Inlägg från: Mariposas |Visa alla inlägg
  • Mariposas

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Hoppar in här.... Väntar vårt andra barn. V 40+0 idag. Så här gravid har jag aldrig varit innan då storebror kom 3 dagar innan BF. Psykiskt påfrestande det här tycker jag, trots jag knappt gått över tiden. Blir smått galen på omtänksamma sms om bebis... O de lär väl inte bli färre ju mer dagarna går. Oxå dessa förvärkar. Hade inget sånt alls med sonen då det bara hände pang bom med vattenavgång o värkar 2 timmar senare. Blir lurad varje gång o hoppas...

• Mariposas

Trodde verkligen det va på G ikväll... Igen :(. 2 timmars onda sammandragningar gav mig hopp men nu är plötsligt allt som bortblåst igen. Känner mig så besviken... BF + 3 idag. Inte så långt över... Men tillräckligt jobbigt ändå.

• Mariposas

Precis varit hos BM... BF+4 Idag. Fick ny tid nästa tisdag o då skulle vi göra hinnsvepning om inte bebis tittat ut innan. Någon som har någon erfarenhet av det?

• Mariposas
    majja83 skrev 2015-05-05 18:00:54 följande:

Vill bara säga att nu är de tufft med värkar så vi kommer att åka upp till falun bara när sambon kommer hem så ska vi bara lämna dottern sen åker vi upp...

Hoppas verkligen att bebisen vill komma idag/kväll/natt... för som sagt nu är de jobbigt

Spännande!! Lycka till :)
  • Mariposas

Sitter här hemma med oooonda värkar. Känns helt annorlunda än innan när bebis lurats. Men vem vet han kanske bara luras ännu mer denna gången. Har dock börjat blöda lite... Vet inte om det är slemproppen eller vad det är... Hrmm, bara att hoppas att man är redo, puh!!

• Mariposas
    majja83 skrev 2015-05-07 06:26:57 följande:
    Har du pratat med fl? Med tanken på att du blöder? Hoppas de är på gång för dig nu. Så de inte är bebisen som luras för de är inge roligt alls...
    Va bara en liten blödning, helt normalt när livmoderhalsen öppnar sig. Ringde till fl kl 3 o ville komma in. Bor i Malmö... O fick svaret att avvakta för det va fullt i hela Skåne. Kämpade på ytterligare en timme hemma sen ringde vi igen o va välkomna. Kl 4.20 va vi inne... En halvtimme senare när de undersökte mig (efter att ha kollat bebis hjärtljud) så va jag öppen 9 cm. Tur vi fick komma in.... Lillebror kom 6.16... Nu myser vi :)
  • Mariposas
    majja83 skrev 2015-05-07 09:33:50 följande:
    Åh va mysigt smile1.gif stort grattis till er! ????

Själv ska jag till spec.mvc idag å prata om ev igångsättning smile1.gif hoppas verkligen på att dom vill hjälpa mig nu för jag har haft jobbigt nu den sista tiden...
    Lycka till!! Håller tummarna..
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.