Påbörja IVF april/maj
Hoppar in här.
Började spraya 30/3 o 30/4 dvs igår började ja äntligen med sprutorna.
Hoppar in här.
Började spraya 30/3 o 30/4 dvs igår började ja äntligen med sprutorna.
Började me puregon i torsdags o va precis in o tog blodprov för att se om dosen är korrekt. Detta borde innebära äggplock på måndag... Nervös!
Pga andra omständigheter är min kropp alltför "van" vid morfin o andra starka smärtstillande så ja e orolig över om de vågar ge mig de mängder de behöver.
Skulle mkt hellre vara sövd under plocket, nån med erfarenhet av att få det?
Nån som varit på Uppsala reproduktionscentrum o fått vara sövd enligt önskemål?
Hur vanligt är det att man höjer/sänker dosen på puregon efter några dagar?
Ja fick 133enheter från i torsdags tom igår, men frön ikväll ska ja ta 175enheter, de lät högt.
Vad beror det på att de höjer dosen?
Hinner de verkligen få nån effekt?
Ska tillbaka på undersökning på fredag så nya dosen hinner ja ju endast ta tre ggr...
Ja har aldrig fått bedövning hos tandläkare.. Är för spruträdd :/ Har blivit sövd hos tandläkare dock..
Har inga problem alls med att bli sövd så ja hoppas verkligen på att få bli de under äggplocket oxå!
Kan man be om de när de ringer o de bestämmer för när äggplocket ska bli av el bör man ringa till dem tidigare el hur bör man gå tillväga!?
Vore oerhört lättande om ja skulle få veta att ja får bli sövd istället för att behöva oroa mig som ja gör nu!
Har inte vågat ta upp de i Västerås pga rädslan att de ska avbryta vårt pågående försök alternativt hade nekat oss att ens börja..
Men mitt äggplock borde ju bli nästa vecka...
Ja ringde Uppsala idag. De lät inte som nån omöjlighet att få vara sövd me min bakgrund men sköterskan js pratade me sa att ja skulle be Västerås-dr ringa Uppdala-dr på fredag o diskutera.
Ska till Uppsala på fredag för äggplock! Ska blanda ihop puregon ikväll, blir spännande Glasampullerna såg svåra ut att öppna.