Påbörja IVF april/maj
Hur går det för er alla med sprutorna? Det går bra för mig men är rätt obehagligt och på lördag ska jag ta hemska sprutan 2 också. Gick det enkelt för er eller har det varit jobbigt?
Hur går det för er alla med sprutorna? Det går bra för mig men är rätt obehagligt och på lördag ska jag ta hemska sprutan 2 också. Gick det enkelt för er eller har det varit jobbigt?
Jag tyckte inte den sprutan var värre än de andra faktiskt. Det gick super bra, tog den själv.
Hej! Hoppar in här. Började korta protokollet förra måndagen. Blodprov förra torsdagen som visade risk för överstimulering. Ultraljud i fredags och även idag. Har många äggblåsor men dom i Uppsala var inte oroliga så ska göra första äggplocket på fredag. Är riktigt nervös. Såg er skriva om orgalutran, usch. Gillar inte alls den sprutan, blir röd och svälld samt att det svider efteråt. Men det är ju helt klart värt det ????
Hej!
Slänger in en fråga till er som varit igång ett tag. Hur många dagar efter mensens första dag började ni med behandling (Den korta varianten) och hur många dagar tog det sedan till äggutplockning?
(Har precis fått tid att sätta igång med behandling i slutet av maj, men vi sitter här och försöker ordna med ledighet till min man som egentligen jobbar på annan ort under den aktuella perioden. Vill få ett humm om när han behöver vara här så att säga...)
Spännande! Jag börjar med korta protokollet typ 20 maj. Första ivf-försöket.
Då kommer vi nog ligga ganska lika :) ska du spruta med menopur? Hur mkt?
Kontroll imorse.
Får spruta två dagar till o sen på onsdag e de dags för pregnyl.
På fredag är de äggplock! Sjukt nervös!
Har fått vagiatorer utskrivna men läser om flera som får ta sprutor efter återföringen, va e det o får inte alla dem alltså?
Hej! Jag hoppar in på tråden här :) lite sent kanske men ändå.
Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!
Hur går det för er? Kram
Hej, jag hoppar in här.
Jag är helt ny på det här, har endast haft ett telefonsamtal med ivf-kliniken.
Jag känner att jag griper efter halmstrån här, men det är väl vad man gör för att lugna sig själv :)
Vi har fått en tid för första mötet, 28 maj. Jag ska ha mens omkring 26-27 maj. Vet inte om vi kommer att få köra långa eller korta protokollet, men jag tänker (utefter vad jag har läst) att det borde gå att börja direkt efter mötet om det skulle bli det korta protokollet... ? Tänker jag logiskt och vad jag tror så känns det inte särskilt troligt att det skulle gå, men jag tänkt kolla med er iaf.
Jag tänkte ringa och prata med klinken bara för att få höra och slippa gå och hoppas på att vi skulle kunna sätta igång. Blir det inte nu direkt så blir det efter sommaren, det känns så surt eftersom vi egentligen skulle varit längre fram i hela ivf-grejset om inte några av mina prover hade "slarvats bort". Tappade en månad där. Ingen idé att gräma sig över det och i det stora hela spelar inte några månader någon roll, men just nu känns det så:P
Tjoho! Hoppar in här. Börjar med sprutor ikväll. Första behandlingen för mig. Är det någon som ligger hyfsat lika? Håller tummarna för alla som kämpar! Ni är grymma!
Har du börjat med sprutorna?:)
Härligt! Vad tar du för spruta? Jag sprutade på dag sex idag. Imorgon gör jag första UL. Lite spänd men ska nog gå bra. Lycka till med allt!
Det gick bra. Såpass bra att jag inte behöver göra ett andra ultraljud på onsdag. Ska göra äggplock på fredag redan!:) troligtvis insättning på måndag men det kunde dom inte säga säkert. Allt blev så verkligt helt plötsligt! Lycka till på fredag på UL!
Nu har jag med plussat :) äp 8/6 et 10/6 plussade med första testet 21/6 ruvardag 11 med en 2 dagars :) har nog tagit 7 tester de senaste dagarna haha :p
Nu har jag med plussat :) äp 8/6 et 10/6 plussade med första testet 21/6 ruvardag 11 med en 2 dagars :) har nog tagit 7 tester de senaste dagarna haha :p