå!

Kan man be om de när de ringer o de bestämmer för när äggplocket ska bli av el bör man ringa till dem tidigare el hur bör man gå tillväga!?

Vore oerhört lättande om ja skulle få veta att ja får bli sövd istället för att behöva oroa mig som ja gör nu!

Har inte vågat ta upp de i Västerås pga rädslan att de ska avbryta vårt pågående försök alternativt hade nekat oss att ens börja..

Men mitt äggplock borde ju bli nästa vecka...

• Mytime
    cameleon skrev 2015-05-05 20:55:16 följande:
    Ring till Uppsala direkt imorgon! Inte en chans att du blir sövd när du kommer dit, det har dom varken personal (narkosutbildad) eller utrustning för i operationssalen (har gjort ett äggplock där). Absolut inget du bara kan förvänta dig samma dag du kommer dit.

Blir det ytterligare ett äggplock för min del så skall jag också höra mig för.
    Tänkte om ja ber om de på fredag? Är de för sent?

Har inte fått nåt nr dit än ju :S

Nån här som har det??
  • Mytime
    cameleon skrev 2015-05-05 20:59:44 följande:
    Sorry, läste för snabbt. Nej men då kan du ju fråga när dom ringer och ger dig tiden för plocket, uppdatera gärna här då :)
    Räcker de att fråga på fredagen då? El e de försent!? Nu blev ja ännu mer nervös! :(

Ja antar att vi ska dit på mån el tisdag sen så de e ju några dagarna förväg iaf.

Jodå ja kan uppdatera när ja fått svar men de blir nervösa dagar innan dess
  • Mytime
    cameleon skrev 2015-05-05 21:09:05 följande:
    Alltså jag vet inte.. Men jag får uppfattningen att du är väldigt nervös inför detta så varför inte ringa redan imorgon så har du det avklarat? På så sätt får du ju fler dagar på att förbereda dig inför ett eventuellt plock utan narkos.
    Kanske sant men då behöver ja få tag i ett nr :S

Ja e nervös inför hela den här resan me ivf.

Spruträdd så de heter duga, rädd för smärta o sjukhus. Sista året har ja haft ett mindre helvete.

Ja är grymt imponerad av mig själv att ja fixar puregon-sprutorna överhuvudtaget!
  • Mytime
    cameleon skrev 2015-05-05 21:20:21 följande:
    018-611 57 07 telefontid 8-15 (telefonsvarare) Dom ringer upp samma dag :)
    Tack så jättemkt!

Då ska ja prova ringa dem

Imorrn el senast på torsdag!
  • Mytime

Ja ringde Uppsala idag. De lät inte som nån omöjlighet att få vara sövd me min bakgrund men sköterskan js pratade me sa att ja skulle be Västerås-dr ringa Uppdala-dr på fredag o diskutera.

• Mytime
    minna456 skrev 2015-05-06 08:24:17 följande:

Ska till Uppsala på fredag för äggplock! Ska blanda ihop puregon ikväll, blir spännande smile5.gif Glasampullerna såg svåra ut att öppna. 

Pregnyl el va de heter menar du va?

Puregon e ju sprutorna.

Hur ska man göra för att blanda de där ampullerna? Ja har bara tittat på dem.

Undrar även över hur/med vad man ska ta dem? I magen?
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj