• Ia84

Påbörja IVF april/maj

Ellenirondellen skrev 2015-05-07 21:29:23 följande:

Spännande! Jag börjar med korta protokollet typ 20 maj. Första ivf-försöket.

Då kommer vi nog ligga ganska lika :) ska du spruta med menopur? Hur mkt?

Vi kommer sätta igång med första försöket runt den 16/5, korta protokollet med gonal-f. Ska bli så spännande!!
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-13 19:41:03 följande:

Idag var de ultraljud:)

14äggblåsor som var över 10mm och en del strax under.

Nytt ultraljud på fredag och då bestäms det när plock blir.

Tidigast måndag. Så nu e de nära. :) :)

Hur många dagar har du tagit sprutor då? Jag ska på första ultraljudet på fredag, då är jag på sprutdag fem, skulle egentligen på ultraljud dag 6 men jobbar då o passa kliniken och mig bäst på fredag. Ska bli riktigt spännande! Lycka till!
  • Ia84
    Pyssling11 skrev 2015-05-21 21:40:31 följande:

Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.

Åh vad kul, grattis! Imon är det min tur!
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-22 13:56:18 följande:

14 ägg fick vi ut idag på plocket. Och på måndag ska vi få tillbaka 2 :)

Vi fick ut 7 ägg, ev insättning på måndag. Hur tyckte du plocket var annars då?
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-22 15:56:46 följande:
    Härligt. Lycka till :)

Om man kan säga så så var de de bästa plocket av alla. Inte mått så bra under och efter på ngn av de andra. Dudå?
    Tack!! Lycka till till dig med! Detta var mitt första plock. Jag tyckte inte alls det var så farligt som jag hade trott, helt underbar personal som var så trygga o lugna hela tiden. Har väldigt ont nu dock så äter panodil o bara vilar.
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-22 16:33:12 följande:
    Ärligt att allt gått bra och du mår bra.

Hade också helt underbar personal. :)

Vårat 4de försök nu.

Har mått rätt bra så gått en promenad och vandrat på stan med sambon.

Ont men mår bättre an alla de andra ggrna så känner för att hålla igång lite.

Men nu ligger vi på hotellet. :)

Bara hoppas man slipper samtal nu oxh att helgen går fort så de blir måndag snart. :)
    Jag bad att dem skulle ringa o meddela imorgon hur det gått o hur många som blivit befruktade. Så spännande!
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-24 17:21:21 följande:

Inget samtal idag från kliniken alltså blir de återföring imorgon. Kommer va otroligt nervös fram till kl 14 dock.

Ska få tillbaka ett 3dagars. Alltid fått 2dagars innan. Så nu e ja ännu mer nervös.

Har en oroskänsla att alla 14 ägg ska ha dött. : /

Hoppas allt går väl för er! Vi fick först preliminär tid imon men nu är det ändrat till onsdag då så pass många ägg blev befruktade så då blir det ett femdagars. Nu har jag dock väldigt ont i magen så är rädd att jag inte mår bättre till på onsdag så det blir frysning o sätta in embryo senare. Har fått stränga order om att vila och inget jobb imorgon iaf. Lycka till imon!!
  • Ia84
    Längta skrev 2015-05-24 19:51:13 följande:
    Åh lycka till på onsdag. : )

Vi har ingen aning om hur många som blev befruktade.

Bäst och följa va dom sa.. Vila vila vila.
    Tack! Ja bäst att lyda vad dem säger, men det är inte lätt, ser bara vad som behöver göras hemma. Du får om du vill gärna skriva imon o berätta hur det gått. Jag bad min klinik höra av sig dagen efter äggplock för att få reda på hur många som blivit befruktade.
  • Ia84
    lindavik skrev 2015-05-24 23:09:59 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Är 32 år, har PCO och gjorde mitt livs första äggplock i fredags (22/5). På onsdag 27/5 är det dags för återförande av blastocyst (5 dagars odling). Jag fick missfall i v. 11 i dec 2014, då hade vi försökt med Letrozole under ett års tid. Är nu supernervös med IVF:en, vill bara att det ska funka!

Någon som känner igen sig?

Hej! Vad lika det är på oss, 31 år i år o har pco. Äggplock i fredags o insättning på onsdag av en blasto. Är också grymt nervös, vill bara att det ska ta sig. Hur har du mått efter äggplocket? Tyckte inte ingreppet var alls farligt o mådde rätt bra i fredags men igår och idag har jag har riktigt ont. Jag är ordinerad vila nu och får inte gå till jobbet imon. Hoppas det snart blir bättre så de inte skjuter upp insättningen.
  • Ia84
    lindavik skrev 2015-05-25 12:18:59 följande:
    Hej,

Vad irriterande, jag skrev nyss till dig genom att citera ditt inlägg men det verkar som att det inte registrerade mitt svar. Suck. Vad spännande i alla fall att du och jag är så pass lika! :) Vart bor du någonstans? Vad anser du om blastocystodling? Jag vacklar från dag till dag, men oftast är jag glad att vi kunde göra det och därmed ta del av det mätinstrument som det ändå är, i alla fall enligt min läkare. Gjorde ni mikroinjektion tro (ICSI)? Det gjorde vi då mannens spermier var för få. Hur många ägg fick du ut som var omogna respektive mogna? Jag fick ut 7 ägg, 5 av dem mogna och alla 5 blev befruktade. Nu får vi vänta och se hur många som klarar blastocystodlingen.... hoppas på minst 2 i alla fall.
    Vad irriterande! Vi bor i närheten av Gbg och går privat på carlanderska, ni då? Jag tycker blastocystodling verkar jättebra, större chans att man får behålla det då o att det blir en graviditet. Vi gjorde standard-ivf som det heter, killens spermier fick jobba själva, normalt spermieprov. Hade åtta äggblåsor, blev sju ägg av dem, läkaren sa dock att hon tror bara fem går att använda o fem blev befruktade. Hade egentligen fått en preliminär tid för insättning idag efter tre dagar men då resultatet blev bättre än vad dem trodde så blev det blasto istället. Pratade med carlanderska idag o det verkar som att de fem håller i fortfarande, vore ju skönt att få några till frysen med.
  • Ia84

Är gravid, plussat med två test idag på vår testdag, är så lycklig, så svårt att ta in trots alla symtom jag har. Efter fem års kämpande så äntligen lyckades vi på första IVF-försöket. 

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj