• Filli89

Påbörja IVF april/maj

var i lördags hos läkaren var 11 blåsor på 13 mm. Tid idag igen får se vad som hänt, blir nog plock slutet av veckan eller början på nästa sa läkaren, börjar kännas tungt nu dock i magen ibland speciellt när man blir lite nödig känns det som att man ska spricka!!

• Filli89

Äo på onsdag, tog sprutan halv 9 idag. Alltså så mycket tankar wooow.. Hur mår ni ruvare??

• Filli89
    Pyssling11 skrev 2015-05-20 08:23:08 följande:

Igår tog jag Ovitrelle, idag är det vila från sprutorna och imorgon kl 09 är det ägguttag ???????? supertaggad men samtidigt lite oro! Har inte känt något under denna resan förrän 2 dagar sen då jag kände svullen som en valross o öm i magen.

Lycka till. Jag var så svullen efter äl sprutan, kunde knappt gå så ont det gjorde. Hade äp imorse 11 ägg fick de ut, får vi se hur många som blir befruktade, känns jätte ömt i magen nu efter råd, även fast jag blev sövd, tyckte det var halvt hemskt faktist!!
  • Filli89
    Blomster84 skrev 2015-05-20 16:13:12 följande:
    Hur kom det sig att du blev sövd?
    Jag är i egypten, och tydligen är det så här de gör här. Vet ey om ja hade klarat utan att bli sövd faktist då jag knappt kunde gå innan äp. fick även progesteron sprutor alltså sprutan skrämmer skiten ur mig så fet den är, förstår inte vad problemet är med vaggisarna men tydligen så går sprutorna direkt in i blodet. One down 14 more to go!
  • Filli89

Insättning avklarat idag, nu är jag en ruvare. Kommer nog bli de två längsta veckorna i mitt liv, bara idag har känts som en vecka !!

• Filli89
    Blomster84 skrev 2015-05-23 20:12:41 följande:

Fått spotting. Fick det förra gången också på exakt samma dag efter äggplock om man tar i betraktning att det var ett 3dagars då och en blastocyst denna gången. Gick åt h*lvete då. Känns som det blir likadant denna gången. Tjuvtestade imorse. Negativt

Min läkare sa faktist till mig idag att spottings/smärta här o där är vanligt och inget man behöver bli orolig för, hoppas så är fallet för dig!.kram
  • Filli89

Nu som ruvar, känner ni av mensvärk, längst ner i ryggen, har suttit i hela dagen?

• Filli89
    Ellenirondellen skrev 2015-05-26 18:09:25 följande:

Tjoho! Hoppar in här. Börjar med sprutor ikväll. Första behandlingen för mig. Är det någon som ligger hyfsat lika? Håller tummarna för alla som kämpar! Ni är grymma!

Välkommen!! vilken positiv energi du verkar ha hehe. ja din resa börjar nu, sprutorna är lite läskiga i början men man vänjer sig , det jobbigaste biten för mig var dagen innan äp, var svullen och hade ont, så tills det att du tar äl sprutan brukar d flesta må okej, lite huvudvärk här o där, lite trött eller tvärtom typ. ruvar nu dag 4 så ligger lite före, men alltid kul att ha någon att bolla tankar med, fråga på om du undrar något som jag lr någon annan här kan svara på, hoppas allt går smidigt. Kram
  • Filli89
    Ellenirondellen skrev 2015-05-26 21:37:39 följande:

Hej! Precis tagit första sprutan. Skrek av panik innan men sen bestämde jag mig bara och då var det ju inte så farligt. Haha. Tror som sagt man vänjer sig om några dagar. Härligt med ruvning. Håller tummarna för att det ska gå vägen! Är det första försöket för dig? Kram

Haha ja tog ett tag för mig att få hjälp av sjuksköterskan oxå, och ännu värre när maken skulle göra teater i några minuter sen fick man ta sig samman och komma ihåg varför man gör detta. ja detta är första försöket vi gjorde ICSI på grund av dåliga simmare, fick två tillbaka och fyra två dagars i frysen, får se hur detta går.
  • Filli89

Vi ska också göra icsi pga dåliga simmare. Imorgon gör jag första UL. Hoppas det finns något där inne. Har inga biverkningar överhuvudtaget så skönt ändå! Hur går det med ruvningen? Vilken dag är du på nu?

Är det sant,känns skönt att man inte är ensam! Tar du hormonsprutorna? jag har bim nationaldagen, hoppas någon av de vill stanna, kom på att jag fick tillbaka blastocyster, hade äp en tisdag och insättning en lördag måste ju vara 5 dagars! Insåg det här om dagen när jag räknade, känner ingenting hittils. Men vi får se 6 dagar kan allt hända, detta är utöver min makt! hoppas på det bästa för oss båda !

• Filli89

Hehe svarade på ellenirondellens inlägg, ser ut som om ja pratar med mig sj!!

• Filli89
    Ellenirondellen skrev 2015-05-31 22:03:23 följande:

Hur kommer det sig att ni fick två tillbaka? Trodde dom bara satte in ett i taget. Jag har precis tagit sprutorna för dag 6. Imorgon ska jag på första UL. Håll tummarna för att allt ser bra ut! Hoppas du får behålla guldkornet/kornen nu!:)

Jag har oxå problem med appen går inte heller att svara, så ursäkta mina konstiga citeringar.

Jag gör ivf utomlands och har här d som rutin att sätta tillbaka två lr tre beroende hur bra kvalité embryot/embryona har!

ja hoppas det ser bra ut idag och att du får plocka ut de utan att behöva gå över tid!!
  • Filli89

Hej allihop, läkaren ringde precis och talade om att mitt test visat positiv. så härligt som det låter kan jag ändå fira helt, då jag blöder, blödde ut stor klump blod oxå.. trodde det var kört innan testet, blev bara chockad när han sa att det var positivt. Nu ska jag tillbaka om två dagar och ta ett nytt test, vi satte tillbaka två hoppas ja får behålla en åtminstone, nytt test om två dagar. Usch detta är hemskt!! Grattis till er som plussat!!

• Filli89

Jag fick positivt blod prov, började blöda samma dag, tog prov igen två dagar senare hcg värde som hade sjunkit. Tråkigt men sånt är livet. Har tid nu i veckan för att diskutera hur fort jag kan göra en FET. Fråga till er som gjort fet? När kan man börja, efter mensen efter äl? Dag 21? Kan man göra när som helst? Skulle Uppskatta om någon som gjort FET eller vet lite om det skulle vilja svara.

• Filli89

Hej tjejer, hur går det för alla? Själv plussade jah tre dagar innan testdag men började blöda på själva testdagen, mkt tufft. Kändes som en hemsk prank. Men nya tider nya tag. Började med mina hormoner idag för ett stimulerat FET denna gång, hoppas det blir en graviditet som ja får behålla denna gång, är helt slut av detta.

• Filli89

Vad tyst det blivit här inne, hur går det för alla? Ruvar på andra dagen med FET denna gång, den långa väntan hehe

• Filli89
    Zamira skrev 2015-07-22 17:45:26 följande:

Vad kul att vara ruvare igen!

Jag går och väntar på att min klinik ska öppna igen den 17, de har ju stängt i två månader, en evighet känns det som!!

Så tack och lov att jag jobbar hela sommaren och har fullt upp och slipper tänka så mycket på nästa omgång. Blir ju att börja om på försök 2, fick ju inget till frysen tyvärr, men jag är hoppfull, nästa omgång ska graviditeten gå hela vägen, och jag ska få till frysen, det har jag bestämt! =) Och jag hoppas att vi hinner göra nästa försök innan jag fyller 25, vore en fin present att få!

När har du TD? Det är lite kortare väntan efter FET va?

ja vad skönt att du kan hålla dig sysselsatt. Mycket viktigt annars kan det bli riktigt jobbigt. Denna gång känns mer avslappnat för mig faktist tänker inte på det 24/7. Jah vet inte om det skulle vara kortare väntan när man gör FET. Har du hört det? Skulle vara underbart isf. Önskar att det blir en graviditet och den vill stanna denna gång sist fick jag missfall innan TD.
  • Filli89
    Zamira skrev 2015-07-23 17:02:35 följande:

Ja, och det är så jag tror att det blir för mig också, att man känner sig lite mer varm i kläderna, och då automatiskt känner sig mer lugn över det hela.

Ja, tycker jag läser flera som haft td runt 10 dagar efter återföring, jag hade ju 16 dagar vid min ET!

Jag hade liknande, började blöda 4 dagar innan td, men missfallet skedde nog inte förrän drygt 1.5 vecka efteråt, för mitt beta-hCg steg (var och tog fler blodprover) och hade hellre önskat att det hade visat negativt, för då hade det inte känts lika frustrerande som det gör nu, men jag får vara glad över att jag åtminstone kan få positivt på test, har aldrig haft det innan så.

Ja precis hoppas på det bästa för oss båda. ja asså min td är 3 aug och det är precis två veckor så var det sist oxå men fick pluss redan på ruvar dag 5, hade höga hormoner.

Ja eller hur man blir frustrerad på så tidigt missfall då am tänker hade varit bättre med negativt Samtidgt som man känner sig lite okej med att man för en gångs skull fick ett pluss lite bitter sweet. Hoppas det vill stanna för oss båda denna gång. När e det planerat att du ska göra fet ?
Svar på tråden Påbörja IVF april/maj