• jojan

Påbörja IVF april/maj

Hej, jag hoppar in här.

Jag är helt ny på det här, har endast haft ett telefonsamtal med ivf-kliniken.

Jag känner att jag griper efter halmstrån här, men det är väl vad man gör för att lugna sig själv :)

Vi har fått en tid för första mötet, 28 maj. Jag ska ha mens omkring 26-27 maj. Vet inte om vi kommer att få köra långa eller korta protokollet, men jag tänker (utefter vad jag har läst) att det borde gå att börja direkt efter mötet om det skulle bli det korta protokollet... ? Tänker jag logiskt och vad jag tror så känns det inte särskilt troligt att det skulle gå, men jag tänkt kolla med er iaf.

Jag tänkte ringa och prata med klinken bara för att få höra och slippa gå och hoppas på att vi skulle kunna sätta igång. Blir det inte nu direkt så blir det efter sommaren, det känns så surt eftersom vi egentligen skulle varit längre fram i hela ivf-grejset om inte några av mina prover hade "slarvats bort". Tappade en månad där. Ingen idé att gräma sig över det och i det stora hela spelar inte några månader någon roll, men just nu känns det så:P

• jojan

Pyssling 11: Håller tummarna!! :)

Jag ska ta första sprutan ikväll, vår första IVF. Jag fattar nog inte riktigt att vi kommit såhär långt nu. Försöker njuta i stunden även om det är mycket nervositet också.

• jojan

Lycka till alla ni andra också förstås! Läste bara senaste inlägget :)

• jojan

Hej,

en snabb fråga som jag hoppas någon kan svara på.

Jag ska börja spruta bemfola ikväll. Är det viktigt att man sprutar exakt samma tid varje kväll. Jag ska bort på tisdag, tänkte om jag måste ta med mig sprutan eller om det är okej att ta den 2-3 h senare än man tagit de tidigare sprutorna?

• jojan

Grattis Johansson 79! :) Vad tidigt du plussade , jag är på rd 12 idag, men vågar inte testa förens på testdag ;) 6 långa dagar kvar... Åå vad jag hoppas nu alltså, inga blödningar alls.. Inga symptom att tala om , ibland hugger det till i magen, eller snarare spänner till kanske.. Men jag tänker att det kan vara vad som helst.. Man slängs hela tiden mellan hopp och förtvivlan .

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj