• Filli89

Påbörja IVF april/maj

Hej allihop tänkte hoppa in här då denna tråd är aktiv hehe, jag är i egypten och gör ICSI, är just nu under nedreglerings processen, nedregleras i form av sprutor, har blod prov på lördag för att se om hormonerna är nere, spännande alltihop. Hur går det för er?

• Filli89
    Mytime skrev 2015-05-10 08:15:14 följande:

Har endometrios.

Går igenom en ivf-behandling nu o fick i fredags höra att "det är ju bara under mens du har ont så du kan inte ha ont nu" äggstimulerig pågår o JO ja har ont! Detta kom upp när ja frågade om smärtlindring nu innan ägg plockas ut, vad ja kan ta i medicinväg. Men ja kan ju tydligen inte ha ont o om ja nu mot förmodan skulle ha de får ja klara mig på alvedon....! Hur då!?

Det är så tråkigt hur läkarna behandlar oss med endo, jag har oxå endo och tog min första hormon spruta igår känner redan att det börjar värka vet ey hur resterande ska gå till, man kan heller inte ta för starka tabletter än paracetamol då man är rädd att det ska påverka negativt på eventuell graviditet. Usch håll ut syster vi klarar detta. När har du äggplock?
  • Filli89
    Mytime skrev 2015-05-10 09:39:01 följande:
    Förhoppningsvis på onsdag.

Skapligt orolig inför detta!

Verkar inte heller som man får ta nå starkare smärtstillande efter plock vilket ja inte heller kan förstå. När ägget ska tillbaka o lite innan så att medicinerna hinner gå ut kroppen kan ja köpa rakt av men de e ju några dagar där emellan!?

Första 1-2dagarna efter plock borde ju funka me morfin (oxynorm som går ur kroppen på 6h tex)?

Min kropp har inte samarbetat me mig tidigare så me min tur blire väl äggplock om flera veckor ist...! Spray fyra veckor istället för två dessutom... *frustrerad*

Vilken landsting tillhör du?
    Jag förstår, var bara försiktig med att ta värktabletter som inte är gravid vänliga, kan vara så enkla tabletter som Ipren tom, står ju man ey ska ta om man är/vill bli gravid, det är ju det som är det jobbiga, hade världens mensvärk under nedregleringen det var hemskt grät i sängen kunde inte ta något annat än paracetamol och stå ut.

Jag gör ICSI i egypten, här gör de lite annorlunda nedregleringen är i form av sprutor så förställ dig att spruta i en hel månad hemskt, men börjar bli van. Tog blod prov igår fick Börja med hormonerna igår sen har ja tid för kontroll/blod prov på onsdag igen, allt går så segt. Oroa dig inte allt kommer gå super försök se målet framför dig och hur allt detta är värt det när man får en liten:)
  • Filli89
    Mytime skrev 2015-05-11 15:37:23 följande:

Kontroll imorse.

Får spruta två dagar till o sen på onsdag e de dags för pregnyl.

På fredag är de äggplock! Sjukt nervös!

Har fått vagiatorer utskrivna men läser om flera som får ta sprutor efter återföringen, va e det o får inte alla dem alltså?

Sprutorna är oxå progesteron, skillnaderna är sättet du tar de på i stort sett, vissa visar sig få en allergisk reaktion mot vaggisarna,
  • Filli89
    Mytime skrev 2015-05-11 20:12:56 följande:
    Okej så de e samma sak alltså.

Då hoppas ja vagiatorerna funkar för sprutor är inte min grej.
    näe läskigt med sprutor, jag tar två sprutor per dag just nu så i know;) Har testat vaggisarna förr enda jobbiga är all kladd, mer eller mindre hur många gånger per dag du ska ta de!
  • Filli89

var på ultraljud igår, var 7 blåsor. Nästa ultraljud på lördag.. Spännande !! hur går det för Alla?

• Filli89
    MissX skrev 2015-05-15 11:13:06 följande:
    Vad spännande!

Då närmar det sig plock för dig!

Vi hade plock i tisdags och var tillbaka idag för att stoppa tillbaka ett perfekt 8 celligt, om jag inte minns fel, embryo!

5 ägg kom ut vid plock, ett tillbakastoppat, 2 i frysen och ett ska växa på sig lite till innan frysen!

Så glad just nu men så otroligt otålig!
    Ååh vad kul då är du färdig med allt, får du proggisar nu då? måste kännas nervöst när man är där nästan, är det din första ivf? (Sorry om du talat om tidigare måste missat isf) har tid imorn hoppas jag får tid för äl. Är bara så orolig att det ska vara fel på mina ägg har varit rökare slutade för ett år sedan, går omkring och tänker på om det kunnat påverka negativt hoppas inte, återstår att se!!
  • Filli89
    MissX skrev 2015-05-15 23:05:20 följande:
    Ja jag började med lutinus i torsdags och ska fortsätta nu.

Sjukt nervös att vara där nästan, att sätta in det lilla Lilla embryot var väldigt overkligt men fascinerande!

Vår första ivf, har gjort 4 insemineringar utan resultat. Testdag om 18 dagar, kan

Jag hålla mig tills dess?

Spännande att veta hur dina ägg mår, massa lycka till! Meddela hur det går! :)
    Spännande!! Men vf så långt till testdag? Man testar väl 14 dagar efter insättning? Har tagit proggisar förr de är sjukt jobbiga speciellt om man måste ta flera per dag!
  • Filli89
    Blomster84 skrev 2015-05-15 23:45:17 följande:
    Jag tar Lutinus 3 ggr/ dag både denna omgången och förra. Har hört mycket negativt om dem men tycker faktiskt inte dem är jobbiga alls. Nog för att det krävs en del för att komma ihåg att ta dem men har satt påminnelse på mobilen :) har dock förstått att de kan skapa problem för vissa så som överkänslighet osv
    Ja jah fick irritationer i underlivet av de faktist och jag tog ändå de en gång per dag. Men det finns i sprutor så jag föredrar det om ja ska behöva ta mer än en gång, hoppas du klarar av att ta d utan problem!!
  • Filli89
    Blomster84 skrev 2015-05-16 08:25:44 följande:
    Sprutor usch! Är livrädd för sprutor så hela ivf grejen är påfrestande med 1-2 sprutor per dag. Är glad över mina vaggisar så jag slipper sprutorna ett tag. Tänk vad olika vi alla är. :)
    Ja lr hur, tar två sprutor per dag just nu, en för nedreglering och en för att producera hormoner, så om ja skulle behöva fortsätta hade kvittat faktist, har blivit så van att maken bara sticker in den utan att jag känner något ens hahaha, var livrädd i början dock, ja haha man är väldigt olika.
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj