Inlägg från: ScillaBlå |Visa alla inlägg
  • ScillaBlå

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Hej.

Jag väntar mitt tredje, en tredje tjej :)

Bf är först om en månad, så är väl i v 35+4 tror jag. Men igår ringde bm. De prover som jag lämnade i veckan visar att jag läcker äggvita i urinen. Kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Har tyvärr haft det med båda de andra vilket lett till igångsatt förlossningar. Hade hoppats slippa det den här gången, men vi får väl se. Ska lämna nya prover på onsdag. Annars mår jag riktigt bra. Peppar peppar... Lite foglossning och stelhet. Vatten i benen och svårt att sova. Men det är okej. Sista gången jag gör det här så jag försöker att njuta lite iaf :)

I helgen tapetserar vi bebisrummet. Sen blir det att montera säng, tvätta kläder och iordningställa vagn. Sen hoppas jag vara redo. Jobbar dock fram till Kristi himmelsfärd så än känns bebis avlägsen.

• ScillaBlå
    zorina skrev 2015-05-01 18:37:22 följande:

Hej! Ja hade hf med min förra .fick i v 29 då och låg inne tills v 37.. Va sådär kul! E jätteglad att jag slapp det hitills denna gången iaf.. Men e nervös då det känns konstigt att inte ha 10 läkare som e med när det startar igång :). Men att bli igångsatt va de värsta jag varit med om så jag hoppas det är bättre och snabbare om det startar igång själv :). Hoppas du klarar dig bra och får va hemma iaf :)

Låg inne med första. Bara en vecka iofs, men det räckte. Var inte kul att ligga på BB med massa skrikande bebisar och vara höggravid och sjuk. Hoppas klara mig den här gången!
  • ScillaBlå

Va långt ni andra kommit. Känns som att jag är den enda med veckor kvar, ni andra har ju bara dagar, era lyllon ;)

Går in i v 37 imorgon. Jobbar till den 13:e så förlossningen känns ganska så avlägsen ännu.

Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.