• Pyssling11

Påbörja IVF april/maj

Jag inväntar mensen som bör komma nu i början av veckan så då kör vi igång med det korta protokollet . Är taggad som tusan att komma igång men samtidigt lite nervös över hur man kommer må under resan med alla biverkningar . Detta är vårt första ivf men har en 4 åring som kom till på naturligt sätt efter flera års försök.

• Pyssling11

Har nu börjat med det korta protokollet. Sprutade Elonva i fredagskväll och på tisdag är det orgalutran som jag kör igång med. UL den 15e och ev ägguttag den 18e.

• Pyssling11

Igår tog jag Ovitrelle, idag är det vila från sprutorna och imorgon kl 09 är det ägguttag ???????? supertaggad men samtidigt lite oro! Har inte känt något under denna resan förrän 2 dagar sen då jag kände svullen som en valross o öm i magen.

• Pyssling11

Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.

• Pyssling11

Fick besked om att 15/16 Ägg hade blivit befruktade. Känns helt fantastiskt! Men nu återstår det 3 dagar till insättning så får vi se hur många som är kvar i matchen ;)

• Pyssling11

I tisdags satte dom "äntligen" in ett perfekt ägg =) Det man har väntat på så länge. 
    Att få se den här lilla pricken på tv-skärmen var så känslosamt.. Man fick så mkt hopp och kärlek i kroppen när man fick se den lilla pricken som KANSKE kan bli en liten bebis. Helt otroligt hur allt funkar!!
    Fick verkligen bita mig hårt i läppen för att inte bryta ihop för mkt, känslosam som man är haha.  I bilen hem gick det däremot inte att hålla tillbaks längre...tårarna slutade aldrig komma. Sån lättnad att ändå ha kommit så här pass långt - om man får säga så, även fast inget är 100 ännu. Så fick man ändå en riktig energiboost!
    Att vi ändå matchade varann känns så bra- då det är det som vi har varit lite rädda för.. 
    Fick ett mail att dom kunde frysa in 5 st embryon. Känns oxå bra!
    Nu är det bara att vääääänta som gäller. Nationaldagen är det gravtest som gäller för mig. 

• Pyssling11
    Zamira skrev 2015-06-04 15:03:54 följande:

Måste ha andras tankar känner jag. Är idag på rd14 efter ett 4-celligt 2-dagars, har td på lördag egentligen men har ju dåligt tålamod så har tyvärr tjuvtestat även om man inte ska det..

Tog ett test i måndags, tyckte det var ett svagt svagt streck (sambon såg det också), fick lite hopp och kände mig glad. Tisdag började jag få brunt, men tänkte ändå positivt att så kan det vara. Brunt igår också, som ökade lite grann samt blev rödare, ont i magen/illamående, men tog test då också, fick ett starkare men fortfarande väldigt svagt test och kände mig ändå lite hoppfull trots de ökande blödningarna. Idag blöder jag rött, och fortfarande illamående och ont i magen, men trots detta tog jag ett digitalt för 15 minuter sen för att se, och förväntade mig "Ej gravid", men till min förvåning så stod där "Gravid 1-2" :)
    Vågar inte känna mig helt glad, men det känns ändå bra att faktiskt kunna få positivt svar, efter att ha försökt i snart 6 år utan ett enda plus!!
    Så är det någon som haft såhär, men som det ändå gått vägen för?
    Grattis till plussandet!!! Måste vara en otrolig känsla efter ett sånt kämpande.

Igår kväll gjorde jag upptäckten när jag tog min kvälls lutinus att jag hade en liten rosa blödning.. trodde då att nu kommer mensen, tappade hoppade då jag fick lite ont i magen dessutom. Men imorse var det dags att ta gravtestet - som visade + ???? Men jag har fortfarande den där lilla blödningen inuti mig, vad kan det bero på?! Ska höra med dom på måndag när dom ringer och ska kolla läget..

häromdan KAN jag ha missat att ta en Lutinus mitt på dagen ....Jag har verkligen inget minne av om jag har tagit den eller inte ???? Kan det vara det som gör att man har en blödning?

Känner mig inte helt säker förrän jag har gjort UL för att se så det ser bra utdär inne...
  • Pyssling11
    Ia84 skrev 2015-06-07 12:20:08 följande:

Är gravid, plussat med två test idag på vår testdag, är så lycklig, så svårt att ta in trots alla symtom jag har. Efter fem års kämpande så äntligen lyckades vi på första IVF-försöket. 

Härligt ????Grattis!!
  • Pyssling11

Precis innan jag plussade så hade jag lite små blödningar... Kliniken trodde att det kunde bero på lutinus tabletterna , att det kunde bli lite irriterat av den staven som man förr upp tabletten med . Men nu dom sista 3 dagarna så blöder jag ganska så mkt , har behövt använda tampong ! Då var jag nästan aäker på att det hade blivit missfall... Men enligt gravtesterna så är det fortfarande plus. Är det missfall på G som gör att jag fortfarande blöder?! För lutinus tog jag sista pillret i lördags kväll.. Den 29e ska vi ner till kliniken för att göra UL. Man blir galen av den här väntan..vill veta helst NU på en gång om detta kommer att gå vägen eller inte.

• Pyssling11

Plussade som sagt 6/6, men hade blödningar redan innan och som fortsatte i drygt 2 v.. sen började krampattackerna i magen komma. Fick gå hem från jobbet för jag kunde knappt gå, ringde kliniken o dom ville gör vul för att dubbelkolla så att det inte var utomkveds. Men inget ovanligt visades, dock som väntat ingen växande graviditet.. Men dom kunde ej heller utesluta utomkveds, hann ta ett blodprov för att kolla av hormon värdet som kunde visa om det var utomkveds eller inte. På vägen hem kom nästa krampattak, denna gången mkt värre och jag trodde verkligen att jag skulle tuppa av . Sån smärta i livmodern o vänster äggledare att jag kunde knappt stå/gå/sitta, yrsel som aldrig förr, illamående och svettades massa. Vi åkte hem för att åka till akuten men då hadesmärtan gått ner men dom tog ändå ett vul och hittade inte denna gången heller något onormalt.

Kvällen efter kommer 3e attacken.... smärtan hade verkligen segrat till max. Nu kom jag knappt ur bilen på akuten och bara skrek som att jag hade blivit knivhuggen . Jag grät verkligen som ett barn där inne i salen o när jag grät så gjorde det så j×vla ont. Så fort dom rörde vid magen skrek jag högt! Med ett vul kunde dom nu konstatera att äggledaren hade brustit och vätska hade kommit in i magen. Det blev operation på stört! Dom tog bort den vänstra äggledaren och nu försöker man komma tillbaka efter operationen.

Kunde aldrig tro att en själv skulle drabbas av utomkveds - det är den värsta smärtan jag varit med om! Önskar verkligen att ni alla andra slipper gå igenom något sådant. Hela den här resan börjades alldeles för perfekt, det sa jag redan till min sambo efter alla hormoner, man bara väntade på något hinder...

Nu vill jag bara tillfriskna fort och att min mens blir regelbunden igen så vi kan göra ett nytt ivf i höst sen ????

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj