Inlägg från: Primrose Lilac |Visa alla inlägg
  • Primrose Lilac

aldrig haft missfall,tester visar positivt men syns inget på ultraljudet.

Hej, har en son på fyra år och är nu gravid igen. Var i veckan på U-ljud och var då i vecka 4+5 är idag på 5+0 och min gyn sa att om jag bara var i v 5 skulle inget synas på u-ljud, vilket det ej heller gjorde. Tjock slemhinna tydde på graviditet och test var positivt, han erbjöd mig en ny tid om 2 veckor för då bör man kunna se sa han (tog 3 veckor för säkerhetsskull, bör då vara runt v.8). Om man har långt mellan Mens- ÄL så kan det bli tokigt när man räknar utifrån mensens första dag. Jag har 37 dagar mellan menstruationerna (senaste 3 mån). Så är längre gången om jag räknar från senaste mensen men jag vet när jag hade ÄL (använt tester) vilket då är mer tillförlitligt att räkna på än senaste mensen. Enligt Äl beräkning så är jag idag i vecka 5+0. Så du kan nog vara lugn, det är för tidigt för att kunna se om du är som du tror v. 4-5.

• Primrose Lilac

Skönt att du fick se den lille :)
    Jag ska enl. beräkningar (senaste mens) vara i v.9 men jag vet när jag hade ÄL så utifrån det skulle jag vara mellan vecka 7-8 men enl. vul förra veckan så var jag bara i vecka 6+ några dagar. Det beror ju på att det kan ta lång tid för ägget att fästa. Så när jag var där första gången och han bara såg den förtjockade slemhinnan kan jag inte varit längre gången än mellan vecka 3-4. Denna gång såg jag däremot pyret och hjärtslagen! :)

Svar på tråden aldrig haft missfall,tester visar positivt men syns inget på ultraljudet.