• bebba83

BF i december 2015 i Göteborg

Hoppar på här jag med.... 31 år och första barnet

haft 3 missfall under vintern. Bf 1/12

• bebba83
    fiapia01 skrev 2015-05-04 16:03:46 följande:

Jag är i v 6+6 med vårt första... Jag har haft MF innan och ska på tidigt UL imorgon bitti. Börjar bli lite nervös alltså..

Kände likadant som dig för några veckor sen när ja skulle in men kan lova dig att den känslan efteråt när man fått se lilla pyret e obeskrivlig! Lycka till imon :)
  • bebba83
    fridawilhelmina skrev 2015-06-08 11:38:48 följande:

Hej alla!

Kul att läsa om era tankar och upplevelser.

Jag är snart 30 och bor i Kallebäck, Gbg.

Vi väntar vårt första barn i mitten av dec.. Är i vecka 12+6.

Det känns så fantastiskt men ibland overkligt!

Första gången gravid, inga mf tidigare (vad jag vet).

Vi gjorde UL i vecka 11 och fick se den lilla, det var så fantastiskt!

Känner dock igen mig i vad någon skrev tidigare, att man inte riktigt vågar ta ut hela lyckan ännu, är lite orolig över allt som kan hända på vägen. 

Hur mår ni nu?? Jag mår nästan mer illa nu än de allra första veckorna, plus har börjat få rejäl huvudvärk. Ska test asjärntabletter nu ist för blutsaft, kanske hjälper. Någon mer som har problem med huvudvärk??

//Frida

Hej Grattis å Välkommen! Ja har märkt att illamåendet kan gå mkt upp och ner och trots att ja inte spydde mkt ( men mådde dåligt 24/7) så va de som värst runt vecka 12. Har du nån medicin mot det?

Jag har huvudvärk nästan varje dag så hittar du nån lösning mot det får du gärna säga till :)
  • bebba83
    fridawilhelmina skrev 2015-06-09 13:21:23 följande:

Tack så mycket och detsamma! :)

Har ingen medicin mot illamående, testat postafen men blev om möjligt ännu mer trött och däckade verkligen av utav dem.

Hoppas på att järntabletterna plus extra blutsaft ska minska huvudvärken! Tar du extra järn också?

Nej mina järnvärden såg bra ut så behöver inte de... hör av dig om de funkar!
  • bebba83
    majaoliver skrev 2015-08-25 19:28:45 följande:

Ok, kanske ska testa det längre fram då! Min oro har snarare varit att han ska komma ut för tidigt!

Jag har börjat gravidyoga precis, och anmält mig och min sambo på en helgkurs i profylax.

Var går du, bubba83?

Hur tycker du det verkar? Vart går du? Jag går i Kungsbacka
  • bebba83
    majaoliver skrev 2015-08-26 11:08:56 följande:

Det verkar jättebra, har bara gått en gång,

men det var en jättebra instruktör och mycket fokus

på andning och avslappning. Jag går på Göteborgs yoga centrum.

Hur är din yoga? Bor du i Kungsbacka?

Ok ja jag tycker min verkar bra. Varje gång går vi igenom hur man ska andas genom de olika faserna av en förlossning och det verkar ju mkt värdefullt att kunna!hörde att det tom kan göra så man krystat rätt å spricker mindre. Å det mottages tacksamt ja jag är från gbg men nu bor jag i Kungsbacka.
Svar på tråden BF i december 2015 i Göteborg