• Ellenirondellen

Påbörja IVF april/maj

Spännande! Jag börjar med korta protokollet typ 20 maj. Första ivf-försöket.

Då kommer vi nog ligga ganska lika :) ska du spruta med menopur? Hur mkt?

Nicka skrev 2015-05-06 21:46:38 följande:

Jag skall oxå igång med de korta protokollet i slutet på maj :) får mens den 28 säger vi på dag 2 börjar jag med spruta och runt den 9,10 juni är de preliminärt bokat för äggplock, vet ej om tiden kan variera, man gör ju ultraljud 1-2 ggr för att kolla äggblåsorna.

• Ellenirondellen

Tjoho! Hoppar in här. Börjar med sprutor ikväll. Första behandlingen för mig. Är det någon som ligger hyfsat lika? Håller tummarna för alla som kämpar! Ni är grymma!

• Ellenirondellen

Hej! Precis tagit första sprutan. Skrek av panik innan men sen bestämde jag mig bara och då var det ju inte så farligt. Haha. Tror som sagt man vänjer sig om några dagar. Härligt med ruvning. Håller tummarna för att det ska gå vägen! Är det första försöket för dig? Kram

Filli89 skrev 2015-05-26 18:47:09 följande:

Välkommen!! vilken positiv energi du verkar ha hehe. ja din resa börjar nu, sprutorna är lite läskiga i början men man vänjer sig , det jobbigaste biten för mig var dagen innan äp, var svullen och hade ont, så tills det att du tar äl sprutan brukar d flesta må okej, lite huvudvärk här o där, lite trött eller tvärtom typ. ruvar nu dag 4 så ligger lite före, men alltid kul att ha någon att bolla tankar med, fråga på om du undrar något som jag lr någon annan här kan svara på, hoppas allt går smidigt. Kram

• Ellenirondellen

Vi ska också göra icsi pga dåliga simmare. Imorgon gör jag första UL. Hoppas det finns något där inne. Har inga biverkningar överhuvudtaget så skönt ändå! Hur går det med ruvningen? Vilken dag är du på nu?

Filli89 skrev 2015-05-26 22:51:01 följande:

Haha ja tog ett tag för mig att få hjälp av sjuksköterskan oxå, och ännu värre när maken skulle göra teater i några minuter sen fick man ta sig samman och komma ihåg varför man gör detta. ja detta är första försöket vi gjorde ICSI på grund av dåliga simmare, fick två tillbaka och fyra två dagars i frysen, får se hur detta går.

• Ellenirondellen

Har du börjat med sprutorna?:)

Nicka skrev 2015-05-26 23:41:46 följande:

Jag börjar med sprutor i slutet på veckan, väntar bara på mensen :) detta är tredje IVF försöket vi gör, går på carlanderska i Göteborg på distans, åker dit och gör plock och återförande.

nickasworld.blogg.se

• Ellenirondellen

Hur kommer det sig att ni fick två tillbaka? Trodde dom bara satte in ett i taget. Jag har precis tagit sprutorna för dag 6. Imorgon ska jag på första UL. Håll tummarna för att allt ser bra ut! Hoppas du får behålla guldkornet/kornen nu!:)

Filli89 skrev 2015-05-31 20:59:02 följande:

Vi ska också göra icsi pga dåliga simmare. Imorgon gör jag första UL. Hoppas det finns något där inne. Har inga biverkningar överhuvudtaget så skönt ändå! Hur går det med ruvningen? Vilken dag är du på nu?

Är det sant,känns skönt att man inte är ensam! Tar du hormonsprutorna? jag har bim nationaldagen, hoppas någon av de vill stanna, kom på att jag fick tillbaka blastocyster, hade äp en tisdag och insättning en lördag måste ju vara 5 dagars! Insåg det här om dagen när jag räknade, känner ingenting hittils. Men vi får se 6 dagar kan allt hända, detta är utöver min makt! hoppas på det bästa för oss båda !

• Ellenirondellen

Härligt! Vad tar du för spruta? Jag sprutade på dag sex idag. Imorgon gör jag första UL. Lite spänd men ska nog gå bra. Lycka till med allt!

Nicka skrev 2015-05-31 19:47:23 följande:

Japp igår (: så nu äntligen är vi igång!!

Har nått problem med min app till mobilen så jag kan inte skriva eller svara ): har testat de mesta.

Hur går de för dej? börjat med sprutor?

• Ellenirondellen

Det gick bra. Såpass bra att jag inte behöver göra ett andra ultraljud på onsdag. Ska göra äggplock på fredag redan!:) troligtvis insättning på måndag men det kunde dom inte säga säkert. Allt blev så verkligt helt plötsligt! Lycka till på fredag på UL!

Nicka skrev 2015-06-01 19:48:17 följande:

Jag tar Gonal-F 250 enheter, tredje dagen idag, på onsdag blir de tillägg med orgalutran och på fredag ultraljud (:

Hur gick de på ultraljudet?

• Ellenirondellen

Detsamma! Vi får hålla tummarna för varandra på fredag :)

Nicka skrev 2015-06-01 20:22:12 följande:

Åå va kul! Härligt (: Lycka till!

Tack! Jag längtar så till fredag (:

Svar på tråden Påbörja IVF april/maj