• majja83

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Hej går in i v 37+0 idag. Har varit upp till fl 4 gånger var av 3 blivit stoppad nu senast jag var in var den 26/4 men fick åka hem igen. Tappen börja mjukna å bm fick in ett finger i tappen så de är på gång i alla fall. har haft förvärkar till å från sen v 30.

Nu har jag konstant mensvärk å ryggvärk och på de kommer de värkar vissa gör riktigt ont, så jag hoppas verkligen att de sätter igång på riktigt snart.

Min bebis är inte fixerad än ligger lite högt upp än, ska till bm på torsdag så får se då hur den ligger.

• majja83

Har oxå pratat mycket om när bebisen kommer va som kommer hända å att dottern får hjälpa mamma att va med vid blöjbyten och såna saker men även att bebisen kommer va mycket med mamma i början med amning.

Har varit till bm i dag allt såg bra ut, men bebisen ligger inte fixerad å de kommer den nog inte göra förens fl är på g.

Har känt mig konstig idag typ om jag skulle va nervös över något men kan inte sätt fingret på de så tog upp de med bm då säger hon rakt ut jaha men då blir de bebis i dag eller i morn. De brukar va så när mamman känner sig konstig å så ler hon stort så de är bara att vänta å se.. har inte haft känningar i dag men nu börjar värken komma i magen igen å bebisen är mer vild än någonsin... Sen bara på några dagar så har jag fått extremt mycket flytningar...

• majja83
    Titt ut skrev 2015-04-30 15:58:36 följande:

Hoppas din bm har rätt och att det sätter igång snart! Spännande! Uppdatera oss gärna om det händer något.

Är din bebis rörlig eller ruckbar? Jag kan inte sluta noja mig över det där, måste nog bara slägga min oro och lita på att kroppen gör sitt när det väl sätter igång och att det inte kommer hända något pga av att min bebis är rörlig. Jag kan till och med själv ta tag runt bebis huvud och röra det sida till sida i magen.

Jag var på fotmassage idag och hon gjorde en speciell massage som ska få bebis att födas. Hoppas att det hjälper på traven för jag känner ingenting.

De sa inte bm till mig men tror den är ruckbar för hon tog i å röde bebisen så då måste den vara de...

Börjar få mensvärk å i dom kommer de små störst skulle kunna säga mycket svaga värkar

Åh va skönt med fot massage kanske ska satsa på de nästa vecka om inte bebisen har kommit under helgen. Slår vad om att bebisen vill komma på lördag för då ska vi på folkrace i mora så vi uinner väl dit så går vatten eller nåt sånt :- P försöker planera varje dag så dagarna går fortare...
  • majja83

Vet inte va jag ska tro men i natt vid halv 3 så vakna jag av en värk som eskalerade i styrka sen kom de fler men kunde somna om efter 1,5 timme efter de sen vakna igen 1 timme senare av sama sak sen har de hållt på så hela natten å nu på morgonen. Hoppas de försätter så under hela dagen så kanske de blir bebis i helgen hoppas verkligen på de

• majja83
    zorina skrev 2015-05-01 13:56:15 följande:

Jag har haft exakt samma som du inatt... Har bara haft ngn värk nu på fm men nu gör de lite ont igen...

Okej hoppas de är på g för oss båda nyss märkte jag att jag har extremt med vattninga flyttningar, vet inte om jag inbillar mig men tycker de är lite rosa på papperet direkt efter jag kissat men sen är de inge mer... jag har värkar till å från hela tiden nu å vissa gör riktigt ont så hoppas verkligen att de är på g nu...
  • majja83

Här är de full fart på värkarna men oregelbundna änså länge så få se hur natten blir. Hoppas de verkligen sätter fart nu i kväll eller i natt men samtidigt så vill jag åka på folkrace I morgon men samtidigt blir jag super glad om de sätter riktigt fart nu

• majja83

Nu är jag inne på tredje natten som jag vaknat av dessa förbaskade värkar, men de verkar ju vara så just nu å inre att de kan sätta fart på riktigt. Börjar bli slut i kroppen å bara önska att när jag typ är uppe å går att vattnet ska gå men nä.. usch är så trött på detta nu... hela dagen igår hade jag verkar oregelbundna men något måste ju fan hända snart....

Vill bara träffa krabaten som är i magen NU!!! Vill gosa bebis å bara tanken å få ta första vändan med barnvagnen

Hoppas ni andra får sova på nätterna iallafall.

• majja83
    ScillaBlå skrev 2015-05-04 22:34:10 följande:

Va långt ni andra kommit. Känns som att jag är den enda med veckor kvar, ni andra har ju bara dagar, era lyllon ;)

Går in i v 37 imorgon. Jobbar till den 13:e så förlossningen känns ganska så avlägsen ännu.

Du är inte så långt efter mig är i v37+5 i morn.

Fy farao va ont de börja göra nu värkarna Men dom är fortfarande oregelbundna....
  • majja83

Usch är så trött å matt i dag har haft värkar hela natten så gott som sovit 20 min sen vaknat å somnat om efter 2 timmar sovit 20 min å vaknat, så har min natt varit å de fortsätter så även nu men värken börja gå ner i benen, försöker göra så mycket som möjligt här hemma men blir korta stunder för benen orkar inte bära mig en längre stund... ringde min bm å fråga om hon kunde kolla men nä fick ringa fl om jag inte klarade av detta mer... så ska avakta å se hur värkarna beter sig annars ringer jag å frågar om de finns nån hjälp i fall jag har öppna mig lite om dom kan hjälpa mig på traven för jag orkar verkligen inte nå mer...

• majja83
    Titt ut skrev 2015-05-05 12:00:03 följande:

Låter jobbigt för dig. Tveka inte att ringa förlossningen och be att få åka in på kontroll. Bättre en gång för mycket än en gång för lite. En långdragen förlossning är utmattande, de borde kunna hjälpa dig på traven. Spännande ändå att det troligtvis är på gång, det låter ju verkligen som det.  

Va ut med hunden för en stund sen gick max 10 min å på de fick jag 3 starka värkar å magen är hård fortfarande värken sitter nu i ryggen å går ner i vänster lår. Börjar även må illa oxå...

Sen kom sambon hem på lunch å de första han är å va du är svullen i ansiktet.. undra hur jag ska tolka de.

Ja detta är jätte jobbigt
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.