• Blomster84

Påbörja IVF april/maj

Hej! Jag hoppar in på tråden här :) lite sent kanske men ändå.

Vi hade äggplock idag. Blev 10 ägg. Detta är vårt andra ivf försök. (Båda har varit färska) På det första försöket fick vi tillbaka ett 3 dagars embryo och 2 blastocyster till frysen men det lilla pyret ville inte stanna kvar tyvärr. Denna gången ska vi få tillbaka en blasto på lördag enligt planerna. Hoppas hoppas!

Hur går det för er? Kram

• Blomster84
    Mytime skrev 2015-05-13 11:55:13 följande:

Ja börjar bli ordentligt nervös inför ikväll o ännu nervösare inför fredagens äggplock!

Fy blir tuffa dagar nu! :(

Håller tummarna för att allt går bra. Jag tog Ovitrelle ist för Pregnyl. Gick hur bra som helst. Visst är det jobbigt med äggplock men jag trodde det skulle vara värre än det var. Tacka med jag all bedövning man får. :)
  • Blomster84
    iaeh skrev 2015-05-13 16:53:02 följande:

Hej allihopa!

Hade insättning igår av ett 5-dagars. Alla känningar jag har i magen tror jag innebär att det inte går vägen. Har haft smärtor i magen, men har även (ursäkta infon) varit förstoppad i en vecka så kan ju bero på det med. Ska göra gravtest den 30 maj, känn som en evighet. Men går runt och klappar på magen och säger åt mitt lilla embryo att stanna där. Bara jag som pratar med magen i detta tidiga skede? Haha

Vad jag har förstått är det vanligt att man kan bli förstoppad vid ägglossning och därmed också när man tar ägglossningssprutan. Så det är säkert inget att oroa sig för :) kram
  • Blomster84

Vi har insättning imorgon. Ser verkligen fram emot det! Vi ska få tillbaka en blastis.

Det ska bli kul att se om vi får några till frysen också.

När plussade ni som fick tillbaka en blastis?

• Blomster84
    Filli89 skrev 2015-05-15 23:25:26 följande:

Spännande!! Men vf så långt till testdag? Man testar väl 14 dagar efter insättning? Har tagit proggisar förr de är sjukt jobbiga speciellt om man måste ta flera per dag!

Jag tar Lutinus 3 ggr/ dag både denna omgången och förra. Har hört mycket negativt om dem men tycker faktiskt inte dem är jobbiga alls. Nog för att det krävs en del för att komma ihåg att ta dem men har satt påminnelse på mobilen :) har dock förstått att de kan skapa problem för vissa så som överkänslighet osv
  • Blomster84
    Filli89 skrev 2015-05-16 01:20:53 följande:

Ja jah fick irritationer i underlivet av de faktist och jag tog ändå de en gång per dag. Men det finns i sprutor så jag föredrar det om ja ska behöva ta mer än en gång, hoppas du klarar av att ta d utan problem!!

Sprutor usch! Är livrädd för sprutor så hela ivf grejen är påfrestande med 1-2 sprutor per dag. Är glad över mina vaggisar så jag slipper sprutorna ett tag. Tänk vad olika vi alla är. :)
  • Blomster84

Jag tyckte personligen inte att återförandet gjorde ont.

Hur tidigt du kan få ett positivt test är olika från person till person. Man producerar hCG olika snabbt. Anledningen till att man kan få ett falsk positivt test är att ägglossningssprutan kan sitta kvar ett bra tag efteråt. Har för mig att man ska räkna ca 10 dagar efteråt. Ibland går den ur snabbare, ibland långsammare.

Gick plocket bra igår? :)

Mytime skrev 2015-05-16 12:55:34 följande:

Gör de ont vid återförandet oxå?

Hur räknar man fram BIM när man gått stimulerat? Hade plock igår o ska förhoppningsvis få ett femdagars tillbaka på onsdag.

Hur räknar man o hur tidigt kan man testa?

Har för mig att ja läst nåt om falska positiva tester om man testar för tidigt, va beror de isf på?

• Blomster84
    Mytime skrev 2015-05-16 15:02:39 följande:

Okej.

Plocket gick nog ok, fick ut åtta ägg o endast från ena äggstocken då den andra inte verkar fungera som den ska. Gjorde dock väldigt ont under tiden o nu nästan 1,5dygn efteråt gör de fortfarande ganska ont!

Har blivit en del morfin både under o nu efteråt men blöder iaf inget mer. Lite lite precis efter o ett par timmar efter men inget mer.

Åtta låter ju toppen :) jag tycker plocket gör ont och denna gången gjorde det ännu ondare än förra men det var nog för att jag hade en cysta som sprack för ett tag sen. Vänster äggstock var fortfarande inte helt återställd pga detta och hade fortfarande blod i buken. Men men. Jag brukar också ha ont ett par dagar efteråt. Tog citadon denna gången efteråt. Kändes skönt :) sväller upp så väldigt och tarmarna brukar strula efter ägglossningssprutan men nu mår jag hur bra som helst :) hoppas du mår bättre snart kram
  • Blomster84
    Längta skrev 2015-05-18 12:00:17 följande:

Idag var jag på 3de ultraljudet.

Börjar bli lite smått ruinerad nu då de inte e landstingsfinansierat och man inte får de på högkostnadskortet.

Men va värt varenda krona de kommer vara när man fått sitt barn.

Visst måste de börja vara dags snart när folliklarna börjar vara mellan 20-25mm.

En del var dock fortfarande för små.

Men runt 8 på ena sidan och 14 på andra.

Har ett bra känn för den här ggn. :)

Låter som att det blir när som helst för dig :) vad roligt! Ett steg närmre en liten bebis
  • Blomster84
    Längta skrev 2015-05-18 13:49:35 följande:

Vi hoppas verkligen de blir en liten bebis denna gång. 4de gången gillt säger vi :):)

Vi hoppas på andra gången gillt. Funkar det inte denna gången blir det FET nästa gång iaf. Har 5 i frysen som väntar ifall det inte går vägen
  • Blomster84
    Filli89 skrev 2015-05-20 15:54:59 följande:

Lycka till. Jag var så svullen efter äl sprutan, kunde knappt gå så ont det gjorde. Hade äp imorse 11 ägg fick de ut, får vi se hur många som blir befruktade, känns jätte ömt i magen nu efter råd, även fast jag blev sövd, tyckte det var halvt hemskt faktist!!

Hur kom det sig att du blev sövd?
  • Blomster84
    Pyssling11 skrev 2015-05-21 21:40:31 följande:

Nu var det gjort; 16 Ägg fick dom ut. Själva ingreppet var inte så farligt som jag trodde. Men efteråt är jag öm och det gör ont i magen när jag går .. tur jag tog ledigt imorgon oxå. Kliniken skulle höra av sig imorgon o meddela hur det har gått... har en preliminär för insättning på tisdag.

Grattis! Låter som ni har riktigt bra chanser till fina embryon :) lycka till och passa på att vila magen kram
  • Blomster84

Fått spotting. Fick det förra gången också på exakt samma dag efter äggplock om man tar i betraktning att det var ett 3dagars då och en blastocyst denna gången. Gick åt h*lvete då. Känns som det blir likadant denna gången. Tjuvtestade imorse. Negativt

• Blomster84
    Filli89 skrev 2015-05-23 20:35:45 följande:

Min läkare sa faktist till mig idag att spottings/smärta här o där är vanligt och inget man behöver bli orolig för, hoppas så är fallet för dig!.kram

Tack. Hoppas innerligt att det stämmer. Fy vad ruvandet tär på psyket. Hoppas det går bra för dig/er. Kram
  • Blomster84

Då satte mensen in på allvar. Andra ivf försöket gick inte heller vägen. MEN! Ringde precis kliniken och det verkar som att vi får göra ett FET så snart jag får ägglossning igen. Enligt sjuksköterskan är det mer psykologiska anledningar som gör att dom rekommenderar att man väntar. Men känner man sig redo får man köra igen direkt. Väntar dock på att doktorn ska ge klartecken men det bådar ju gott :) så nu känns det strax bättre att veta att vi nog inte behöver vänta hela sommaren.

• Blomster84
    minna456 skrev 2015-06-01 12:20:43 följande:

Åhh, känns som om alla får ägg till frysen. Vi fick ut 19 ägg, 10 befruktades och ett till mig. Inget till frysen.. .suck, jag måste verkligen ha dålig kvalité på äggen..

Jag tror klinikerna fryser in på olika dagar. Min klinik fryser endast 5dagars dvs blastocyster. Vissa kliniker fryser in på dag 2 och 3 också. Enligt min klinik är det ca 38% som får embryon till frysen (på deras klinik då alltså). Så det är säkert inget att oroa fig för. :)
  • Blomster84
    Filli89 skrev 2015-06-10 01:21:07 följande:

Jag fick positivt blod prov, började blöda samma dag, tog prov igen två dagar senare hcg värde som hade sjunkit. Tråkigt men sånt är livet. Har tid nu i veckan för att diskutera hur fort jag kan göra en FET. Fråga till er som gjort fet? När kan man börja, efter mensen efter äl? Dag 21? Kan man göra när som helst? Skulle Uppskatta om någon som gjort FET eller vet lite om det skulle vilja svara.

Tråkigt att höra att det inte gick vägen. :(

Vi kommer göra ostimulerat FET i helgen. Vi har precis gjort en färsk ivf som inte funkade. Var på VUL dagen efter att mensen kom. Äggstockarna hade gått tillbaka i storlek och allt såg bra ut. Bara att köra på sa dom. Bokades in på ultraljud förra veckan som bekräftade att ägglossning var på G och att livmoderslemhinnan såg bra ut. Därefter tog jag ÄL test varje morgon. När jag fick ÄL ringde jag kliniken och dom bokade in mig ett visst antal dagar efter ÄL beroende på hur "gamla" embryona i frysen var. Så nu åker vi dit på lördag och sen ruvar vi på :)

Vet ej hur det funkar om man gör stimulerat FET dock

Lycka till!
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj